• Horor

Recenzie (1 907)

Franz Kafka - známý neznámý (2024) (TV film)

Vlastně si ani nedovedu představit, jak by to mohlo být lepší. Dokument, který se jasně snaží být faktický a zároveň respektovat mýty, které se o Kafkovy vytvořily. Přesně ten typ dokumentu pro který tento žánr existuje. 90%

Kráľovstvo planéty opíc (2024)

Mé obavy z toho, že Disney zmrví další filmovou sérii, se nepotvrdily. Právě naopak. Planeta opic jede dál ve svém stylu. Ano, předchozí trilogie o Caesarovi je nedotknutelný zlatý klenot. Toto je kvalitou stříbro, ale buďme za něj rádi. Post-apo svět je krásně vykreslený, hlavní charaktery výborně načrtnuté a jsem moc zvědav, kam se to vše pohne, pokud studio dá zelenou dalšímu dílu. Speciální efekty tu dosahují takové úrovně, až jsem nepoznal kde začíná počítač a kde končí realita. CGI opice nejen, že skvěle vypadají, ale výborně interegují s okolním prostředím. Vlhkost, prach, různé druhy světel. Vše je naprosto výborné. Už vidím Jamese Camerona, jak telefonuje Wesu Ballovi, aby po něm převzal štafetu u Avatarů. Velký palec nahoru. Pátou hvězdu nedávám jen kvůli tomu, že Reevesovy filmy (Úsvit a hlavně Válka) jsou u mě o třídu stále výše. 80%

Mary & George - Vojna (2024) (epizóda)

Excelentní a v podstatě uzavřený závěr. Dále by to mohlo pokračovat už jen k Anglické revoluci. To už ale je jiný příběh. Postavy zde dochází ke svému konci. Někdy špatnému, jindy otevřenému, ale v zásadě nikdy k dobrému. D. C. Moore to má pevně pod palcem a moc dobře ví, co chce jakým obrazem vyprávět. Jeden z těch mála projektů, který dokáže nadchnout pro studium historie. Alespoň té britské. 90%

Barbar (2022)

Strašné zklamání. Ne kvůli hercům a jejich herectví, to bylo minimálně chvalitebné. Ani kvůli hororové stránce. Zklamání to je kvůli scénáři. Čím film déle trvá, tím více přibývá logických lapsů a nevysvětlených otázek. Je to natolik hloupé, že se to nemůže vůbec brát vážně. A tvůrci jakoby to neviděli. Vážně se berou. Strmý palec dolů a raději dejte šanci inteligentnějším hororům. A nebo naopak hororovým komediím, které svou nelogičnost obrací ve správně dávkovanou emoci. 50%

Bledé modré oko (2022)

Harry Melling se z té role Dudleyho probojoval v áčkového herce, který má stejně široké rozmezí a uvěřitelnost, jako slavný Christian Bale. Tohle je tedy po herecké stránce pětihvězdičková záležitost. Každou scénu s Balem i Mellingem jsem si moc užíval. I tomu E. A. Poeovi je ten Harry podobný. Ano, děj má několik ALE, nad těmi ovšem přivřu obě oči. Atmosféra též výborná! 75%

Chudiatko (2023)

Vizálně nádherné. Dějově rozmělněné, ale přesto nesmírně působivé! Zasloužený Oscar pro Emmu Stone a jeden z těch filmových zážitků, které se mi hned tak opakovat nebudou. Škoda jen té příšerné hudby, která některé scény až zkazila. Přesto ale zvedám palec kolmo vzhůru. 80%

Taboo (2017) (seriál)

Jeden z nejlepších historicko-mysteriózních seriálů, které jsem kdy viděl. A Tom Hardy jako ten nejhustší antihrdina. Ve filmu, kde snad ani není kladná postava. P. S. Ten jeho kabát chci mít!!!! 90%

Mária Magdaléna (2018)

1900 recenze | 2800 hodnocení: Joaquin Phoenix zahraje snad vše. Od tyrana až po mesiáše. A každému jeho slovu a pohledu dokonale věřím, jakoby to ani nebyl ten skvělý herec, ale postava kterou ztvárňuje. Máří Magdalena se navíc tváří nikoli jako epizoda z Nového zákona, ale jako historický film, popřípadě pseudohistorická rekonstrukce. A musím přiznat, že mi to sedlo. Ano, je to místy zdlouhavé, ale na druhou stranu to má svou atmosféru, která mě chytla a nepustila. A toho si cením. 70%

Mary & George - Kráľovná je mŕtva (2024) (epizóda)

Tak co jsem ubral na minulém díle, to tentokrát přidávám. Linky dospívají ke svému vyvrcholení. Karty se odkrývají a George poznává, že prostě kvalitám své matky nestačí a rodina bez ní nepřežije. To co přijde poté je Hra o trůny ve své nejlepší podobě. A důkaz, jak moc je tento seriál excelentní. Vy, co jste ho odsoudili pro jeho homosexuální hrátky v prvních dvou dílech, právem nyní plačte! 90%

Informátor! (2009)

Vcelku pohodový film o jednom podivínovi na hranici s hlupákem. Nebo už za hranicí? Každopádně dramatická, občas humorná až kuriózní podívaná, která je na nedělní odpoledne ideální. Nenadchne a ani neurazí. 65%