Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anglický akademik Sebastian (J.K. Simmons) a grécka žena v domácnosti Maria (Maria Kavoyianniová), britská podnikateľka Elise (Andrea Osvártová) a grécky zamestnanec Giorgos (Christoforos Papakaliatis), sýrsky utečenec Farris (Tawfeek Barhom) a vysokoškolská študentka Daphne (Niki Vakaliová) – tri príbehy, ktoré rozprávajú o ľúbostnom vzťahu medzi cudzincom a Grékom. Trikrát sa dorozumievajú zlou angličtinou, trikrát si všetko hovoria pohľadmi namiesto slov, trikrát sa do seba zamilujú - a trikrát sa romantike postaví do cesty realita života v Grécku zmietanom krízou. Daphne musí svoju náklonnosť k utečencovi Farrisovi ospravedlniť pred xenofóbiou okolia. Giorgos vstúpi do vzťahu s kolegyňou Elise, ktorú firma najala, aby vyhadzovala práve takých zamestnancov, ako je on. Maria sa vyznáva zo svojich citov k Sebastianovi úprimne, ale výlučne po grécky, s vedomím, že jej nerozumie, aby sa vyvarovala zraneniam z lásky a nezahodila prípadnú druhú životnú šancu. Každý z nich verí v lásku a snaží sa postaviť most k tomu druhému, aby prekonal priepasť, ktorú medzi nich postavil svet deklarujúci spoločensko-politickú neprijateľnosť ich vzťahu. Nakoniec sa tri dejové línie, ktoré rozdeľujú film na tri kapitoly, spoja práve vďaka tejto spoločnej základni. (TV JOJ)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (22)

Mitisko 

všetky recenzie používateľa

Tento film by sa dal charakterizovať jednou vetou: "Za zneužití témy lásky, podprahovými praktikami vnucuje divákovy obraz na pálčivé témy dnešnej doby:migráciu, rodinu-rodinný život a taktiež zobrazuje korporátne vedenie firmy a následky ekonomických opatrení." Film velmi takticky ohýba realne fakty, tak aby všetko vyzeralo uveritelne a aby divák súhlasil so všetkým čo film zobrazuje. Najsilnejšie bolo vykreslenie doslova strašného života v rodine a to vo viacgeneračnom zobrazení, taktiež zobrazil rozvod rodičov, ako niečo dobré pre malého syna. Takto protirodinných myšlienkach to ide celé. Druhá najsilnejšia vec bolo vykreslenie migrantov, kde Grécky fašišti, ich bez dovodu prenasledovali. Najdebilnejšia scéna bola jako mladú holku prepadli dvaja migranti, ale druhý migrant neváhal ani sekundu a pustil sa do dvoch a tým ju zachránil, ešte jej aj vrátil apple telefonek, teda nebola núdza ani o podprahovú reklamu. ()

Anetulicek 

všetky recenzie používateľa

V príbeh sa odohráva Grécku, v čase, keď vrcholí finančná kríza a prílev migrantov začína byť neúnosný. A do tohto prostredia sú vsunuté príbehy, dcéry, otca, brata, matky... Dcéra sa zamiluje do jedného migrujúceho umelca, otec sa stáva fašistom a bojuje proti migrantom... brat si nájde milenku, ktorá ako sa ukáže ho má skôr či neskôr prepustiť na základe krízy vo firme kde pracuje. Ľadová Švédka to nakoniec vzdá a odíde bez rozlúčky...Matka začne prechovávať city k Nemeckému historikovi, ktorý sa rozhodol na sklonku života odísť žiť do Grécka. Film je rozdelený na niekoľko pasáží a až na konci, keď sa situácia rekapituluje, príde najavo, že sú všetci prepojení. Silná scéna, keď je dcéra počas prestrelky na migrantov postrelená otcovou skupinou. 4* ()

Reklama

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Ku gréckym filmom sa dostávam zriedka. O to príjemnejšie bolo, že Rozdielne svety považujem za vydarený film. Filmov s niekoľkými samostatnými, neskôr vzájomne prepojenými časťami som videl už niekoľko (napr. Amores Perros, Babel a pod.) a pokiaľ spojenia nie sú príliš násilné tak mi tento koncept neprekáža. Rozdielne svety predstavujú viacvrstvový film (asi ako lasagne, ktoré som mal na obed) a v jednotlivých príbehoch sa dotýkajú viacerých problémov, ktorými prechádzalo a ešte aj prechádza Grécko v poslednej dobe. Cenný je grécky pohľad na ne, ktorý je odlišný od našich zjednodušených názorových skratiek (žili si nad pomery, nestrážili si hranice, spoliehali sa na nekončiacu pomoc iných a pod.). Z hercov som poznal iba J.K. Simmonsa, ktorý oživí každý film v ktorom hrá, ale aj hrajúci režisér stvárnil realistickú postavu. Scénu vo vysvietenom supermarkete považujem za trochu uletenú, náhodný zásah dievčiny za scenáristickú nadprácu, ale inak sa na film dalo veľmi dobre pozerať a zážitkom mohlo byť aj jeho sledovanie divákom ovládajúcim všetky reči, ktorými sa vo filme hovorilo. ()

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Christoforos Papakaliatis se asi sotva zařadí mezi ony "báječné řecké režiséry". Do rámce, který má dokázat, že svět je jeden a šéfuje mu Eros, se vejdou jakékoli příběhy. Nemusí to být právě tyto - a budou právě tak triviálně pravdivé. Naopak snaha zbastlit (vytvořit) příbehy tak, aby co nejlépe do tohoto rámu pasovaly, jejich násilná schématičnost a podbízivost, nakonec vyvolá jen rozpaky. ()

Pete 

všetky recenzie používateľa

Řeckou variaci na Lásku nebeskou nečekejte, tenhle propletenec vztahů tří generací je složitější, a to je dobře. Co povyšuje tyto tři povídky nad průměr romantických filmů je zejména šikovné propojení s aktuálními sociálními a ekonomickými problémy Řecka. Zajímavě podaná je kombinace rozpadu starých vztahů a společenských pořádků, a idea budování nového za pomoci pravdy a lásky. 1) Klasický milostný příběh novodobého Romea a Julie, mladých milenců ze znepřátelených táborů, zde imigrant a Řekyně; 2) Klasická nevěra s blonďatou Švédkou, a rozdělení rodiny s dítětem na pozadí likvidace firmy; 3) Láska kvete v každém věku, potkali se v supermarketu, dostanou alespoň důchodci klasickou druhou šanci? ()

Galéria (37)

Reklama

Reklama