Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Animovaný
  • Akčný
  • Komédia
  • Dokumentárny

Recenzie (7 446)

plagát

Rolie Polie Olie: The Great Defender of Fun (2002) 

Chápem, že to je určené pre malé deti, ale takto podhodnocovať detskú myseľ, jak po stránke animovanej, tak po obsahovej, je mimo môjho chápania. Len slabšia 3D animácia odpovedá roku vzniku, a preto ide prižmúriť očko, ostatné veci už nie.

plagát

Ski Troop Attack (1960) 

Nemáme zásoby, ale ideme na niekoľkodňovú akciu bez podpory jednotky. Chceme urobiť tichý prieskum vyhnutím sa protivníkovi, ale veselo za sebou nechávame stopy a strieľame každú chvíľu po nepriateľovi. Tak toto Cormanovi nevyšlo. Z filmu cítiť nízkorozpočtovosť, slabučkých hercov, nelogickú akciu a mizerné dialógy tvoriace často iba výplň scén. Nalákalo zasnežené prostredie, ale to sa v spojitosti so zmienenými neduhmi filmu postupne vytratí a zostáva nuda a často aj nelogičnosť.

plagát

Útok! (1956) 

Jeden z malého počtu filmu, v ktorom charizmatický herec Jack Palance s ostro rezaným ksichtom hrá klaďasa. Síce rozhorčného, pomstichtivého, ktorý chce svojmu priamemu nadriadenému narvať granát do krku a vytiahnuť poistku, ale napriek tomu ako píšem klaďasa. A tiež ide o film, v ktorom na rozdiel od veľkej odvahy pojednáva o strachu a zbabelstve, ktorých následky negatívne pociťujú všetci. Vojnových scén je menej, ich kvalita je iba priemerná, to hlavné sa totiž odohráva niekde inde. Tradičný filmový nacista van Eyck si veľa nezahrá. Plusom filmu je, že smerom k záveru graduje a emócie sa pekne vyostrujú.

plagát

The Silent Enemy (1958) 

Ďalší z rady britských vojnových snímkov, ktoré ukazujú veledôležitú prácu odškodňovačov mín. V tomto prípade ale majú aj svojich protivníkov a napr. scéna, kde sa obe potápačské skupiny stretnú a bojujú o dokumenty je znamenitá. Celkovo sú zábery pod vodou čisté a kvalitne natočené, radosť pozerať. Príbeh síce nie je silný, ani extra dramatický, ale funguje aj samostatne, podporený hviezdou Harveym a tiež komickou vložkou v podobe Sidneyho Jamesa, ktorý dáva jednotku potápačov pekne do pucu.

plagát

Der Fuchs von Paris (1957) 

Horšie ako zomrieť je už len zomrieť úplne zbytočne. A toto čaká aj hlavnú postavu, ktorá sa snaží ako radový vojak Nacistického Nemecka pomôcť svojmu národu špionážnou činnosťou. Mladý Hardy Krüger sa ocitá možno v správny čas, ale na nesprávnom mieste, resp. na nesprávnej strane. Síce mi spočiatku vadilo, ako sami seba Nemci vo vojne hodnotia - akí sú uvedomelí, ako si vážia život každého jedného vojaka, to zlé sú vlastne iba príkazy z Berlínskeho velenia - ale s čoraz komplikovanejšou situáciou postáv a tiež silným záverom, si ma predsalen naklonil na svoju stranu.

plagát

Ochranca - Siege (1996) (epizóda) 

Po obstojnom pilote som čakal zošupnutie nadol, ale druhá epizóda prináša akčnú "podívanú" so zaujímavou policajnou zápletkou obsadenia policajného centra teroristami, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani vo filme.

plagát

Ochranca - The Switchman (1996) (epizóda) 

Typický predstavovací pilot, ktorý som pôvodne v telke myslím, že ani nevidel. Hlavne stretnutie dvoch hlavných postáv je zaujímavé, riešenie bombového páchateľa je na vedľajšej koľaji. Rozmýšľam, či by v dnešnej dobe prešlo, keď muž uvalí jednu žene, aby ju spacifikoval.

plagát

SeaQuest DSV - Knight of Shadows (1993) (epizóda) 

Duchovia. Prvá epizóda seriálu s čisto paranormálnou zápletkou. Hororový nádych a atmosféra neznámeho ma veľmi bavili. Trochu škoda, že to celé končilo romanticky. Na druhej strane pobavila scéna, kde všetci pred vstupom na (polo)opustený vrak lode si odpľúvali na svoju obranu pred neznámymi silami.

plagát

SeaQuest DSV - Give Me Liberte (1993) (epizóda) 

Smrt přichází z moře. Vírus bez protilátky a nedostatočný čas vytvárajú pocit napätia a zápletka o tom, že nebezpečenstvo takéhoto druhu sa môže nachádzať aj pod hladinou mora. Bonbónikom je obsadenie nemeckého filmového hviezdičky Uda Kiera.

plagát

Robocop (1994) (seriál) 

Seriál je na csfd výrazne podhodnotený, oveľa viac napovedá hodnotenie na Imdb, ktoré ho radí niekam k priemeru. Seriál síce nedosahuje kvalít filmov, minimálne aspoň prvých dvoch (rovnako ako obsadený robohrdina nedosahuje kvalít Wellera), ale ide v ich šľapajách, minimálne typom humoru a tiež výraznej satiry vtedajšej (ranné 90. roky) americkej spoločnosti. Satira je v pohode (napr. animovaná reklama s Veliteľom Cashom vyskytujúca sa v každom dieli bola skvelá), ale s množstvom humoru som mal častokrát problém, rovnako aj s pitoresknosťou niektorých postáv. Akcia a efekty sú už ale v pohode, spĺňajú štandard vtedajšej doby. Áno, Robocop je čestný, vždy zohĺadňujúci pravidlá, záchrana nevinných má vždy prednosť, občas to aj mne nevyhovovalo a pýtalo si to dupnúť a vyraziť nepriateľom zuby, ale ak by v skutočnosti existoval takýto policajný kyborg, choval by sa asi rovnako. Úsmevné je, že často zločinci preštia Roba jednoducho tým, že od neho utečú a pomalý dupajúci kyborg na ich stíhanie nemá. Jeho prednosti spočívajú vlastne iba v sile, v pancieri, v schopnosti preraziť či prestrielať sa tvrdou prekážkou, možno ešte v presnosti streľby, ale to je tak všetko. V realite by nemal veľkú šancu proti zločincom. Čo sa týka jednotlivých zápletok epizód, tie nie sú na počuvanie celkom zlé, aj keď niektorí záporáci sa zvyknú opakovať a často je to o nejakom modernom vynáleze, vďaka ktorému zločinci odrbávajú systém. Smerom k záveru sa epizódy aj mierne zlepšovali, minimálne boli viac navážno a tým si držali svoje napätie bez zbytočných pitoreskných postáv. Objavia sa ale popritom aj dojemnejšie línie, napr. so ženou, so synom či rodičmi, ktoré držia diváka čiastočne v napätí, či sa Robo konečne ukecne. Ostatné postavy sú viacmenej do počtu. Do hlavy mi nejde čo sa týka kolegov jedna vec - Roba s kolegyňou nazývajú detektívmi, ale ich šéf je iba seržant a vždy oblečený v uniforme ako ten najposlednejší obchôdzkar. Inak ide o fajn pohodový seriál s dobrou záverečnou hudbou, ale je dobré, že zostalo iba pri jednej sérii a že seriál zbytočne nenaťahovali, pretože okrem vzťahu s rodinou sa už nemal kam ďalej posunúť.