Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Aliance Seveřanů, Divokých, Dothraků a Neposkvrněných na Winterfellu brání Sedm království proti vpádu Bílých chodců. Daenerys a Jon se utkají s Nočním králem ve vzdušném dračím souboji. Snaha Nočního krále zničit Tříokého havrana dospěje k překvapivému rozuzlení. (DavidWark)

Recenzie (357)

DavidWark 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Ach jo, potvrzeno. Miguel Sapochnik nemá na Petera Jacksona ani jako specialista na bitvy. Hardhome a Bitva bastardů se mu moc povedly, bitva všech bitev o Winterfell ale tolik ne. Koukal jsem se v noci na fullHD monitoru a houby jsem viděl. Sapochnik asi nedával pozor, když mu vysvětlovali osvětlování nočních scén. Měl by teď povinně stokrát zhlédnout tohle dílo českého mistra. Švec se držel svého kopyta, ale boty tentokrát tlačí. /// Důraz na detaily bitev a mikropřííběhy jednotlivých hrdinů vtáhnou obyčejně diváka do děje a emočně zapůsobí, tady to bylo bohužel nesourodé, nelogické, nepřehledné. Vzdušné souboje draků nevyjímaje. Oceňuji ale, že bitva se Jonovi zase zvrtla a nešla podle plánu, letecká převaha Daenerys tím pádem nebyla tak drtivá. Kde byla, když tisíce oblud stály před hořícím příkopem a stačilo pár povelů dracarys? Obětování dothracké jízdy odepřením ohnivé podpory draků za dobré viditelnosti byla fatální chyba našich milých vojevůdců. Pro mě dobrý doklad jejich omezených strategických schopností a ne nutně scénáristický lapsus, vždyť po bitvě je každý generál, že. Ovšem scénaristé to taky nejspíš potřebovali pro větší dramatičnost dalších bojů s Cersei, dokladem jejíž mazanosti je takový úpadek vojska targaryenské bloncky. Bez Dothraků a Šedých červů to Deanerys bude mít o dost těžší. //// Když se 10+ nemrtvých sesype na jednu postavu, pravděpodobnost jejího přežití se limitně blíží nule. Tohle se ale opakovaně stalo Jonovi/Aegonovi, Samwellovi, Brienne a … a nic. Záběr skončil a za pár minut se zase někde objevili jakoby nic. Nejsem krvelačný, ale show tímhle dílem ztratila velký kus kreditu, protože apokalyptickou bitvu přežilo příliš mnoho hlavních postav v poměru k celkové míře padlých. Píseň ledu a ohně a později i tahle její TV adaptace si vybudovaly renomé právě realistických ztvárněním krutého středověkého životního údělu včetně nevyzpytatelných úmrtí hlavních hrdinů (poprava Neda Starka, Krvavá svatba jako z oka vypadlá třeba vyvraždění Slavníkovců). Pověst ale předchází realitu, většina z hlavních postav představených před 8 lety na začátku seriálu je pořád na scéně, dokonce i po téhle masakrální bitvě. Stěží uvěřitelné i ve fantasy příběhu. //// Anděl je naštěstí v detailech: Soundtrack! Nádherná úvodní scéna napětí, nervozity a strachu těsně před bitvou. Melisandra. Dvakrát David porážející Goliáše (Lyanna Mormont, Arya). Aryina stealth akce v knihovně plná strachu o přežití, polidšťující toto zabijácké stvoření. Zajiskření mezi Sansou a Tyrionem v úkrytu za hrobkou (že by se Tyrion přece jen dočkal konzumace jejich sňatku?), než vyrazili bránit ostatní. Na Nočního krále dracarys neplatí. Epická hrdinská smrt Joraha Mormonta bránícího dámu svého srdce neopětující jeho city. Podobně epická smrt Theona. Repetice Aryina útočného kousku nacvičeného s Brienne, tentokrát jako smrtící úder Nočnímu králi. Ten ale vyvolal pár otazníků – to jako bylo všechno? Když Frodo vhodil Jeden prsten do pukliny v Hoře osudu a zničil tím celé Sauronovo vojsko, bylo to poté, co si to Tolkien a jeho hrdinové v příběhu odpracovali. Tady to byl neuspokojivý Deus ex machina, včetně toho, že Arya seskočila na Nočního krále odněkud z výšky – jak se tam kruci dostala? To ji tam dopravil zraněný Drogon? /// Při hodnocení váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdami, možná je to až nepravedlivé s ohledem na to, o kolik výš tento seriál posunul laťku. Za průkopnictví na poli TV dramatu i za těch 55 belfastských natáčecích nocí zaokrouhlím nahoru. () (menej) (viac)

Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Jeden musí vlastně obdivovat, jak silnou fanouškovskou základnu něco má, že milovníci odpustí svým favoritům i ty nejzákladnější dějové prohřešky, kostrbaté skoky v čase a opravdu komicky špatné ne/využívání draků (a vlastně nakonec i jejich nadbytečnost, což v rámci bitvy platí pro většinu postav). Souhlasím, že při maximálním napojení na postavy to může mít emocionální sílu. Ale nejlepší bitva filmovo/televizní historie? Nenechte se vysmát. Tomu se tenhle mizerně sestříhaný, problematicky nasvícený a graficky nevyvážený souboj vážně ani neblíží. Pán prstenů je úplně, ale úplně jiná liga. ()

Radyo 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Spousta filmařských prohřešků, ale aspoň se SAKRA po těch dvou prvních uspávacích dílech závěrečné série konečně něco dělo! Dal bych i 5 hvězdiček, kdyby se ovšem 100% čistého času této epochální bitvy neodehrávalo ve tmě a vichřici, což značně znesnadňovalo orientaci v postavách (občas bylo třeba zabrat detail něčí tváře, aby bylo zřejmé, že ještě žije). Napjaté očekávání, kdože si to tedy ještě zahraje ve zbylých třech epizodách bylo odměněno exitusem několika více či méně zásadních figur této série. Jsem zvědav na další díl... ()

T2 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Silná káva, to ako čo je? Prvé dva diely ako že tejto finálnej série, len suchý vatový nástrel bez lepšieho pohybu vpred, dokopy nič záživné neponúknu a dokonale to zabijú v tretom diely, kde má prísť na akúsi veľkú bitku ale sledujete len krásnu snehovú víchricu, prípadne všade prítomnú tmu, dokopy nič poriadne nevidieť, len mihot, kto proti komu vlastne bojuje. Takže neviem čím to ma upútať a keď ako že má k niečomu prísť v troška viditeľnejšej perspektíve, tak to je len jedna pritiahnutá scéna za vlasy za druhou, to im ako riadne švihlo v gebenách. Gradácia ako hovado. Nemám slov. No tak dokonale to dodrbali, tak na toto sa ako čakalo skoro dva roky??? ()

