Réžia:
Andrzej SekulaKamera:
Andrzej SekulaHudba:
Norman OrensteinHrajú:
Kari Matchett, Geraint Wyn Davies, Grace Lynn Kung, Matthew Ferguson, Neil Crone, Barbara Gordon, Bruce Gray, Philip Akin, Lindsey ConnellObsahy(1)
Osem náhodne vybraných nešťastníkov sa ocitá vo vnútri zvláštneho objektu zostaveného z miestností v tvare veľkých kociek. Nevedia ako sa dostať von a sú masakrovaní fyzikálnymi silami nadpozemských dimenzií. Panika prerastá v zúfalstvo, zúfalstvo v šialenstvo. (POMO)
Recenzie (323)
Hlouposti tohoto filmu už se vyrovná jen zábavnost jeho imbecilních dialogů, protože promluvy zdejších postav jsou opravdu neskutečně špatně napsané a navíc pronášené vyloženě prkennými herci. Potenciál látky je skoro nevyužit - nejsou tu prakticky skoro žádné pasti (!!!), taktéž zlé efekty hodně kazí dojem. O blbém závěru se snad ani zmiňovat nemusím. Od jedničky je to obrat o 360 stupňů do vod podprůměru. Jsem ovšem stále zvědav na další pokračování. ()
Takže výborný námet (tesarakt), trochu nezvládnutý scenár (prekombinovanosť) a dosť slabá réžia (príšerné triky). Na druhú stranu fajn atmosféra (biela farba) a prvý film, v ktorom bola spracovaná téma tesaraktu. O tom som čítal v jednej sci-fi poviedke od tvorcu Hviezdnej pechoty a tam ten svet bol oveľa jednoduchší a zrejme teoreticky reálnejší. Takže bolo otázkou času, kedy sa tejto trikovo vďačnej témy ujme aj nejaký tvorca. Takže zopakujem, že triky tento film strhávajú o jednu hviezdu dole, v rukách takého Nolana a za väčšie prachy by to bola pecka. ()
Strach z novej dimenzie je v Kocke 2 nielen metaforou, ale priamo východiskovým bodom. Štvrtá dimenzia je tu prezentovaná ako absolútna hrôza (pokiaľ ide o hororový aspekt, Hyperkocka ma vydesila viac než originál) a keďže nikdy nikde nebola prakticky "sprevádzkovaná", skúste dokázať, že tvorcovia sa mýlia a že ide o celkom neškodný fenomén... Od matematiky pôvodného príbehu prechádzame k fyzike, od troch dimenzií k štyrom, pričom sa zachováva základné východisko dané prostredím (kocka) a situáciou (ľudia v nej). Človek by si myslel, že nápad hraničiaci s genialitou sa už nedá zmysluplne rozvinúť a že opätovný pohľad na čosi tak banálne ako je šesť stien znechutí alebo unudí na smrť. Omyl. Tu je notoricky známa pesnička prerozprávaná v celkom inej tónine. Konštrukcia Hyperkocky je ešte väčší cvokhaus než tomu bolo v origináli, takže diváka ani v najmenšom neprekvapí, ak dvaja hrdinovia dostanú absurdnú chuť na sex (s neznámym človekom, v neznámom prostredí) a iný hrdina zase chuť na... ("Ten hyperpriestor nemá chybu.") Jediné, čo mi na tomto filme vadilo, boli nasledujúce dve vety: "Toto je najhoršia nočná mora. Najradšej by som sa prebudila". Všetko ostatné je dokonale premyslené a prevedené. Neverte povedačkám o lacných efektoch - tie, ktoré majú počítačový look raných 90. rokov nie sú hlúpe, pretože vizuál zodpovedá charakteru daného fenoménu (vpád abstrakcie do reality mi pripadá geniálny, lebo je myšlienkovo mnohovrstvový a de facto neopakovateľný) a zavesená vyschnutá mŕtvola mne osobne silne pripomína zavesené vyschnuté mŕtvoly v kapucínskych katakombách v Palerme (tie teda lacno nevyzerajú). A predovšetkým neverte povedačkám o lacnom príbehu. Ak sa v Kocke narába s logickými výpočtami, tu je potrebné spoľahnúť sa na schopnosť abstrahovania, čo ľudia nemávajú radi, keďže všetko, čo nie je konkrétne, automaticky zneisťuje. Ak v pôvodnej Kocke išlo o reálny svet vložený do výstredného, excesívneho, ale predsa len reálneho rámca (daného troma dimenziami), v pokračovaní má reálny svet do činenia s realitou, reálnosť ktorej vonkoncom nie je jednoznačná. Myslím, že pravú povahu sveta vystihuje v pozoruhodnej metafore skôr druhý príbeh, ktorý nám môže v umeleckej skratke pripomenúť nielen naše pochybnosti, ale i fantáziu ako nespochybniteľnú alternatívnu dimenziu, nie nevyhnutne štvrtú, ale reálne fungujúcu. A nie vždy príjemnú. ()
Sekula zlyháva na plnej čiare. Je to síce šikovný kameraman, ale jeho lenivosť je z plátnavolajúca. Tam kde sa Natali aj cez nízky rozpočet pohral s dialógmi, postupmi riešení, originálnymi pascami a budovaním poriadnej klaustro-psycho atmosférý, Sekula rve druhotrtiedne digitálne efekty a neuveritľne toporných hercov, ktorí akýkoľvek podoný náznak zakopávajú pod čiernu zem. Atmosféra skoro nulová. Celé je to len nastavovaná kaša (žiadny posun v deji - tupá kópia) a človek stále čaká, čaká, čaká a neverí keď príde ten otrasný koniec. Hanba. ()
Mno, přidat do "původní" kostky paralelní prostor a čas je přece k ničemu, když ten další prostor a čas nehraje v příběhu skoro žádnou roli. Žádná situace se neopakuje v tom smyslu, že by se z ní postavy nějak poučily nebo ji využily ku prospěchu. Postavy se nikdy nezaobírají tím, proč vlastně lezou z místnosti do místnosti do místnosti. V prvním filmu měly důvod hledat cestu ven z fyzického bludiště, ale kam si myslely zdejší subjekty, že jdou? Co hledají? Jak to, že byl na všech hodinkách stejný čas? ()
Galéria (16)
Fotka © Lions Gate Films Inc.
Zaujímavosti (5)
- Vlna energie, kterou je zabit plukovník Maguire, je ve skutečnosti vytvořena pomocí vysavače nastaveného na vyfukování (aby mu odfouknul oblečení). (Piggsy)
- Když Jerry (Neil Crone) ukazuje druhé hodinky, které patří jinému jeho já, lze vidět, že mají oba kusy jiné seriové číslo. To by ale nebylo možné, pokud patřili jeho kopii z jiné reality. (Habansz)
- Okolo 8. minuty je možné zahlédnout, že Kate (Kari Matchett) má na těle přichycen mikrofon. (Terva)
Reklama