Reklama

Reklama

Slovensko 2.0

  • Česko Slovensko 2.0
Trailer
Poviedkový / Dráma / Animovaný
Slovensko, 2014, 112 min

Hrajú:

Emil Kosír, Viera Pavlíková, Milan Vojtela, Ondrej Hraška, Mária Strompachová, Mike Gogulski, Katarína Václavíková, Milana Jutková, Mária Perelisová (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvadsať rokov Slovenska očami 10 filmárov. Unikátny filmový projekt SLOVENSKO 2.0 je prvý a jediný svojho druhu v dejinách súčasnej slovenskej kinematografie. Tvorí ho 10 krátkych 10-minútových filmov rôznych žánrov (hraný film, animovaný film, dokument, experimentálny film, atď.) od špičkových slovenských filmárov, ktorí si získali renomé aj v zahraničí. Skladba jednotlivých režisérskych osobností zahŕňa široké generačné, názorové a žánrové spektrum. Výsledkom je ojedinelá reflexia moderných dejín krajiny a zároveň reflexia slovenskej kinematografie v jej rôznych podobách.

1. PRAVIDLÁ HRY
réžia: Ondrej Rudavský
scenár: Ondrej Rudavský, Juraj Raýman

2. POHREB PREZIDENTA
réžia: Martin Šulík
scenár: Marek Leščák, Martin Šulík,
účinkovali: Emil Kosír, Viera Pavlíková, Milan Vojtela, Jana Segešová, Ondrej Hraška, Mária Strompachová

3. RUPICAPRA
réžia: Viera Čákanyová
scenár: Viera Čákanyová
účinkovali: Mike Gogulski, Katarína Václaviková, Milana Jutková, Mária Perelisová, Edgar Laburda

4. BEZ VÔNE
réžia: Zuzana Liová
scenár: Zuzana Liová
účinkovali: Ingrid Ištóková, Anna Warchalová, Beata Meszárošová, Attila Mokos, Zuzana Moravcová, Roman Poláčik, Michal Soltész, Margita Huťťová, Iveta Kožková, Miroslava Michalková, Beáta Švarová, Laura Kovalová, Ivan Sandecký, Adrián Košťál

5. NÁVRATY / RETURNS
réžia: Mišo Suchý
scenár: Mišo Suchý
účinkovali: Michal, Anna, Mišo, Myko & Marko Suchí

6. ČESTNÝ OBČAN
réžia: Juraj Herz
scenár: Juraj Herz, Juraj Raýman
účinkovali: Juraj Herz, Rudolf Herz, Ladislav Herz, Mikuláš Macala, Éva Bandor, Slavomíra Fulínová, Ján Kožuch, Anton Šulík, Albín Medúz, Jozef Tkáč, Peter Plačko, Igor Šajtlava

7. PSSST!
réžia: Miro Jelok
scenár: Miro Jelok
účinkovali: Tomáš Krčméry, Katarína Trešťanská, Lýdia Harachová, Ružena Mužíková, Ingrid Vajdová

8. JEDINÁ ZNÁMA FOTOGRAFIA BOHA
réžia: Peter Krištúfek
scenár: Peter Krištúfek
účinkovali: Milan Lasica, Emília Vášáryová, Róbert Jakab, Zuzana Šebová, Simon Fico, Juliána Oľhová, Andrej Sisák, Adam Zelman, Dušan Kozák

9. DISCOBOJ
réžia: Iveta Grófová
scenár: Iveta Grófová
účinkovali: František Argaláš, Petr Holoubek, Martin Hlubuček, Karel Budík, Bohumil Stránsky, Daniel Tobolík, Jaromír Stanko, Michal Veselský

10. DRUHÝ POKUS
réžia: Peter Kerekes
scenár: Peter Kerekes
účinkovali: Peter Kerekes, Edita Chrenková, Robert Kaliňák, Erkki Tuomioja, Karri Lehtonen, Tatu Mustonen, Timo Harakka (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (53)

