Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Divácky vďačný a výpravne atraktívny film, ktorý sa inšpiroval dávnymi fantastickými príbehmi zo začiatku 17. storočia, ako ich zachytil neapolský básnik Giambattista Basile. Traduje sa, že z jeho diela neskôr čerpali všetci slávni európski rozprávkari. V troch príbehoch vystupujú šľachtici a panovníci, princovia a princezné s rôznymi slabosťami, túžbami a trápeniami. Ale sú tu prítomné aj rôzne podivné bytosti, nadprirodzené a čudesné živočíchy. Jednotlivé príbehy ako celok vytvárajú pozoruhodnú barokovú mozaiku s ohromnou výtvarnou kulisou, a to nielen ako jasný odkaz na dejiny umenia, ale aj ako citlivé upozornenie na pretrvávajúce vlastnosti a správanie ľudí. (Art Film Fest)

(viac)

Videá (23)

Trailer 1

Recenzie (233)

heyda 

všetky recenzie používateľa

Mohla to být nejlepší krvavá pohádka, místo toho je to jen natahovaná, hloupě sestříhaná, hudebně totálně zanedbaná a navíc fakt logicky děravá kaše, do které se namíchalo několik příběhů, které spolu vlastně nijak nesouvisí (krom toho, že se odehrávají v jednom království). Takže u mě převládá zklamání z totálně promarněné příležitosti. Chápu, že někdo zde ocení určitou artovost a syrovost, ale já se přes tu nelogičnost a utahané zpracování fakt nepřehoupnu. Bylo toho moc. 45% ()

T2 

všetky recenzie používateľa

Rozpočet €12miliónovTržby Celosvetovo $3,524,000▐ určite dosť odváždny počin so zaujímavých obsadením, ktoré tu má svoje miesto ale ani jedna postava si nijako zvlášť nepodmaní pozornosť, skôr to je také chladnejšie voči divákovi, čo bol asi zámer ale tým pádom to nemá to správne srdce, hĺbku ako by si želalo, triky, masky, výprava na úrovni /60%/ ()

Reklama

Helo 

všetky recenzie používateľa

Takhle nějak bych si představoval pohádky psané a G. R. R. Martinem - krev, prsa, sex, stahování z kůže, vnitřnosti... Nicméně výborné momenty a originální nápady pokažené nešťastným formátem. Film je složeninou tří zcela samostatných příběhů, přičemž se tak nějak přeskakuje z jednoho příběhu do druhého, což způsobuje jistou roztříštěnost jednotlivých "pohádek". Samotná finále jednotlivých dějových linií pak vyznívají tak nějak do ztracena, bez pointy a bez pořádného vyvrcholení. Ale má to svojí nepopiratelnou atmosféru, skvělé a občas až téměř bizarní nápady, ve kterých se kloubí humor s neštěstím, hororem a pohádkovou poetikou. Spíše bych si to však uměl představit, jako TV minisérii, kdy každá epizoda se bude zabývat pouze jedním příběhem. ()

eLeR 

všetky recenzie používateľa

Toto veru nie je moja šálka kávy ... ale ako výborne mi chutila. Prívlastok bizarná vo mne síce vzbudila zvedavosť, ale aj tak som prvých 15 minút bola presvedčená, že to pretrpím. Nestalo sa. Zaujímavé a nevšedné príbehy, naozaj nádherné kostýmy a skvelá hudba. U mňa to jednoznačne vyhral príbeh dvoch sestier. A u vás? ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Obrovské, ale naozaj obrovské fantasy prekvapenie za veľmi dlhú dobu! Garrone vytvoril akúsi netradičnú, bizarnú historicko-fantazijnú fresku, pozostávajúcu z troch príbehov na motívy zbierky rozprávok napísanej okolo r. 1600 v neapolskom jazyku. Prostredníctvom tohto snímku tak máme možnosť ponoriť sa do prečudesného sveta, v ktorom neustále prebieha okázalá manifestácia ľudských citov, inštinktov, krutosti, chtíču... a to veľmi nezvyčajným a bizarným spôsobom. Zároveň sa tu divák dočká aj peknej filozofickej úvahy o rôznych podobách lásky, ktorá si miestami ide až šokujúco otvorenými cestičkami. Možno bizarne ale pritom až jednoducho krásne. Mám taký dojem, že všetky krajne pozitívne a krajne negatívne ľudské vlastnosti či ľudské pocity sa tu Garronemu podarilo divákovi podať ukážkovo ako na zlatej tácke. To všetko s veľkolepou výpravou a precíznym, úchvatným vizuálnym spracovaním. Jednoducho nádhera. Len škoda toho záveru, žiadalo sa mi viac. Myslím, že nie som sám, ktorému sa zdal predčasne ukončený a odbitý. To vie teda nahnevať. 89/100 ()

Galéria (81)

Zaujímavosti (13)

  • Film je založený na zbierke rozprávok „Pentamerone“ (V taliančine známej pod názvom „Príbeh príbehov alebo zábava pre najmenších“), kolekcii rozprávok zo 17. storočia, zozbieraných talianskym básnikom, Giambattistom Basilem. (KoRner)
  • Scéna s kráľom Longtrellis bojujúcim s vodným drakom mala byť oveľa dynamickejšia, ale Matteo Garrone musel urobiť nejaké úpravy (napríklad záber z pohľadu kráľa), pretože drak samotný (skutočná rekvizita a nie CGI) sa pokazil, keď ho počas prestávky ukazovali Garronovmu synovi a jeho spolužiakom. (Arsenal83)

Reklama

Reklama