Viktooorka 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Jeden velký SPOILER: Hra o trůny mě dlouhou dobu míjela, ale pak přeci jen zvědavost byla silnější. Za těch pár let jsem si k seriálu vybudovala vztah, ale asi ne tak silný jako někteří tady. Netrpělivě jsem čekala dva roky na závěrečnou sezónu, ale na rozdíl od ostatních, jsem si o tom nic moc nečetla dopředu, takže mě minulo i šílenství okolo "nejlepší bitva všech dob". Každopádně i kdyby ne, tak bych toto označení brala s rezervou. Znáte to, každá matka o svým dítěti tvrdí, že je nejkrásnější na světě, i když je to pro ostatní obluda. Takže proto ať by dopadl tento díl jakkoliv, asi bych to tak "neprožívala" jako ostatní. Když bych tedy zapojila logiku a veškeré generálské zkušenosti, našla bych tolik mezer a nelogičností, ale proč to dělat? Pro všechny absolutní nevyužití, respektive nelogické zapojení do boje koňáků u mě zafungovala tak, jak tvůrci zamýšleli. Sevřel se mi žaludek, v hlavě mi lítaly myšlenky typu "A kurva, to nedopadne dobře", naprosto jsem se vcítila do postav, bylo mi do breku a stát tam, tak mám v kalhotách. Takže na rozdíl od ostatních tady nebudu vypisovat ty nedostatky, ale naopak. Silné momenty pro mě jsou následující: „Výrazy všech po nájezdu Dothraka, příchod Sansy do krypty a pohled na Tyriona, zapalování příkopu Melisandrou a její výrazy při tom, Arya a boj na hradbách, poté její hra na schovávanou v knihovně, Lyanna Mormont a její odvaha postavit se obrovi, draci nad bouří, „Co řekneme Bohu smrti? – Dneska ne!“, dracarys vs. Night King, pohledy Sansy a Tyriona v kryptě, když už čekali na smrt, Theon, závěrečná sekvence, kdy přestáváte věřit, že by mohl přijít zvrat a čekáte, kdo z milovaných postav zařve a nakonec ten úžasný hudební motiv!!“ Závěrem tedy musím říct, ano souhlasím, že nejlepší bitva všech dob to není, ale emocionálně je tento díl jeden z nejlepších. A těším se na závěrečnou bitvu se Cersei ;o) ()

dO_od 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

// Endgame WHAT?! Všechny ostatní filmový bitvy včetně Pána prstenů WHAT?! Necelá hodina a půl zadržování dechu, neustálého mrazení v zádech a naprosté nevíry z toho, co se mi dělo před očima. Tohle je teprv definice epičnosti. Sapochnik se zase překonal. Jestli jsem něco potřeboval vidět předtím, než umřu, bylo to tohle. 11/10 ()

Psychor odpad!

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Minulé dvě epizody se nás Benioff s Weissem pokoušeli unudit k smrti, nyní nám pro změnu vyplachují mozek bezmyšlenkovitou akcí. Logika utrpěla v bitvě o Winterfell vskutku zdrcující porážku. Vše je podřízeno efektu. Bohužel i ten se zcela minul účinkem, jelikož vzhledem k nedostatečnému nasvícení scén kolikrát nedokážeme rozeznat, která ze známých postav zrovna umírá. Hlavní hrdinové se navíc chovají hloupě, zvláště Daenerys se svým drakem, kdy například čeká, až na něho naskáčou nemrtví. Night King zase zapomněl své oštěpy doma, takže se musí pustit do otevřeného souboje. A aby těch nelogičností nebylo málo, tak se všichni teleportují bitevním polem lusknutím prstu. Kroutil jsem hlavou zejména během scény, kdy je Jon obklopen nemrtvými a zdá se, že je s ním konec. Avšak v dalším záběru kolem něho najednou nikdo není. Zkrátka ryzí fušérství. Ať se tvůrci raději vrátí k nezáživným debatám nad pohárem vína. ()

choze 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Nesnáším noční akční scény, ale tady to aspoň mělo koncept - přidávalo to na děsivosti ve tmě tušené obří hrozby. A měřítko bylo i tak solidní. Ale fakt to bylo tmavé a únavné pro oči a celkově poněkud ubíjející. A od ultimátní globální bitvy Dobra se Zlem, ke které se schylovalo přes sedm sérií, jsem čekal větší masakr postav. Přesněji řečeno, že jich zařve aspoň půlka. Ale to jsem asi chtěl moc a to dokonce i od seriálu, který (dramaticky efektivním) zabíjením důležitých postav proslul. Jinak to, jak důležité postavy pobily každá aspoň 50 protivníků, už připomínalo ruské válečné filmy. ()

