Reklama

Reklama

VOD (1)

Pacient moderného ústavu pre duševne chorých trpí utkvelou predstavou, že je mužom, ktorý v roku 1881 zavraždil cára Alexandra a o 37 rokov neskôr i cára Mikuláša II. Jeho charizma a sugestívnosť jeho rozprávania čoskoro uvrhnú všetkých prítomných do víru histórie a znovu sa tak môže odohrať príbeh, ktorý doposiaľ nebol poriadne vysvetlený ani objasnený. (STV)

(viac)

Recenzie (27)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Napadá ma jeden dôvod, jedna motivácia, prečo je film rozprávaný týmto spôsobom. Ale dúfam, že je tomu inak. Asi by som si viac užil historický film o predvádzaných udalostiach, je zrejmé, že práve tieto sekvencie sú aj najlepšie nakrútené. Ku koncu, kedy v podstate prevládnu, chytí film to správne dusno. Inak sa potom jedná o mystery drámu, kedy nie je dôležité, či má nadprirodzené, alebo realistické vysvetlenie, ale o čom rozpráva a ako je zahraná. Ak si zoženiete na úlohu atentátnika McDowella, máte napoly vyhrané. Je to práve on, kto dáva filmu nadstavbu, o ktorú sa trochu kostrbate snaží aj scenár. ()

majo25 

všetky recenzie používateľa

Veľmi netradičná koprodukcia - Sovietsky zväz a Spojené kráľovstvo, a s na Sovietov veľmi netradičnou témou - očierňovania socialistických praktík. Vidieť v sovietskom filme britského, a ešte k tomu veľmi známeho, herca je zasa veľkým ťahákom a McDowell sa toho zhostil, napriek svojmu nesovietskemu zovňajšku, skutočne dobre. Psychologickej dráme síce chýba viac atmosféry, ale svojim depresívne ladeným tónom a mysterióznou zápletkou zasa zaujímavo kombinuje jednotlivé prvky a v súčte aj spolu s poctivým spracovaním jej to celé vychádza. ()

Reklama

Jossie 

všetky recenzie používateľa

Překvapivě zajímavý a depresivní film o atentátech na dva cary podaný z vyprávění jejich vraha, přičemž ten člověk je blázen, ale zároveň ví neuvěřitelné podrobnosti a navíc vykazuje symptomy shodující se se skutečnými vrahy. Nejlepší a nejzajímavější jsou ovšem ty historické scény, opravdu z nich až mrazí. ()

tahit 

všetky recenzie používateľa

Celkem vzato jakmile to skončilo, konstatuji, že jednoznačným kladem filmu je výkon hereckého protagonisty Malcolma McDowella. Jeho hluboký pohled míří vždycky přesně k cíli. Schizofrenní vzpomínky v konečném důsledku jsou také chvilkami interesantní, ale hledat v nich hlubší podtón či dokonce něco zvláštního nemá žádný smysl. Nebo hodnotit a soudit hledat odpověď na otázku viny či neviny vrahů? Protože příběh na hranici fikce a reality nic jiného nenabízí a navíc se zde neodehrává nic, co by člověk předem neočekával. V tomto směru lze snadno dopředu uhádnout tragédii a konec dynastie Romanovců, která dokáže dojmout, ale ne udivit. Co říci k filmu závěrem? I přesto, že se jedná o fikci, není jisté přesně, co chtěl autor tím říci? ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Vyvraždenie cárskej rodiny, ktorú aj tak každý nenávidel, je dobre utajovanou, ale veľmi dôležitou udalosťou ruskej histórie. Vo filme sa o nej dozvedáme ako spomínanie hlavných účastníkov, a aby to bolo zaujímavé, tak mystérioznym spôsobom. Zaujímavé to je len tak spolovice, lebo to mysteriózno je podané ruským filozofickým spôsobom. Rusi by sa chceli aj takto vyspovedať zo svojich storočných kostlivcov v skrini a tak sa v malom cameu z diaľky objaví aj samotný Lenin večne živý, ktorý za to všetko vraj mohol. –––– Nabite si zbraň. Mierte na srdce...–––– Svet sa však nikdy nedozvie, čo sme s nimi urobili. ()

Galéria (60)

Reklama

Reklama