Réžia:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrajú:
Noël Czuczor, Rebeka Poláková, Kamil Kollárik, Éva Bandor, Jana Oľhová, Jevgenij Libezňuk, Jaroslav Mottl, Daniel Ratimorský, Heňa Kecerová, Vladimír Zboroň (viac)VOD (2)
Obsahy(1)
V najnovšom filme výrazného slovenského režiséra Petra Bebjaka sa ocitneme vo svete Tomáša, ktorého osamelý život tvorí striktné opakovanie rovnakých činností. Ako pracovník pohrebnej služby sa živí čistením miest, na ktorých skonali ľudia alebo domáce zvieratá. Jeho stereotypné dni naruší až nová záľuba, ktorú objaví, keď je okolnosťami prinútený zostať skrytý v dome zákazníkov aj po skončení svojej práce. Tomáš začína tajne sledovať životy pozostalých priamo z ich domácností a bizarnému koníčku prepadá čoraz viac a viac. Situácia sa mu vymkne spod kontroly, keď sa zamiluje a rozhodne odhaliť, aké tajomstvo skrýva jeho láska Kristína a jej pochybný starší brat. (Bontonfilm SK)
(viac)Videá (1)
Recenzie (59)
Od režiséra a názvu jsem čekal něco gangsterského, ale dostal se mi komorní psychologický film ve festivalové formě. Czukor jako voyer a Rebeka Poláková jako oběť svého frajera závislého na automatech, který ji nutí k prostituci. Námět fajn, herecké obsazení excelentní ( z Polákové se stává slovenská specialistka na nahé scény?), vizuál perfektní ... ale ač takovým filmům fandím, tak tady tomu něco chybělo. ()
Zaujímavý námet, čerpajúci z viacerých viac alebo menej slávnejších predchodcov. Bebjak ako vždy dokáže navodiť tú správnu atmosféru, kde forma zodpovedá obsahu, respektíve tým pádom je to jedno a to isté. Bratislava stále pod mrakom nie je prítulné miesto na bývanie a čističov byt už potom ani náhodou. Proste Blava a jeho byt tu sú obrazom jeho prázdneho, osamelého života. Lenže ani Bebjak si nedokáže poradiť s niečím, čo sa dá nazvať slovenský syndróm a ide o akúsi neschopnosť dosiahnuť európsky festivalový nadpriemer. A nie je to o rozpočte, je to o akomsi skrytom drajve, ktorý nemá nič spoločné s tým, že by mal byť tento film akčnejší, alebo emocionálnejšie vyhrotenejší. Scenár sa mi páči, réžia a herecké výkony tiež, len absencia akejsi výnimočnosti v európskom meradle uberá filmu na pôsobivosti. ()
Typický slovenský film, ktorý je buď kričaný, alebo šepkaný, nič medzi tým. Je to smutné, jak sa prudko nikam neposúvame, že? Z toho, čo som od Bebjaka videl (dobrá kopírka, zlá kopírka, hra na západ) som mal s týmto asi najmenej problémov. Ale zas Zlo si už poriadne nepamätám a tie filmy ani moc porovnávať nejde. Každopádne, dej v tej ústrednej izbe sa mi páčil. Zbytok nestojí za reč. ()
Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()
Tak tomuto hovorím poctivý film. Chladný ako dnešný svet, v ktorom sa čoraz ďalej ťažšie a ťažšie hľadá svetlo. Jednoznačne Bebjakov najlepší film, ktorý spracováva viaceré známe námety no zároveň pod puncom slovenskej filmarčiny kráča vlastnou cestou. Systematicky pracuje so svojím tajomstvom a postupne odkrýva skutočnosti, toto všetko pomocou striedania motívov rôznej dĺžky sekvencií, kde tie, ktoré treba odhaliť ako posledné trvajú vždy len pár sekúnd. Čo treba spomenúť, je poctivá dramaturgia ! Čo je často krát problém filmov tunajších, ale aj zahraničných. Všetko má svoju vnútornú logiku, motivácia postáv je pevne zakorenená a nepôsobí umelo. Bravo ! Za mňa veľmi silné 4*, avšak pre trend potápania tunajšej tvorby pridávam aj piatu :) ()
Galéria (36)
Zaujímavosti (2)
- Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)
Reklama