Reklama

Reklama

Paríž 1991. Mladý detektív Charlie rieši svoj prvý prípad -  vraždu mladej ženy. Pri skúmaní podobných prípadov odhalí niekoľko podozrivo podobných úmrtí. Počas ôsmich rokov  je jediným, kto uverí v existenciu sériového vraha. Vrážd pribúda, intervaly medzi nimi sa skracujú a Charlie sa stáva architektom jedného z nejkomplexnejších pátraní v histórii prípadov francúzskej polície. Film, inšpirovaný skutočným prípadom zabijaka Guya Georgesa, sleduje desať rokov usilovného vyšetrovania. (Film Europe)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (99)

classic 

všetky recenzie používateľa

Pozoruhodný francúzsky krimi - thriller, ktorý má jednu chybičku krásy, a to, že hneď od úvodu, predstaví podozrivého páchateľa, čo znemožňuje sa viac vcítiť do príbehu, lebo ak by som dopredu v podstate nič nevedel, tak o to zaujímavejšie to mohlo byť, k tomu sa ešte film sústreďuje na dve časové roviny, jednak Guya Georgesa ukazuje potom, čo ho chytili, ( t.j v roku 1998, v súdnej sieni, v roku 2001 ), pritom už vyšetrovatelia mali o ňom vedomosť, a pustili ho, on na oplátku, zavraždil ďalšiu mladú krásnu ženu. Vlastne, odkedy ho dolapili, odvtedy sa nachádza vo vyšetrovaciej väzbe + v súdnej sieni, kde zaň bojujú horkokrvní obhajcovia, pritom, zatiaľ Guy odmieta priznať vinu. Prvé dejstvo sa venuje dobovému Parížu, od roku 1991 a nasadenie polície + nádejný vyšetrovateľ Charlie, ktorý sa pustí do týchto prípadov - mladých, krásnych zavraždených žien, týmto pádom sa film prelína s druhou časovou rovinou, keď je Georges v súdnej sieni, a to je pre mňa - rušivý element, lebo sa zapozerám do retro štylizácie, t.j do vyšetrovacieho tímu, potom to občas tvorcovia prepísknu a strihnú to, to ma hnevalo. SK 1 v názve filmu - znamená sériový vrah. Guy Georges, prezývaný - Beštia z Bastille, bol zvrátený jedinec, ktorý sa zameriaval na mladé, atraktívne ženy, tie prepadával, znásilňoval, nakoniec ich dobodal, takto má na svedomí - 7 vrážd. Film samotný neukáže ani jednu akciu šialeného vraha, síce, áno, ale obeti sa podarí újsť, zavraždené ženy predstavuje obyčajným strihom, že ich vidím v nepríjemnej polohe, fotografie si prezerá detektív Charlie, ktorý sa zakúsol do prípadu, kde mu mierne preskakuje z ohavných činov, ktoré terorizujú Paríž. Film je takmer výborný, výborní herci v hlavných úlohách, jednak predstaviteľ Charlieho - Raphaël Personnaz i Adama Niane, ako Guy Georges, sú excelentní, zatiaľ čo Raphaël má dostatok hereckého miesta, Adama ho má málo, nezaujíma ma, že je v súdnej sieni, chcel som ho vidieť počas toho, keď to robil, nemuseli to ukázať v explicitných záberoch, aspoň náznakovo, takto prídu ako na bežiacom páse. Trochu mi to pripomína Se7en, Davida Finchera, ale Kevin Spacey, bol koľkokrát zoči - voči, húževnatým detektívom, takto strhávam plusové body ! Mali sa zamerať IBA na pátranie po Georgesovi, pridať ďalších 30 minút, rozšíriť hlavnú zápletku, nevenovať sa dolapeniu v úvode, potom by bol výsledok lepší... ()

angel74 

všetky recenzie používateľa

Zdá se mi šílené, že film vychází ze skutečných událostí, brutalita vražd mě totiž docela šokovala. Jinak ale Případ SK1 ničím nevybočuje z běžného standardu obdobně laděných kriminálek. Další problém vidím v tom, že ústřední postava detektiva pátrajícího po sériovém vrahovi žen je dost nevýrazná, a to i přes jistou podobu s Alainem Delonem. Za zmínku snad jedině stojí Adama Niane, který podal vynikající herecký výkon v roli zabijáka Guye Georgese. (65%) ()

Reklama

Enšpígl 

všetky recenzie používateľa

Tomuhle se říká návrat do 70.let fr. kriminálek. Filmařská nádher nádher člověk jako kdyby se vrátil do časů, kdy řádili Henri Verneuil s Alainem Delonem, ostatně ten plakát na Melodii podzemí tam nebyl náhodou. Přimočará kriminálka, která je vyprávěna ve velkým časovým rozpětí a ještě ke všemu prolínající minulost se současností aniž by stylem vyprávění narušila napětí nebo způsobila nepřehlednost. Naopak dlouholeté pátrání po brutálním seriovým vrahovi pohltí a vyflusne až po závěrečných titulkách. Výborně napsaný a odehraný postavy, nezáviděl jsem policajtům tu bezmoc v kombinaci s obrovskou vůlí vraha dopadnout, což taky považuji za nejemotivnější složku filmu. Dialog Francka s obhájkyní je sice krátký, ale udeří na srdce, navíc jako kdybych tam viděl opřenýho Alaina Delona v dobách jeho největší slávy. Za posledních x let jsem neviděl lepší francouzskou kriminálku. ()

vitekpe 

všetky recenzie používateľa

Celkem dobra francouzska kriminalka. Jde o vysetrovani a hledani brutalniho (jak jinak) vraha zen v Parizi. Neni to akcni. Je to vysetrovani a hledani dukazu, spis teda konverzacka. Lze to bez problemu odkoukat, ale za par dni uz si na to nevzpomenete. Proste dalsi krimi. V roli vraha zaujal Adama Niane. Oproti tomu hlavni vysetrovatel/postava, delonovsky Raphaël Personnaz, jen tak nejak prosumel. ()

gudaulin 

všetky recenzie používateľa

Příjemné překvapení Festivalu francouzských filmů 2015. V plném lesku vrací na scénu žánr, na který francouzská kinematografie byla kdysi hrdá - starou poctivou kriminálku natočenou tentokrát ve stylu Fincherova Zodiaca. Tedy nikoliv jako konflikt policejních složek se zločineckým podsvětím, ale jako svízelné a zdlouhavé sbírání stop, skládání drobných skřípků, které možná později někdo dokáže sestavit tak, aby dávaly smysl. Bludiště indicií, slepých cest a omylů, které stojí životy dalších obětí. SK1 popisuje případ sériového vraha, který po léta děsil obyvatelky Paříže a zaměstnával policejní aparát. Ukazuje, jak je snadné sejít ze správné stopy, jak ošidné je uplatňovat racionální uvažování tam, kde ho protivník postrádá. Divák sleduje spletité vyšetřování a zároveň soudní přelíčení s podezřelým, kde jej ale filmaři nechávají v nejistotě a napětí, jestli ten asociální podivín šířící kolem sebe negativní energii v pozici obžalovaného je skutečný pachatel. Celkový dojem: 95 %. ()

Galéria (16)

Zaujímavosti (11)

  • Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)

Reklama

Reklama