Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (viac)
Trailer 1
USA / Nemecko, 2009, 127 min

Réžia:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrajú:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Príbeh rozpráva o prvej výprave mladej posádky na palube hviezdnej lode U.S.S Enterprise. Ich cestu sprevádza veľa humoru a vesmírneho nebezpečenstva. Nováčikovia musia prísť na spôsob ako zastaviť zločinca túžiaceho po pomste, čím ohrozuje celé ľudstvo.
Osud galaxie spočíva v rukách dvoch kamarátov. Jedným z nich je James T. Kirk (Chris Pine), dedinský chlapec a milovník života „na hrane" a druhým je Spock (Zachary Quinto), vychovaný v spoločnosti, ktorá stavia na logike a odmieta akékoľvek emócie. Divoký inštinkt sa stretne s chladným rozumom, ale práve toto spojenie prevedie posádku bez ujmy veľkým nebezpečenstvom... (TV Markíza)

(viac)

Diskusia

PD321

PD321 (hodnotenie, recenzie)

Co měly znamenat ty psychadelický odlesky na lodi? To bylo k nepřežití.

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Tak po ultragenialnim Countdown prequelu za 3 ani nahodou! 

Proste..Jana

Proste..Jana (hodnotenie, recenzie)

Mně osobně nějaké ty drobné nuance, které jiné fanoušky dráždí, vůbec nevadí. Nejspíš proto, že mám v oblibě nejen ST, ale i SW, to je ale něco, co skalní fandové ST málokdy překousnou. 

Spock v podání Qiunta je skvělý. Vadí mi ale vztah s Uhurou. Tedy ne sám fakt, alternativní realita může být jakákoli, ale v dané souvislosti mi tam právě Qiunto absolutně nesedí, protože - nejspíš ledaskoho naštvu - je známý gay a protože to vím, vztah s Uhurou je v jeho podání zcela nedůvěryhodný.

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

spolu s těmi seriály jsou to nejspíš stovky hodin čistého času, nemluvě o tom, že pro fikční svět Star Wars se za kanonické považují i komiksy, romány a videohry, takže lidský život pomalu ani nestačí na to, aby se fanoušek obeznámil úplně se vším. řešit kánon v tomto případě a řešit kánon v případě univerza o nějakých nevim cca pěti filmech a tvářit se, že to obojí je vlastně prašť jako uhoď, no to je haluz.

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Tak stran toho srovnání co se týče velikosti celého fikčního světa týče mi to v případě SW a Terminatora nepřijde jako úplně mimo, ale tím samozřejmě jistě nikdo nemyslí, že by byl Terminator bezvýznamný.
Ale jinak jak říkáš, taky si myslím že se to bude spíše pomalu a po dávkách retconovat v jiných, dalších SW projektech, než aby se to přetáčelo. Ostatně pozorovat to už prý jde v Mandalorianovi, kde jsem já tedy neviděl druhou sezónu, takže sám nevím přesně...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Plivnutí do louže mi přijde, jako označení bezvýznamnosti.  Disney by ani nemuselo jít o zachování zdání kontinuity. Jim jde čistě o zisk a pokud usoudí, že původní postavy mohou vydělat další miliardy pouhý přepsáním příběhu, tak to tak klidně udělají. A ano, klidně by to šlo přesunout do Legend nebo označit jako vizi možné budoucnosti nějaké postavy. Co se ale spíš stane bude, že Filoni kolem toho všeho vytvoří pomocí seriálů dostatečnou omáčku, aby dodal chování postav alespoň nějakou logiku a kolem toho všeho chaosu budou chodit v dalších filmech po špičkách.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Tak že by byl Terminator jako série bezvýznamný tu snad nikdo neřekl a věřím, že to tak ani nikdo nemyslel. Podle mě je "problém" v tom srovnání - přeci jen něco jako Terminátor, kde se každým dílem/každou cestou v čase automaticky smazalo/přepsalo všechno před tím, se s takovou premisou rebootuje a restartuje celkem snadno a nenásilně a zcela v souladu s dávno vytyčenými mantinely série, zatímco u něčeho jako je SW by podobný postup šel uplatnit jen stěží. I ST měl v tomhle výhodu alternativních realit, takže nic z toho původního nepřišlo k úhoně a Abrams si mohl všechno bez obav vymyslet z fleku po svém...
Jak bys tohle chtěl uplatnit u SW.. ? Ano, jistě je tu spousta lidí, kteří by negaci těch filmů uvítali, ale je tu i spousta těch, kteří už nikoli. To to jako přesuneš do Legends? Víš co by pak najednou začalo lidí řvát, ať tam přesunou i tohle a tamto.. ? Z toho by vzniknul tak akorát chaos, nic víc. Už nejen proto je podle mého jakákoli idea na negaci nové trilogie a její opětovné natočení zcela nesmyslná a Disney nad něčím takovým zcela určitě ani nepřemýšlí...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Ano, ale nejde o jiné globálně známé značce mluvit jako o bezvýznamné. Vždyť stejně by se dalo koukat na Pana prstenů, Vetřelce nebo Harryho Pottera. 

