Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Japonsko, 19. storočie. Zatoichi je slepý pútnik, ktorý si na živobytie zarába masážami a hazardnými hrami. Avšak za jeho skromným zovňajškom sa skrýva dych vyrážajúca schopnosť ovládať meč s takou presnosťou a citom, že žiaden protivník nemá šancu ho zdolať. Na svojej púti sa dostane do malého mesta v horách, ktoré terorizuje skupina bojovníkov na čele s nemilosrdným Ginzom. Zatoichi ako vášnivý hazardný hráč využije príležitosť aj tu skúsiť šťastie. Počas hry sa zoznámi s dvoma geishami. Tie sú rovnako nebezpečné ako krásne. Do mesta prišli s jediným úmyslom- pomstiť smrť svojich rodičov, ktorú má na svedomí Ginzo. Zatoichi sa stane ich ochrancom a spolubojovníkom. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (347)

darkrobyk 

všetky recenzie používateľa

Krvavý balet, tanec na poli, výuka blbců neohrabaným nešikou a slepý hrdina, který slepý není, vlastně nakonec je. Bojové scény jsou naturalistické, krev stříká proudem, a přesto máte pocit, jako byste sledovali mistrovská plátna velkého malíře. Jednotlivé střípky skládají pestrou mozaiku, kde zubatá s kosou je hojnou návštěvnicí. Stavba domu je minimalistickým videoklipem a za tanec na slavnosti by se nemusel stydět ani M.Jackson. Úderná hudba připomíná ve vypjatých pasážích Creatures (Siouxsie+Severin), jindy volně plyne či sklouzne do folklóru. Výživné, šťavnaté! ()

classic 

všetky recenzie používateľa

„Ani s očami dokorán otvorenými vôbec nič nevidím” • Dovolím si tvrdiť, že Takeši "Masér" Kitano, doposiaľ vytvoril nielen svoju vari najambicióznejšiu snímku, ale zároveň vskutku i svoje snáď najlepšie kinematografické dielo, ktoré v žiadnom prípade už nikdy viac ani žiadne nasledujúce viacej neprekoná, keďže to už nie je možné, nakoľko sa takýto mimoriadne oceňovaný a vydarený, jidaigeki, akčný počin, podarí nakrútiť iba raz za život, podobne ako jeho predchádzajúcim nasledovníkom, ktorých「majstrovské diela」, sa zväčša pravidelne vyskytujú v naprosto renomovaných, filmových rebríčkoch, trebárs Wellesov Citizen Kane, ďalej povedzme i také Hitchcockovo Vertigo, či dokonca i Felliniho La Dolce Vita, alebo aj Coppolov The Godfather, pričom tým práve teraz sledujem najmä to, že sa síce Zatōichi, kvalitatívne týmto majstrštykom ani zďaleka nepribližuje, či nevyrovnáva, ale je s takou veľkou vervou a láskou divákom sprístupnený, t.j. nakrútený, že si svoje smelé stanovisko obhájim asi v takom zmysle, že sa v tomto príklade predsa jedná o režisérovo『Opus magnum』, aby sme boli odteraz konečne na tej správnej vlnovej dĺžke, skrátka, aby sme si poriadne rozumeli, čo má tým vlastne recenzent na mysli? • Predstaviteľ tohto slepého šermiara, znovu sedí na dvoch stoličkách a je mu dobre, čo to trepem, až na troch/štyroch, áno, aj v strižni spája tieto jednotlivé políčka dohromady vo fascinujúcej, strihovej skladbe... Nie, ešte sa rovnako osvedčil i po scenáristickej stránke (s niekoľkými esami v rukáve), čo sa konkrétne teda týkalo celkového vývoja udalostí a línie vzťahov medzi postavami, čím azda napokon prechádzam i k samotnému dianiu, v ktorom je možné ponachádzať viacero zaujímavých postáv, nielen v podaní samotného protagonistu, ale aj v podobách vedľajších (anti)hrdinov: hazardného hráča Šinkičiho, osobného strážcu Hattoriho Genosukeho a jeho ďalších, temných prisluhovačov, no najmä prostredníctvom optiky「dvoch gejší」, na ktorých je v podstate priamo postavený základný kameň, jednoducho povedané, od nich sa to celé odvíja, kryštalizuje, až sa to v samom konci komplet vykryštalizuje v tanečnej sekvencii, ako vystrihnutej z Milionára z chatrče, a tak aspoň viem, kým sa Danny inšpiroval? • Proste je vidno, že si na tomto vynikajúcom filme dali všetci zainteresovaní, čiže z hľadiska - hereckého - hneď pred kamerou, no súčasne i z toho režisérskeho, a to rovno za ňou, extra záležať, že bola absolútna radosť sa tomuto snímku s miestami komickými prvkami, počas 2. skvelých hodín, venovať, až som si normálne želal, aby sa tá záverečná sekvencia o malý kúsok ešte trošku natiahla. • Maestro, nakrútili ste zásadný film Vašej kariéry, ktorým ste ma nezvyčajne potešili. Vrelá vďaka Vám za to patrí. PS : Technické zložky, akými sú kamera & zvuk, sú kategóriami samými o sebe, veď potom uvidíte a budete počuť. ()

