Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zdrogované dievčatá sa stávajú hračkami vplyvných mužov z mafie i najvyšších miest  politike. Vo veľkom biznise sa tu točia peniaze, vydieranie je len iný spôsob obchodu. A moc je ten najlepší spôsob, ako chrániť svojich ľudí pred políciou a súdmi. Ak máš moc, môžeš všetko. V tejto krajine sa niektorí budú mať dobre. Malebnú krajinku kdesi pod horami ovládajú vysokopostavení zločinci, ľudia prepojení  politikou, mafiou, ale aj s políciou, súdmi a veľkými kšeftami. Závislá tínedžerka zmizne z resocializačného centra, no nikomu nechýba. O nútenom sexe a drogách chce povedať na polícii, ale pošlú ju preč. Vyhľadá novinára, ktorý sa pustí do rozplietania neuveriteľnej chobotnice zločinu, mafie, vydierania. Talentovaný politik sa stane Predsedom a ovládne celú krajinu, pretože kto má moc, má pod palcom aj políciu aj štátne obchody. Z malého veksláka sa stáva veľký vydierač, ktorý s ľuďmi narába ako so šachovými figúrkami. Lenže môže pravda prežiť, medzi ľuďmi, ktorým ide o prachy a moc? Alebo sa Boh peňazí neštíti ani vraždiť? (Cinemart SK)

(viac)

Videá (11)

Trailer

Recenzie (371)

Fiftis odpad!

všetky recenzie používateľa

Zasraná propaganda od liberálov, za každú cenu zničiť Smer (nie som volič Smeru), čomu nasvedčuje aj dátum premiéry. Túto snímku najviac prezentujú a propagujú protislovenské živly typu Arpád Soltész, ktorý by si v kinosále na premiére určite preťahoval predkožku, pokiaľ by ju mal. Herci vám zahrajú čokoľvek za prachy, aj vám pôjdu protestovať na námestia, sú to nenažrané svine, ktoré sú známe tým, že volia pravicu, ako v minulosti napríklad SDKÚ či SaS. Hérečky typu Zuzana Fialová a Zuzana Maurery nahrali za prachy reklamu primátorovi Vallovi pred voľbami, ten nakoniec vyhral a prvé čo urobil bolo, že si zvýšil plat. Tie isté Zuzanky videom podporili inú Zuzanku a to Pezinskú skládku Čaputovú, ktorá pľuje na demokraciu a vracia zákony, ktoré parlament aj 2x presadil. Áno, Smer má toho na rováši veľa, ale tento boj je už zúfalý a trápny. Nevedia ho proste poraziť čestne. Proti nim je celý mainstream, platený mimovládkami a Sorošom. A najlepšie je, že ich chcú vystriedať Matovič, ktorý zneužil vlastnú mater na daňové podvody a jeho stará vlastní polovicu Trnavy, Truban, ktorý hovorí študentom na školách, aký je to skvelý pocit mať v sebe metanfetamín po užití drog, Beblavý po uši namočený v Gorile, či Kiska, ktorý zbohatol na úžere, krátil dane a je napojený na popradskú mafiu v súvislosti s kradnutými pozemkami. Tu doslova platí z kaluže do blata. Zbohom Slovensko. ()

slunicko2 

všetky recenzie používateľa

Slovenská politika je tak cool... 1)  Snímek se tváří velmi současně. Tvůrci se vyžívají ve vulgární mluvě, sexu, drogách, prostitutkách a v kmotrovském pojetí politiky plné zločinců. No budiž, autorský záměr. Trochu jsem si připadal jako ve Svěrákově filmu Rozpuštěný a vypuštěný, kde Srstka popisuje svou farmu: Kachny, kachny, kachny. Zde by říkal: zločinec, zločinec, zločinec._____ 2)  Ale přílišná střípkovitost a reportážní odtažitost mě hodně odrazuje. ()