Navíc pokud by k tomu u SW došlo,  tak se nic extra nestane. Jen se oddělí malá část a dá se do vlastního šuplíku. ST také přežil Kevin linii bez ztráty kytičky. U Vetřelcu a Terminátora také diváci dávají tvůrcům další a další šance.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

To sice jo, ale SW nejsou jen o filmech, ale i o tom ostatním, čehož je už mnohonásobně více, než se může jakémukoli jinému fiktivním univerzu zdát...

na príspevok reagoval SeTTi

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Já tomu nevěřím ani za mák, proč taky.. ? Nejde nejspíše o nic víc než o blábol nafouknutý internetem a několika málo nespokojenými fanoušky. No big deal...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Eodeon

Proč by ne? Šance je poměrně veliká. Filoni má spoustu práce se zacelováním děr a až bude hotovo, tak se může klidně začít s čistým štítem. Terminátor je krásným příkladem toho, že se dá resetovat i několikrát.

na príspevok reagoval Jakkob, Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

"Už i Disney zvažuje možnost, že poslední trilogii SW vymaže a zkusí si reparát." - tomu snad nevěříš

na príspevok reagoval SeTTi

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Vize a její dodržování je sice hezký, ale pokud jak jsi sám řek, dříve to bylo o moc jiné než dnes a zatímco dříve díky min. konkurenci u diváků ledasco prošlo, dnes to stejně tak díky obří konkurenci už fungovat nemůže. Navíc co má paměť sahá, tak skutečně snad každý seriálový ST si prošel tvůrčími obměnami a o žádném se nedá říci, že by skončil stejně jak začal, když to řeknu hodně zjednodušeně, takže to, že se třeba taková DIS tvůrčně obměňuje a mění není při srovnání s dřívějšími Treky nic neobvyklého...
A teda vůbec mi nepřijde, že by do dějin Treku vnesla DIS nějaký zmatek... Přibylo spousta nových věcí, z nichž se ale drtivá většina dá zcela v pohodě vysvětlit či odůvodnit, a spousta z toho ani žádné takové vysvětlení nepotřebuje. Aspoň já to tam leckdy nepotřebuji a když ano, najdu si 100+1 vysvětlení, stejně jako u dřívějších Treků, když to někde zahaprovalo...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Částečně máš pravdu. Jenže podle mě to zdůrazňuju se seriálový ST stal Nokií scifi tvorby. Dříve platilo, že se tvůrci odvážně pouštěli tam, kam se nikdo před nimi nevydal. A diváci je i díky téměř nulové konkurenci zpětně ....pochopili, vzali na milost, to je fuk. Jenže když se CBS na čas vzdala tvorby, tak nastoupila konkurence, která si ze ST vzala to nejlepší a posunula to na úplně jinou úroveň. Konkurence je dnes obrovská. A ti úspěšní v drtivé většině buď přenášejí na obrazovky knižní podobu nebo je u kormidla někdo, kdo má jasnou vizi a nemění směr co pár dílů podle sledovanosti.

Tím, že se Abrams pomocí vlastní verze reality odprostil od předchozí tvorby ( i když částečně musel), tak mohl přinést opravdu povedenou sérii filmů. Mě se ta trilogie opravdu líbí a doufám, že ještě nějaký film vznikne. Nad pár detaily sice skřípu zuby, ale celkově jsem spokojen.

U seriálů se ale CBS seklo, když nešlo stejnou cestou nebo když postupovalo v Abramsových krocích systémem ctrl+c, ctrl+v. Vybrali si sice vizuálně neprozkoumanou část dějin, ale vnesli tam víc zmatku a nedrželi se v ní. Hrátky s časem a dalšími dimenzemi si ostatní seriály nechaly až na chvíle, kdy diváci znali posádky nebo se vyplňoval čas v dlouhých sériích. Tady se to používá jako berlička, aby se zalátal děravý děj.

Každopádně budoucnost ukáže, kdo má pravdu. Už i Disney zvažuje možnost, že poslední trilogii SW vymaže a zkusí si reparát. Tam podle mě také dělají chybu potažmo jí už udělali, když se vůbec rozhodli pokračování udělat opět systémem ctrl+c, ctrl+v.

na príspevok reagoval Jakkob, Eodeon

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

Když člověk chce, stejně jako u jakéhokoli dřívějšího filmu, najde si x a y důvodů, proč to je/může být v pohodě. A nedá to žádnou velkou práci, stačí jen chtít. Ono stejně tak stačí chtít vidět ty neduhy a ejhle, najdou se. I dřívější filmy a seriály jsou prošpikované blbostmi, nelogičnostmi a vším tím, čím je velice často osočována současná ST produkce. Nic moc se nezměnilo, aspoň tady v tom ohledu ne... Snad jen doba a styl, kterým se to točí a to je patrně tím hlavním trnem v oku některých diváků. Ale ani to není nic nového. Trekkies hejtí ST už od premiéry TNG...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

shuster

Jako samostatný film inspirovaný ST je to bomba. Bohužel si neodpustil pár kravovin, které jdou proti tomu co by tam mělo být reálné. Potažmo... když se podívám stejným metrem na ty další dva díly, tak ty jsou také ok. I když souhlasím, že tam jde s hloupostmi čím dál tím dál.

Bohužel je nová doba a díky novým seriálům se to, co je "normální" posouvá a vše co bylo před Bad Robot, Kurzmanem a  rokem 2009 se stává nelogickou hloupostí. I když naděje pořád existuje.

shuster

shuster (hodnotenie, recenzie)

Musim uznat, ze to je jeden z mala filmov ktore Abrams nedojebal, ba naopak podaril sa mu skvely doplnujuci diel ST, ktory naozaj nerobi hanbu celemu ST universu...
...a potom to zacal kurvit, picus pojebany.

na príspevok reagoval SeTTi

Uživateľ shuster zmazal svoj príspevok.

palox

palox (hodnotenie, recenzie)

druhu polku filmu je dej slabsi, ale ten startrekovsky feeling je slusny

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Já ve dvojce joo, v jedičce nee. A JJ prý do všech svých filmů cpal R2-D2, prý je i v Super 8 ;)

Súvisiace novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (viac)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (viac)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (viac)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (viac)

Reklama

Reklama