• Animovaný
  • Krimi

Recenzie (5 954)

Dcéra (2019) (študentský film)

Slova nejsou třeba a po technické stránce je Dcera výborná, ale bohužel mě to emočně lehce minulo a to nejsem extra cynik. Zajímavé to rozhodně je a v režisérce dříme ohromný potenciál, ale osobně sem si víc “užil” Electru…60%

Manželia Stodolovci (2023)

Manželé Stodolovi se vezou na moderní vlně točit tenhle druh filmu trochu jinak a tak místo lineárního vyprávění o tom co se stalo dostaneme na sebe moc nenavazující útržky, které sází primárně na nepříjemnou atmosféru, což díky hercům celkem i funguje. Na druhou stranu to ale nedokáže vyvážit fakt, že to mnohdy působí zkratkovitě, lehce zmateně a o obou protagonistech nám to vlastně nic moc neřekne. Ona je tu prostě pure evil, a zvládá bez mrknutí oka přepínat z milé sousedky do úplného psychopata. On je tu za jednoduchého slabocha, který se spíš veze a řídí se “potřebami” svojí ženy. Už jen díky atmosféře, která přináší nepříjemnou pachuť nejde o špatný film, ale osobně bych uvítal klasičtější a klidně i drsnější pojetí. Takhle jednou bohatě stačilo…60%

Už nebudeme mlčet (2024) (seriál)

filmů a seriálů motajících se kolem témat rovnoprávnosti, násilí na ženách atd v poslední době vzniká poměrně hodně, ale ne vždy se to povede vybalancovat natolik aby výsledek nepůsobil prvoplánově a na sílu. Ni una más naštěstí není ten případ a v rámci žánru/tématu patří mezi to nejlepší co jsem viděl. Je tu všechno co by tu být mělo. Prim hraje silný příběh, který je ale dávkován velmi pozvolna a než se pořádně utáhnou šrouby chvilku to trvá. To dává divákovi prostor se sžít s hlavními postavami a o to lépe pak funguje druhá polovina série. Hlavní hrdinky jsou sice většinou puberťačky kolem sedmnácti let (takže jsou velmi často na pěst), ale netrvá dlouho aby jim divák začal fandit a to včetně těch pohybujících se na hraně sympatií. Drobným mínusem jsou za mě poměrně odbyté mužské postavy. Ty jsou ty až na výjimky spíš za jednorozměrné záporáky (ředitel), zločince (učitel) a nebo karikatury na hraně uvěřitelnosti (přítel jedné z holek a jeho kamarádi). Je možné že podobně jednorozměrná individua tu opravdu jsou a mám jen štěstí že nikoho podobného neznám, ale tady mi to přišlo v určitém momentu dost přehnané. Na finálním veskrze pozitivním dojmu a síle zprávy kterou tahle série přináší to ovšem nic moc nemění...80%

Stále v kurze - Season 1 (2021) (séria)

Slušný mix komedie a dramatu, který sice nepřináší nic objevného, ale který nahoru táhne solidně fungující chemie ústřední dvojice. Jean Smart je jako stárnoucí komička, která má svojí show ve Vegas, ale v reálu žije spíš z dávné slávy, vynikající a Hannah Einbinder jako její protipól - mladá ambiciózní scénáristka, jejíž kariéru narušil nevhodný tweet (i když za to mohlo spíš to že je trochu kráva) - jí dobře doplňuje…60%

Jo Koy: Živě z Brooklynu (2024) (relácia)

Jo Koye mám celkem rád, ale tenhle speciál se nepovedl a na jeden dobrý fór je tu 5-10 minut ukřičeného žvanění. Párkrát sem se sice zasmál, ale od stand-up speciálu čekám víc než to…40%

Žraloci v Paříži (2024)

Technicky je to na céčko ok a Paříž je tu nasnímaná hezky, ale to je tak nějak všechno. Zbytek je výplach oproti kterému je druhý Meg oscarové veledílo. Smysl tu nedává prakticky nic a nudilo mě to i jako kulisa…20%

Star Wars: Klonové války - Rise of the Bounty Hunters (2009) (séria)

Na čtyři to pořád ještě není, ale oproti první sérii je tu znatelný posun k lepšímu. Tón potemněl, příběhy jsou zajímavější a i když se stále jede v epizodickém módu, přišlo mi že druhá řada drží mnohem víc pohromadě. Snad další série potvrdí vzestupnou tendenci…70%

Sweet Tooth: Chlapec s parožím - Série 2 (2023) (séria)

druhá série se ještě víc překlopila k rodinné podívané a díky tomu, že se z převážné většiny odehrává pouze v jedné lokaci přišla o valnou část povedené postapo atmosféry jedničky (otázka je jak moc za to mohlo natáčení během/těsně po covidu). Na řadu tak přichází spousta flashbacků odhalujících co se stalo v minulosti, ale ani to nedokáže druhou řadu vytáhnout na úroveň té první. Ústřední trojice a jejich příběhy sice stále fungují velmi dobře, ale zároveň tu prakticky každá postava (kladná i záporná) dostala svůj moment kdy se zachovala absolutně nepochopitelně a od určitého momentu mě tu začali všichni úspěšně s*át. Závěr ten vachrlatý dojem sice lehce narovnal a otevřel dveře k finále, ale i tak je dvojka podstatně slabší než jednička. Na finále se každopádně celkem těším, protože to jak se rozdaly karty slibuje méně prostoru pro hybridní školku a lehce naznačuje návrat k tomu co zdobilo jedničku...60%

Sweet Tooth: Chlapec s parožím - Série 1 (2021) (séria)

Velmi dobré komiksové postapo, které je částečně (rozto)milé a částečně drsné a napínavé, ale díky tomu že jde primárně o rodinnou podívanou tak to nikdy nepřekročí infarktovou hranici. Velkou trefou do černého bylo obsazení Guse, který v sobě má opravdu kus puberťáka a kus jelena. I ostatní postavy jsou zajímavé, ale on jasně vede…70%

Devs (2020) (seriál)

dalo by se tady najít pár styčných ploch s Ex-Machinou, ale zatímco ta byla dobře vymyšlená a postupně gradovala, tady se to postupem času rozpadá jak domeček z karet. Devs je vlastně seriálem dvou tváří. Ta první je myšlenkově zajímavé sci-fi o tom jak si smutný génius postavil boha. Ta druhá je tuctová polokriminálka, kde hraje prim zoufale nezajímavá, nudná a plochá postava Lily. Kdyby Garland úplně vypustil tu druhou polovinu, která natahuje už natahované a věnoval se čistě Forestovu vynálezu a jeho dopadu na všechno, pak by to byla úplně jiná káva...60%