ORIN 

všetky recenzie používateľa

Prý ojedinelá reflexia moderných dejín krajiny a zároveň reflexia slovenskej kinematografie, alespoň tak zní oficiální anotace. Jde ale spíše o značně nevyrovnaný povídkový film, který se vydává za reprezentativní kompilát k příležitosti dvacetileté existence Slovenské republiky. Dobrou polovinu povídek si den po zhlédnutí už nepamatuji. V paměti mi utkvěly jen čtyři - Bez vône, Čestný občan, Návraty, Druhý pokus - a to o něčem asi svědčí (špatnou pamětí to nebude). ()

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Slušný poviedkový film o Slovákoch pre Slovákov, pri ktorom ma už od začiatku príjemne prekvapila pomerne vysoká kvalita, ktorá vydržala až štyri poviedky, pričom síce niektoré mohli byť ešte trochu dotiahnuté, ale kvôli obmedzenému času to samozrejme chápem. A preto ma mrzí, že tie následné mi už neprišli až tak zaujímavé, aj keď stále sa tu nájde plno kladov, kvôli ktorým určite neľutujem, že som to dopozeral až do konca, ako napríklad zaujímavý nápad s potenciálnou fínskou inváziou, hviezdne obsadenie v ôsmej poviedke, alebo výborná vizuálná stránka a celkové moderné pojatie v šiestej. Ale nanešťastie sa tu nájdu aj dve, ktoré ma doslova otravovali a nevedel som sa dočkať ich konca, teda siedma s trápnym typickým ľudovým humorom a deviata o mafiánoch. Ale celkovo rozhodne prevláda dobrý pocit, takže určite neľutujem, že som si to pozrel. 60% ()

Reklama

SarumanKo 

všetky recenzie používateľa

Ak je toto reprezentatívny prierez slovenskou kinematografiou a v podstate aj slovenskými dejinami, je mi naozaj do plaču. Až na pár výnimiek (Suchý, Herz, Krištúfek a Kerekes) sú to neznesiteľne nudné, zmysel nedávajúce alebo svojou sebaľútosťou až zarážajúce, pseudohlboké frky so striedavou remeselnou kvalitou. Ani filmy štyroch spomenutých tvorcov ma výrazne neobohatili, ale videl som v nich nápad, náznak myšlienky alebo emócie. Nekonečné čakanie na prejav kvality v našej súčasnej kinematografii pokračuje a dúfam, že na tento paškvil sa zabudne skôr, že ho stihne uzrieť niekto vo svete. Mienku o nás by to veru nezlepšilo. (4/10) ()

majo25 

všetky recenzie používateľa

Nič prevratné som v tomto súbore krátkych dokumentárnych a hraných snímkoch nenašiel. Samotné príbehy boli dosť kvalitatívne rozdielne, viac nedotiahnuté, klišovito otvorené. Za tie lepšie považujem Bez vône (melanchólia), Návraty/Returns (pozastavenie), Čestná občan (hravý vtip), a Druhý pokus (sebairónia). Poprosím však, nevyrábať Slovensko 2.0 II. diel. Hodnotenie: 60% ()