Reklama

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Je to dosť dobrý historicko akčný film od Takeshi Kitana. Má veľmi dobrý príbeh o slepom tulákovi navonok pôsobiaci ako obyčajný masér, ale k tomu aj skvelo ovláda umenie meča, ktorý na svojich cestách narazí na menšie mestečko, kde si nájde nových priateľov, ale táto oblasť je tyranizovaná mocnou zločineckou skupinou, ktorej sa ale on nezľakne. Lenže skupina má medzi sebou aj špičkového zabijaka, ktorý masérovi môže byť adekvátnym súperom. Spracovanie sa mi páči, príbeh ma zaujal už od začiatku, podobnú tématiku si vždy rád pozriem a navyše je tu aj množstvo zaujímavých doplnkových prvkov, ako súrodenecká dvojica, ktorá túži len po pomste, závislý hráč a iné, takže sa tu je na čo pozerať, v druhej polovici sa už síce nájde aj pár pomerne zbytočných scén, ale ani tie nenudia, takže som spokojný. A na záver poteší aj originálne a skvelo zvládnuté tanečné vystúpenie. Akcie je tu priemerné množstvo a je aj celkom slušná. Tvoria ju samozrejme rôzne súboje s katanami, ktoré sú obsahovo zaujímavé, majú viacero výborných nápadov a zaujímavých momentov a sú aj dosť krvavé, len škoda, že tá drsnosť je až príliš animovaná, čo tomu škodí, ale to je asi to jediné, čo sa akcii dá vytknúť. Ani sa nedá vybrať to najlepšie, páčia sa mi všetky akcie. Herecké obsadenie je výborné, ako vždy skvelý Takeshi Kitano v hlavnej úlohe, potešil ma aj Tadanobu Asano v úlohe špičkového zabijaka a veľmi dobre obsadené vedľajšie, ale aj záporné postavy, bavilo ma tu mnoho postáv, takže tomu nemám čo vytknúť. Réžia je výborná a na technickej stránke sklame jedine tá animovaná drsnosť v akcii, inak nemám problém. A pochváliť musím aj vydarenú hudbu, ktorá tu skvelo sadla. Samuraj určite nie je najlepší film so samurajskou tématikou, ale Takeshi Kitano si to natočil po svojom a opäť je z toho zaujímavý filmový zážitok. 77% ()

Davies182 

všetky recenzie používateľa

Ačkoliv film dlouho znám a chtěl jsem jej vidět, že se jedná o komedii jsem zjistil až v den TV vysílání. Je pravda, že občas jsem se bavil královsky a salvy upřímného smíchu se ozývaly často, nicméně několikrát jsem dumal nad tím, jak by to fungovalo jako akční thriller :-). Třebas ale taková škola šermování nebo hádky s dědou v saké-baru byly senzační... Konec kupodivu připomene například Milionáře z chatrče a rozčárování tak motá hlavu až do finálních titulků, výsledný dojem je ale vesměs dobrý a převládá pocit, že tak vytříbený artový černohumorný film z Japonska už asi neuvidím. A to se počítá. ()

B!shop 

všetky recenzie používateľa

No podle takovyho hodnoceni jsem cekal daleko lepsi film. Chybi tu nejakej poradnej pribeh a misto toho tu je jen nekolik drobnejsich - dva souperici klany, sourozenci na ceste za pomstou, blazen, vasnivej gambler, ronin a do toho vseho prijde Zatoichi a vse rozhodne. Problem je, ze akce tu je moc malo, ale kdyz je, tak to je sila, vsude krev a Zatoichi se ohani jak dabel, ale obcas je videt, ze je neco dodelany na pocitaci. Vetsinou tu jen tak sledujem osudy vesnice, obcas se prihodi neco vice ci mene zavaznyho, Zatoichi se jen tak poflakuje a obcas tu jsou naprosto nevhodny vtipky. Navic spousta zaberu je zbytecne dlouhejch, cumet treba 10 minut na tancujiciho chlapa je fakt sila. Takeshi Kitano tu ale vypada nehorazne cool a jen za to jeho umeni s mecem davam ty 3*. ()

Galéria (31)

Zaujímavosti (6)

  • Mnozí kritici filmu vytýkali že krev vypadá příliš digitálně. Kitano to však udělal záměrně aby film příliš nešokoval diváky, vzhledem k vysokému počtu mrtvol. Jeho požadavek byl, aby krev na obrazovce vypadala jako rozkvétající květy a aby jí bylo hodně. (Raztubyl)
  • Na srovnávání Kitanova Samuraje s Kill Billem (2003) se režisér vyjádřil následovně: „Posledního Samuraje jsem neviděl, ale Kill Billa ano a vím, že v Japonsku měl velký úspěch. To asi proto, že je naprosto směšný.“ (AlDelon)
  • Taněční scény v závěru filmu se zúčastnili všichni vesničané, vyjma záporných postav. Zatôichi se ve scéně neobjevil, protože jeho představitel, scenárista a režisér Takeshi Kitano zařadil svou postavu Zatôichiho spíše mezi padouchy. (DailyDreamer)

Reklama

Reklama