TheDarKnig 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

1 hvězda za úsilí všech zúčastněných, herců, komparsu, ale i mnohých těch, kteří v epizodě nebyli vidět. Natočit něco tak obrovského vyžadovalo opravdu hodně práce a za to tvůrcům palec nahoru. A to je prakticky vše, co mohu na této epizodě pochválit. Kdybych úplně vypnul mozek a se slinou tekoucí z úst celou dobu při každé prvoplánově efektně natočené scéně opakoval "COOL", asi bych si to dokázal užít. Ale u Hry o trůny tohle nedokážu. Ty některé nadšené výkřiky v komentářích jsou k smíchu nebo možná k pláči. ()

Eliott 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Přiznám se, že jsem od této bitvy očekával mnohem víc. Hlavně bych vytknul celou řadu nelogičností a teleportaci postav jako například Arya která se snesla z nebes na záda Nočního krále, Jorah který se najednou objevil u Danny (jako na zavolanou opustil svoji pozici a prošel celou linií nemrtvých) a nebo zcela obklíčený Snow uprostřed asi 1000 nemrtvých. Ghost tu opět byl jen na efekt a strategie asi tvůrcům nic neřiká a nebo nám chtějí ukázat, jak jsou Jon Snow, Tyrion a Danny neschopní? Přehodnocení po shlédnutí celé série: Kéž by tuhle bitvu nikdy nenatočili. Naštěstí tam však stejnak není vůbec nic vidět. 😅 Nepochopitelné, jak může být vůbec něco takového srovnáváno v jakémkoli smyslu s Pánem Prstenů. Snad jen co se týče čísel, ale v žádném jiném ohledu nelze. Opět odebírám hvězdu. ()

Kaka 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Prvotřídní záležitost. Fňukaly hořekující nad tmou nelze brát vážně. Buď se spokojí s cheap-shit telkou, potažmo tabletem při jízdě vlakem, kde to kupodivu není uplně ono, nebo nechápou zásadní koncept totohle dílu. Tma je to hlavní oč tu běží. Jako vyobrazení Nočního Krále - ultimátního zla, si snad těžko někdo dokáže představit, že si přicupitá po planině uprostřed oběda ? Tedy zkráceně řečeno. Můžeme tady rozjímat nad některými prapodivými vojenskými přešlapy, nelogickými, či snad úplně dementně rozmyšlenými momentkamii, ale pořád platí to, že to má ukrutné koule, drží to pohromadě jako málo co a těch over-the-top momentů je tam tolik, že tady v podstatě není co řešit. A obzvlášťe za předpokladu, že fanouškovi seriálu jde o konkrétní figury, protože v těch temných jatkách nemá jasné nikdo nic a tvůrci vlastně do poslední chvíle nechávají chytře oteřvené všechny možnosti. Ano, battle of bastards byla přehlednější, vycizelovanější a plynulejší, ale tady je přece nepřítel úplně jiná liga. Jsou tu věci které by se daly udělat lépe, ale takovýhle 80 vysokooktanových minut se točí párkrát za dekádu. ()

akisha 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Meh... Jako dýka do srdce. Kdyby tu naprostou TMU využili třeba jenom do části bitvy, bylo by to super a splnilo účel. Když se v ní ale odehrává celá bitva, je to na facku. 80% času jsme neměli ani páru, co se děje a kdo je kdo. Pak to chování - to si snad dělali srandu! Nic, co se na obrazovce dělo, nemělo logiku ani přirozenost a všechny postavy se chovali jako totální idioti. A to nemluvím o SPOILER největším zklamání GOT - smrt nočního krále. Takhle odbytý? Celá tahle dějová linka takhle odbytá? Žádné vysvětlení královy motivace? Bran opravdu vůbec nic neudělal? K čemu tam teda celou epizodu byl? K čemu tam byl celkově? Nakonec to vypadá, že hlavně proto, aby osvětlil Jonovi, kdo byli jeho rodiče... KONEC SPOILERU. Tohle nevypadá dobře... A úplně mě přestalo zajímat, jak celá série skončí, což je asi to nejhorší. No... uvidíme... ()