Havenohome 

všetky recenzie používateľa

Citujem producentku filmu Zoru Jaurovú: "Problémom slovenského filmu momentálne je, že ho ľudia nepozerajú - ani v kine, ani v televizii." Ďakujem pani Jaurová, že ste aj Vy svojím dielom výdatne prispeli k tomuto stavu. Viac takých multitaskingových géniov ako Vy a slovenská kinematografia bude zachvíľu slávnejšia ako rumunská nová vlna................Chcieť od niekoho, aby sa mu páčil tento film, je rovnako absurdné, ako keby ste chceli od niekoho, aby bol spokojný so sedením na stoličke s dvomi nohami. Tých 50 tisíc ľudí, čo to videlo na RTVS si muselo kvalitne pospať, a tí čo to v krvi-pote dopozerali, asi tak skoro o žiadny slovenský film nebudú mať záujem........................Okrem Herzovej poviedky sú všetky jedno na nervy lezúce ľutovanie sa s tézovitou tendenciou vykreslovať Slovensko ako najväčšie peklo. Antológia slovenských "realistických" autorov, ktorí si myslia, že byť realistický = život je na hovno. Bez štipky invencie, alebo stopy po niečom zaujímavom. Ešte aj ten Kerekesov nápad je dosť amatérsky zrealizovaný. Všetky tie "autentické" scény s babkou sú hrozné, lebo je jasné, že jej tie repliky napísali (respektíve jej ich nadiktovali) a aj scéna, keď ide za prezidentom je zinscenovaná (aj keď sa tvária, že tam prišli prvýkrát), a aby to bolo prirodzené, tak Kerekes po vzore slovenských seriálových hercov použije zo dva vulgarizmy.....................Liovej poviedka jediná štylisticky vyčnieva z hraných vecí, napriek tomu je to zase samoúčelná depka, ktorej postava však vykazuje aspoň aké-také známky života. Ale akonáhle jej herci otvoria hubu, tak je to dosť nepríjemné.................. Jelokov film patrí medzi tie lepšie, čo však neznamená, že to nevyzerá ako ľúbostný list pre Vacheka a Godarda. Keby sa Vám náhodou jeho film nepáčil, tak vám to na konci odobrí scudzovacím efektom a sám svoje dielo nazve pičovina. Štylisticky tak jeho dielo vyčnieva z radu, ale pôsobí to bohužiaľ skôr ako epigónstvo. Jeho protagonista je asolútne nezaujímavý krčmový blázon a výsledný film tak nemá ani štipku irónie či politickej drzosti jeho veľkých vzorov. Kultúrna situácia sa zmenila a politická podvratnosť sa proste dnes robí inak................Najhoršia je jednoznačne Šulíková poviedka. Šulík je konzervatívny, do seba zahľadený, nedotknuteľný "génius", ktorý ukrivdene spomína na časy, keď sa v našich kinách hralo viacej ruských filmov. A nie je to vidno len na jeho štýle, ale hlavne na významoch budovaných jeho topornou formou. Netušil som, že raz bude točiť filmy potvrdzujúce klišé o Havlovi a pritakávať zatrpknutým ľuďom spomínajúcim na Husáka. Jeho prvoplánová ironizácia európskej myšlienky je kvalitné zúfalstvo a zrejme dôkaz, že po Cigánovi je úplne vyhorený a nemá čo ponúknuť. Možno, keď si znova pozrie všetky ruské filmy, tak natočí niečo dobré :D..................Grófovej kúsok je zmätok bez základnej logiky. Myslím, že Kotleba si ju rád pozve, aby mu natočila nejaké predvolebné video.....................Krištúfek nesklamal a opäť prináša moralitku. Veď je to predsa veľký románopisec..............Rudavský by už mal konečne priznať, že je len alteregom Silvie Šuvadovej :D..................Čo teda tento film v konečnom dôsledku hovorí? Len jedno. Je absurdné očakávať, že v takej malej krajine ako je Slovensko, bude tak veľa dobrých režisérov. A je smutné, že osobnosť ako Zora Jaurová sa pri svojich potulkách svetom umenia nestretla s pojmami ako dramaturgia alebo jednotný koncept. Pretože to by veľmi tomuto projektu pomohlo, a potom by možno fungovala aj experimentálna distribúcia. () (menej) (viac)

Galéria (13)

Zaujímavosti (2)

  • Film mal televíznu premiéru 13.4.2014 na Dvojke, iba 3 dni po uvedení do kín. (kacer4)
  • Jedna z poviedok sa natáčala v Novom Meste nad Váhom. (dyfur)

Reklama

Reklama