• Dokumentárny

Recenzie (5 430)

Baahubali: The Beginning (2015) odpad!

Absolutně nerozumím zdejším pochvalným ohlasům. Byl pro mě zcela nadlidský úkol u této píčoviny udržet jakoukoli pozornost. Děj se táhl jako sopel a hlavní postavy byly tak strašně nezajímavé, že jsem po celou stopáž extrémně trpěl. Přitom S.S. Rajamouli už mě jednou přesvědčil, že mu podobný žánr sedí a umí udělat i hodně povedený film, jako byl například Rise Roar Revolt. Tahle sračka však postrádala naprosto všechny prvky, které mě při sledování Rise Roar Revolt držely myšlenkami ve filmu. Jediné, co si zde zaslouží vůbec nějakou zmínku byly ty šílené efekty a pak epická závěrečná bitva, která zřejmě spolykala veškerý rozpočet, a proto se ve zbylém čase jen bezobsažně žvaní a děj přešlapuje na místě. V pozdější fázi už jsem to nevydržel a bylo nezbytné film sledovat ve zvýšené rychlosti. Film je možná noblesní na první pohled, ale úplně hloupoučký uvnitř. Zkrátka něco podobného, jako naše první dáma. [10 %]

Macko Puf: Krv a med (2023)

Na tento film jsem se podíval jako na nutné zlo před všude vychvalovaným druhým dílem. Musím říct, že bylo hodně těžké se u něčeho tak hloupoučkého jakkoli soustředit, takže jsem jel většinu filmu na autopilota. Nutno říct, že i s minimem pozornosti vám pravděpodobně nemá šanci nic uniknout. Celý děj působí sebeparodizujícím dojmem. Bohužel však film nijak neexceluje ani v rovině humoru. Mužské diváctvo může potěšit pohled na pár plastových Britek z nichž jedna dokonce vyvalí své stroky, ale tím asi bohužel končí výčet pozitiv. Příběh byl bohužel extrémně nudný. Podobnému konceptu zkrátka žalostně scházela mnohem vyšší míra šílenosti. Takhle film bohužel osciluje někde na hraně několika žánrů a vy přesně nevíte, co si o něm máte myslet a jak ho máte brát. [15 %]

Stezka Českem - Jeseníky (2024) (epizóda)

Zřejmě vůbec poprvé jsem zaznamenal malinkatý pokles kvality způsobený zřejmě nepřízní počasí. Tentokrát si divák přeci jen nádherných záběrů tolik neužije. Navíc Praděd je jedno z mála míst v rámci tohoto dokumentu, kde se mohu pochlubit, že jsem byl. I z Mirka jsem měl pocit, že během této etapy nesrší zrovna nadšením. Začínám se obávat blížícího se konce. [75 %]

Stezka Českem - Z Králíků do Bílé Vody (2024) (epizóda)

Další překrásné destinace, které Vladyka prozkoumal rozhodně plánujeme projít na vlastní kůži. Konečně jsme viděli i trošku jiné počasí. Cesta mlhou byla zajímvá, akorát nebylo nic vidět, jak říká Mirek v úvodu každého dílu. Hudba znovu skvělá a vůbec bych se nezlobil, kdyby někdo dal k dispozici soundtrack ke stažení. [80 %]

Zeiten ändern Dich (2010)

Takový výrazně chudší německý příbuzný 8. míle, kde jsem měl zejména zpočátku velký problém se naladit na vlnu filmu kvůli divnému střihu. Úplně nedovedu ohodnotit přínos arabáče s japonskou přezdívkou žijícího v Německu, který se proslavil pouze tím, že skládal nějaké píčoviny v rámci nejzbytečnějšího hudebního žánru - rappu a měl štěstí, že v Německu zrovna žilo dostatek ještě hloupějších jedinců, kterým se jeho sračkoidní tvorba líbila. Typickým publikem byly fanatické školačky očekávající svoji první menstruaci. Do filmu jsem pronikal velmi pozvolna a trošku mě bavit začal asi až někde za polovinou. Nejlepší byl rozhodně závěrečný koncert, kde se objevil božský Kája a poprvé tak byla slyšet skutečná hudba. [60 %]

Perfektný deň (2015)

Viděl jsem už za svůj život přes 5 000 filmů, ale nevzpomínám si, že bych někdy viděl něco podobného. Velmi příjemná výprava mezi členy hodně bizarního týmu humanitních pracovníků někde na Balkáně. Jednotlivé postavy jsou velmi dobře napsané a každá vám nějakým způsobem přiroste k srdci a hlavně všechny působí uvěřitelně a chápete jejich motivace. Nejvíce mě rozhodně bavil Tim Robbins chrlící hlášky jako na běžícím páse ve velmi nezvyklé roli. Velmi dobře film pracuje s nenuceným situačním humorem, kterým skvěle odhlehčuje drsné pozadí doznívající války. [82 %]

Tarot: Karty smrti (2024)

Tarot byl jedním z mála hororů s povedeným trailerem, který nás v kině dokázal nalákat k návštěvě. K návštěvě, které jsem začal litovat asi po úvodních 15 minutých, které v doprovodu příšerné nehororové hudby působily jako svěží letní komedie. Jediné, co se snímku povedlo bylo ztvárnění postaviček z karet. Bohužel jejich veškerý potenciál zůstal pohřben v nekonečné mozaice klišé. Výběr postav probíhal dle těch nejotřepanějších šablon a všechny z postav byly předem předurčeny k tomu, že vám budou naprosto lhostejné. Jednotlivé vraždičky byly potom vyloženě trapné a nemohl jsem se ubránit pocitu zcela promrdaného potenciálu. Závěr byla už vyloženě jen sebeparodující třešnička na dortu. [20 %]

Furiosa: Mad Max sága (2024)

Po technické a akční stránce naprosto vymazlená záležitost, u které člověk skvěle vypne. Doporučuji si zajít do kina na verzi 4DX, kde zběsilá akce ještě více vynikne. Byli jsme protřepaní jako Martini ve filmu s Jamesem Bondem. Moc se mi líbilo, že se zde zbytečně nežvanilo. Ono by to vlastně ani mezi řinčením motorů stejně nebylo slyšet a diváci se tak mohli rochnit v přehlídce perverzností postapokalyptického světa. Tento snímek zcela jistě neocení fanoušci Green Dealu. Vzhledem k současné extrémně nízké návštěvě kin obecně se však trošku bojím, aby na sebe snímek vůbec vydělal. Načasování jeho umístění do kin nebylo ideální a nad příchodem dalšího dílu tak může viset zlověstný otazník. [86 %]

Vrásky (2011)

Kdo trpí panickou hrůzou ze stáří, ten bude u tohoto animáku propadat do hlubokých depresí. Velmi nepříjemný a velmi uvěřitelný pohled do zákulisí stáří, před kterým se nejde skrýt. Jednotlivé mini příběhy jsou napsány moc hezky a až nepříjemně uvěřitelně. Nechybí občas humorné vložky, které jsou příjemnou odbočkou z drsného příběhu o postupné ztátě sebe sama. [85 %]

Stezka Českem - Orlické hory (2024) (epizóda)

Tato epizoda vybočovala ze standardní chůze projížďkou s vozíčkáři, kteří brázdili hory jako jezdci Formule 1. Znovu skvěle padnoucí hudba a příjemně relaxační atmosféra. Tento dokument si člověk musí šetřit. [80 %]