darkrobyk 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Myslím, že o bitvě je zbytečné se rozepisovat. Jen je třeba si připomenout, že se jedná o TV seriál, nikoliv kinofilm, tudíž srovnávání s LOTRem a podobnými filmy je vskutku liché. Mě osobně nejvíce potěšila rudá kněžka Melisandra, byť nakonec mě tvůrci naštvali. Velmi působivá byla úvodní scéna s jezdci držícími ohnivé meče, napětí měly souboje draků i ohrožení v katakombách. Nejlepší je ale to nekonečné zoufalství, kdy mizí i poslední jiskřičky naděje. Jistě, noční scény mají pro diváka řadu nevýhod, ale zase by přišel o čarování s ohněm. Trochu mi uniká podivný chtíč, aby zařvalo co nejvíce hlavních postav. A proč? To, že je Martin ve svých knihách vraždí jak na běžícím pásu, neznamená, že ho musí tvůrci seriálu v tomhle kopírovat. Jako by smrti na světě nebylo dost. A být po mém, tak vládnout bude nejschopnější postava ze všech, Cersei.... Jinak mám respekt vůči jakýmkoliv názorům, současně se těším, že ti, co první tři díly ztrhali, na další se již dívat nebudou. Tedy alespoň já bych to tak udělal. P.S. psychor je troll. ()

sheen 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Zásadně nehodnotím nebo nekomentuji díly zvlášť. Ale tady si to neodpustím. Někde jsem slyšel, že to měl být epic, vrchol, lepší než bitva o Minas Tirith. Ha, dobrý vtip. Nepřehledná - chaotická, tmavá bitva kde nebylo pomalu nic vidět, chaos zmítal chaos, totální nelogičnost nebo tupost některých postav - rozuměj scén, čekal jsem od toho daleko více. Dokonalá hudba a poletující draci nejsou vše. ()

Pilda17 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Tohle měla být ta epická bitva, která se zapíše do dějin všech seriálů, zaprvé jako nejdražší a zadruhé jako nejlepší. Svou první část splnila, bohužel tu druhou zdaleka ne. Je to velmi dobrý díl, ale není dokonalý. Režie, kamera či scénář v tomto díle je naprostý úlet. Zvolení prostředí tmy je ideální, ale už ne práce v ní, protože ta nepřehlednost je fakt špatná. Divák se baví, užívá bitvu, ale řekne si na závěr "uf to byla jízda?!" To se bohužel nestalo, takže dobrý díl, ale famózní či epický rozhodně ne. ()

liskam 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Když více jak 65 dílů vše funguje, je logické a pochoptelné. A najednou vidíte bitvu ve které se dějí věci co postrádají logiku a vy jen čumíte na obrazovku a nechápete je prostě něco špatně. Zjevně byli ty dva roky přestávky chyba a někdo myslel tak dlouho až vše dokurvyl. Třeba ještě nakonec překvapí, ale po tomhle se mi tomu už moc věřit nechce... ()

Súvisiace novinky

Hra o trůny dostane dvě další série

Hra o trůny dostane dvě další série

01.04.2020

Od konce osmé řady seriálu Hra o trůny už uběhlo několik měsíců, nespokojenost fanoušků ale byla po finále tak velká, že to jeho tvůrci schytávají na sítích dodnes. A zatímco David Benioff a D. B.… (viac)

Hra o trůny ovládla nominace na Emmy 2019

Hra o trůny ovládla nominace na Emmy 2019

17.07.2019

Nominace na ceny Emmy 2019 byly včera oznámeny a kabelovka HBO se po loňském roce, kdy ji Netflix v celkovém počtu nominací předběhl, opět ujímá trůnu. A lví podíl na tom má pochopitelně závěrečná… (viac)

Hra o trůny trhala rekordy, strhla také kontroverzi

Hra o trůny trhala rekordy, strhla také kontroverzi

01.05.2019

Filmoví Avengers nebyli jediným kulturním fenoménem během tohoto uplynulého víkendu. Kabelová stanice HBO totiž v neděli večer amerického času odvysílala třetí epizodu finálové řady seriálu Hra o… (viac)

Reklama

Reklama