Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Siedmeho apríla 1944 sa Alfrédovi Wetzlerovi podarilo čosi jedinečné – unikol spolu s mladším väzňom Vrbom z prísne stráženého tábora smrti Osvienčimu. Cieľom úteku však nebolo zachrániť si vlastný život, ale zabrániť umieraniu tisícov ľudí. Po smrteľne nebezpečnom putovaní došli na Slovensko, kde vznikla správa o genocíde. Tajnými cestami sa dostala až do rúk Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta a zasiahla do vývoja 2. svetovej vojny. Príbeh plný napätia a emócií osloví diváka napínavou drámou úteku, absurditou vývoja dejín, ale aj vnútornou silou muža, ktorý sa postavil proti zvrátenosti systému. (Continental Film)

(viac)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (155)

Cement73 

všetky recenzie používateľa

Technicky dokonalé. Perfektná atmosféra, výborná produkcia a celkovo kvalita filmového materiálu na najvyššej úrovni. Pokrivkáva však scenár. Viac by som sa venoval samotnej ceste cez Poľsko a Slovensko, hoci teda scény v tábore smrti boli výborne urobené. Celkovo na SK produkcia fakt pozitívne prekvapenie. Film tak, ako bol urobený je maximálne potrebný a treba ho dať aj do škôl. ()

Darth Maul 

všetky recenzie používateľa

Príbeh Alfréda Wetzlera a Rudolfa Vrbu by si zaslúžil komplexnejšie spracovanie. Bebjak k látke pristúpil až priveľmi skratkovito. Mal som pocit, že len kĺže po povrchu, bojí sa zájsť k podstate, hrá sa s obrazom a dôležitosť „správy“ ho príliš netrápi. Najsilnejší moment filmu prišiel až počas záverečných titulkov a to tak asi nemalo byť. ()

Reklama

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Očakávania boli veľké, ale výsledný dojem poslabší. Nejde tu ani o príbeh, ani o správu (až na konci), ale skôr o psychológiu dozorcov, fašistov a možno trochu aj väzňov a utečencov. Aj pri krátkom trvaní sa film zdá zdĺhavý, a celkom ma rozladilo, keď sa v polovici kameraman rozhodol, že bude natáčať na výšku, asi mu dali mobil. Film je po celý čas primerane nepríjemný, ale skutočne znepokojivý je až v titulkoch, kde dostali priestor súčasní politici a iné podobné živly so svojimi vyjadreniami. –––– Tak čo? Bolo to ťažké dostať sa z Osvienčimu? ()

Swannie 

všetky recenzie používateľa

Odvšadiaľ sa ku mne dostávali skôr negatívne recenzie, takže som nemala veľké očakávania...  A ono to napokon, napriek mnohým chybám, nebolo také zlé. Bebjakovi sa podľa môjho názoru veľmi dobre a verne podarilo zachytiť atmosféru koncentračného táboru. Prišlo mi to z pohľadu prostredia dôveryhodné, v chovaní postáv surové a kamerou esteticky príťažlivé zároveň. Kamera síce miestami v snahe "byť artová" balansovala na hranici medzi "ešte zvládam" a "už je to príliš", no to nepovažujem za veľký problém. Čo za veľký problém považujem, je, že po zhliadnutí filmu si reálne vôbec nepamätám, ako vyzerali dve hlavné postavy (Czuczor ešte ako tak, druhý absolútne). Alebo, že nejaký scenáristický dejový oblúk v tomto filme... akosi nebol. SPOILER (or is it?) Dve tretiny sledujeme, ako sa pokúšajú dostať z tábora, je to zaujímavé a napínavé. Potom sa odtiaľ konečne dostanú a tempo filmu, napätie i schopnosť dorozprávať príbeh výrazne klesajú a ide to celé akosi do stratena.| Predposledná scéna natočená na jeden záber je síce zaujímavá a John Hannah v nej podá výborný výkon, jej výsledná pointa je však málo úderná, záber na Czuczora nedostatočný. V konečnom dôsledku mi prišla lepšie spracovaná bočná dejová línia s ostatnými väzňami v tábore, než línia hlavnej dvojice, o čom vypovedá aj silná posledná scéna. Musím ale pochváliť záverečné titulky, ktoré boli naozaj šikovne spravené a dohnali ma k slzám. V konečnom dôsledku mám teda zo Správy akési rozpačité, no napriek tomu skôr pozitívne, než negatívne pocity. Boli v nej chyby, ale boli v nej aj dobre zvládnuté veci. A vravím si, že by mi nevadilo pozrieť si ju ešte raz. ()

SeanLSD 

všetky recenzie používateľa

Iba 4 poznámky, k tomu, čo ma prekvapilo. 1 - že prvá, táborová polovica, je naozaj napínavá, dobre natočená a veľmi umne maskuje svoj rozpočet. 2 - že druhá polovica je absolútne nezvládnutá, scenáristicky aj režijne, a na svoju krátkosť aj neuveriteľne rozvláčna nuda, akoby sa po úteku z Osvienčimu všetkým odnechcelo sa s tým akokoľvek namáhať, ako keby sa všetky peniaze minuli na tábor a oni to už len chceli nejako čo najrýchlejšie dotiahnuť. 3 - majstrovský aktualizačný ťah so záverečnými titulkami. 4 - že režisér, čo obdivuje Ejzenštejna, Triera či Scorseseho a v súčasnosti má na Slovensku takmer monopol na réžiu, je tak podozrivo málo invenčný a výbojný, zvlášť pri takto (obete holokaustu odpusťte!) prevarenej téme. Môžu za to neprekonateľné mantinely slovenskej produkcie ? ()

Galéria (32)

Zaujímavosti (13)

  • Na scenári sa aktívne podieľal konzultáciami Michael Douglas. Mal aj vo filme hrať, no nakoniec z časových dôvodov sa nakrúcania nemohol zúčastniť, jeho rola pripadla Johnovi Hannah. Práve sekvencia s J. Hannah má údajne 12 minút natočených neprerušene bez strihu, pritom zaujímavo zameranú na emočnú zmenu v postoji a tvári jeho postavy. (banacik)
  • Film bol najprv premietaný v iných krajinách (USA, Španielsko, ...), až neskôr bol uvedený v kinách doma na Slovensku. (banacik)
  • Snímek se kromě Slovenska a Česka promítal například v USA, Velké Británii, Francii, Německu nebo Japonsku. (ČSFD)

Súvisiace novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

09.01.2021

Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (viac)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)

Reklama

Reklama