Reklama

Cervenak 

všetky recenzie používateľa

Nie je to celkom kóšer. Najprv aby sme si rozumeli: málokto neznáša smerácke zlo, všetky jeho ojeby na blbých a tzv. "sociálnu politiku" ( = typicky ľavičiarske parazitické rozhadzovanie verejných financií) viac ako ja. ALE... Toto je akože "fiktívny príbeh", ktorý sa realite podobá "iba náhodou". Tvorcovia však hneď v úvodných scénach celkom jasne identifikujú hlavné postavy - Vajda je Kočner, Igonda je Fico, Heriban je Kaliňák, ďalej sa tam dajú NEPOCHYBNE rozoznať Richter, Erik Zmrdáš a ďalšie známe obludy. Takisto je zreteľný Kuciak so snúbenicou a pod. No a potom sa z filmu dozvieme, že Erik Tomáš trtkal zdrogované dievčatá, Richter prášil dievčence z Čistého dňa a Fico nariadil Kočnerovi, aby upratal toho otravného novinárskeho chalana. Iste, nemôžeme s istotou tvrdiť, že sa to práve takto nestalo. Z tamtých sfetovaných, colou a mocou ožratých a skrz-naskrz odľudštených kreatúr by to ľahko vyvstalo. Ale film nám to do istej miery vnucuje ako súčasť "slovenského príbehu" a teda "realitu". Čím sa podľa mňa dostáva do polohy účelovej manipulácie, emocionálneho nátlaku a predvolebnej propagandy. Čo je škoda, pretože je dobre natočený a na slovenské pomery výborne zahraný (Vajda trefne stelesňuje presne to, čo si predstavujeme pod slovom Kočner). Zaujímavé je, že kniha Arpáda Soltésza sa dokázala omnoho lepšie pohybovať na hrane. Bolo v nej zreteľnejšie rozostrenie medzi realitou a fikciou ("zreteľnejšie rozostrenie" si dám patentovať). Mala ten ironicko-cynický nadhľad, ktorý vravel: "takto sa to MOŽNO nestalo, ale MOHLO sa stať, ty kokos, chápeš to, v akej riti žijeme?!". Plus predloha omnoho viac pracuje s ďalšími zaujímavými motívmi - s tým, ako Kočner bol iba tajtrlík, pričom v skutočnosti tým obludnostiam šéfovali Široký a ďalší oligarchovia, má aj pasáže, v ktorých si Kočner trénuje Sulíka ako alternatívu, keby sa hento celé s Ficom posralo, a takisto tam viac rezonuje nástup nového, ešte primitívnejšieho a horšieho zla - teda kotlebovských extrémistov. Film je intenzívny, úspešne hrá na city, ale je to čisto lokálna a dočasná záležitosť, o takých 5 rokov už málokto pochopí, o čom to vlastne bolo. Teda v pokuse natočiť to ako čosi všeobecne nadčasové Biermann s Čengelou úplne zlyhali. Otázka je, či takú snahu vôbec mali. A či to v situácii, v akej sa Slovensko pred týmito voľbami nachádza, bolo žiadúce a potrebné. ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Politický thriller na vysokej úrovni. Slovenskí filmári sa opäť pustili do vykreslenia spoločensko-politickej atmosféry v krajine posledných rokov a opäť sa im to podarilo. Film má šmrnc, rýchle tempo, vynikajúce herecké obsadenie, dobrý scenár ( ako predloha slúžia poviedky Arpáda Soltesza z rovnomennej knihy ) a precíznu réžiu. Problémom filmu je však jeho prílišná autenticita, napriek oznamu o čisto náhodnej podobnosti so skutočnými osobami je každému jasné, ktoré postavy sú vo filme zobrazené. Očakával by som po úspešných projektoch ( snímok Únos, tretia séria seriálu Za sklom ), že sa tvorcovia nebudú ustavične spoliehať na skutočnú realitu a príde k invencii a obohatia svoje filmy vymyslenými príbehmi hoci budú inšpirované skutočnými udalosťami. ()

Ampi 

všetky recenzie používateľa

Poslední čtvrtá hvězda je, podobně jako u Únosu, za téma. Opět chytře natočeno a puštěno před volbami. Není tu Předseda je tu Robert - Bobo. Není tu Chalanisko je Ňuňu. Zajímavý je i citát na začátku filmu: Nebylo muže, ani Peršana, ani Méda, ani v našem rodu nikoho,kdo by mága Gaumátu připravil o moc. Každý se ho bál, protože mnoho lidí nechal zahubit. Nikdo se neodvážil říct slovo o mágovi Gaumátovi. Konec citátu. V demokracii či jinak rozumně fungující společnosti můžete říct proti někomu slovo, ale vždy je lepší, když svoje slovo či názor máte podložený fakty. ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (8)

  • „Rozhodli jsme se vytvořit žánrový film, který vypovídá nejen o této zemi, ale i o lidech moci a jejich charakterech. To, že film připomíná naši skutečnou realitu a objevují se tu postavy nápadně připomínající gaunery nejhrubšího zrna, je jen nešťastná náhoda,“ prohlásil o filmu režisér Rudolf Biermann. (Duoscop)
  • Vytvoriť titulnú skladbu k filmu oslovili tiež Katarínu Koščovú. Tvorcovia nakoniec vybrali skladbu od skupiny Hrdza. (giaruj)
  • Film Sviňa, ktorý opisuje prepojenia zločincov a mafiánov na slovenských politikov si za 3 týždne v slovenských kinách pozrelo rekordných 315 320 divákov. [Zdroj: dobrenoviny.sk] (cappolo)

Reklama

Reklama