Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologická dráma vzťahu mníšky a muža odsúdeného na trest smrti. Rádová sestra Helen (Susan Sarandon) si myslela, že už ju nič nemôže zaskočiť. Avšak list väzňa odsúdeného na smrť za brutálnu vraždu je niečo celkom iné, s čím sa doposiaľ stretla. Dátum popravy sa napriek zúfalej snahe odsúdeného získať milosť nezadržateľne blíži a s postupom času sa na povrch dostávajú aj silné emócie empatie s odsúdeným, ale zároveň i s obeťami jeho brutálnych zločinov. Matthew Poncelet (Sean Penn) to má ako sa zdá definitívne zrátané, ale s Helen do jeho života prichádza nádej, že sa konečný výkon rozsudku odloží. Má spoločnosť právo zabíjať v mene zákona? Oscarový snímok s výnimočnými hereckými výkonmi je nakrútený podľa skutočného príbehu... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (295)

Jordan 

všetky recenzie používateľa

tomuto filmu som sa dlho vyhýbal (mal som pred ním asi akýsi rešpekt) a prakticky až doteraz (2012) som ho obchádzal (čiže dobrých 17 rokov - nakoľko som ho evidoval a registroval už od jeho vzniku): považoval som ho za "ťažkú kládu", za psychologickú drámu so smutným koncom a silným morálnym posolstvom, očakával som, že bude okrem iného nudná a miestami "americky" patetická; napokon som si to pozrel a musím skonštatovať, že som mal pravdu: okrem výbornej hudby a naozaj pozoruhodných (dobrých) výkonov aj sarandonovej aj penna je tento film ako som predpokladal nudný a v závere aj "americky" patetický; každopádne však nie je zlý, ak si uvedomíme, že rozoberá naozaj silnú tému a že je to príbeh nie dead man-a ako hlása názov, ale sestry helen, ktorá čelí "patovej" situácii, veľmi silnej, emočne vypätej a dostáva sa doslova medzi mlynské kamene - kedy nemá oporu ani v rodine, odvracajú sa od nej žiaci, sám matthew ju nechce k sebe pripustiť a otvoriť sa jej, jedinou oporou jej (okrem staručkého právnika) ostáva vlastná viera a Boh, no práve pre to, čo prežíva, je to aj previerka jej viery a vnútornej sily; a to je popri spomínaných hercoch a hudbe asi najsilnejšie na celom filme... ale verím, že rovnako silné to je aj v autobiografickej knihe, ktorá bola robbinsovi predlohou, takže okrem toho, že "ho" natočil, mám pochybnosti, či ešte nejako ten príbeh obohatil... a je tiež na zváženie, či tejto knihe pomohlo, že bola sfilmovaná: keby nebola, asi by sa o nej tak veľa ľudí nedozvedelo (ale koľko z nich ju potom následne čítalo?) a či napokon kniha nie je lepšia - minimálne v tom (ak opomenieme akúkoľvek polemiku na tému "film versus kniha ako médium a umelecký druh"), ak je film (okrem toho, že bol ocenený oscarmi) v podstate nudný... no málokto si to prizná, lebo je to považované za vážny film so statusom kvalitných drám, oscarových klasík; ešte však musím dodať, aby som nevyznel tak čierne (a navyše som silný alibista), že ten film naozaj nie je zlý, len na to, na aké veľdielo v mojich očiach za tých 17 rokov nabubral, som bol mierne sklamaný, keby som ho videl pred možno aj takými 10 timi, asi by som išiel s hodnotením vyššie, lebo film má aj silné "scény" - napríklad pre mňa osobne všetky, v ktorých vystupoval mr. delacroix (otec zavraždeného waltera) s ktorým sa spája vlastne aj záver - ktorý je (čo sa týka témy - alebo aspoň pre mňa osobne toho, o čom ten film bol: nie primárne o treste smrti z právneho hľadiska, ale o jeho "ľudskom" spracovaní) podľa mňa dobrý (v zmysle aj "filmovo/príbehovo" kvalitný, aj eticky správny); hawk ()

Sofia 

všetky recenzie používateľa

Z důvodu mého morálního a náboženského přesvědčení nemůžu dát víc, protože tenhle film mě rozčaroval svojí agitkou o posledním vykoupení a odčinění všech hříchů. I pro nesympatického a duševně ubohého vraha a násilníka, který se dočkal pozornosti od laskavé jeptišky, která přitom mohla tuto pozornost věnovat lidem daleko potřebnějším; lidem, kteří se ničím neprovinili proti lidskosti. Jako polemiku o trestu smrti doporučuji spíše Život Davida Galea. Z filmařského hlediska mi film přišel přespříliš zdlouhavý, statický. Susan Sarandon dokázala, že je jednou z nejtalentovanějších současných hereček, naopak Sean Penn mě ve své roli nepřesvědčil. ()

Reklama

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Už od prvých minút plynutia filmu mi bolo jasné, že tip od gudaulina bol viac, ako dobrý. V problematike trestu smrti mám už veľmi dlho jasno. Spoliehanie sa na to, že čas zmierni súcit s obeťami zločincov a naopak tí budú stále hlasnejšie otravovať celý súdny a väzenský systém svojimi právami a nárokmi a keď sa do toho naviac vloží neskúsená a nekonečne dobrá mníška, tak už som sa oprávnene obával, že úsilie ignorantov utrpenia nevinných obetí bude úspešné. Film herca, režiséra a producenta Tima Robbinsa je vynikajúcim filmom, ktorý nastoľuje viac otázok a podnetov na premýšľanie, než poskytuje odpovedí. Susan Sarandon ani Seana Penna som v lepších úlohách nevidel. Ale päť hviezdičiek nedám práve pre snahu o objektívnosť tam, kde objektívnosť pokladám za privieranie očí pred spravodlivosťou. ()

Snorlax 

všetky recenzie používateľa

Někdy opravdu stačí jen silný příběh, aby mohl vzniknout výtečný film. Pohled na trest smrti z jiné strany, než jsme od filmařů zvyklí. Jedná se prakticky o konveračku, která téměř nevytáhne paty z interiéru. Sarandové se velmi dobře daří táhnout ji od začátku až do konce. Penn je sice místy malinko unylý, ale v natolik snesitelné míře, že jsem ochotna na tuto chybku zapomenout. Timu Robbinsovi se podařila velice lišácká režie, na jednu stranu snímek působí zdánlivě pomalým tempem, aby ohromil nás milovníky pomalých filmů, ale ve skutečnosti se jedná o velice dynamicky sestříhaný film. Jeho bratrovi se hudba povedla neméně. ()

S.Quentin QUALE 

všetky recenzie používateľa

Rádoby silné drama o vrahovi (Penn), který má dostat zlatou, ale připosere se z toho, tak poprosí o pomoc v posledním záchvěvu sebestředně zaslepené víry ve vlastní nevinu jeptišku (Sarandon). Celej film je kontinuální žvatlání přes mříž o pocitu viny a neviny, odpovědnosti za své skutky a hlavně o vytrapnělým Bohovi a spasení aneb "pravda Tě osvobodí" . Nebýt hereckých výkonů. tak jdu ještě níž. Dvě hodiny v prdeli.... 55% ()

Galéria (42)

Zaujímavosti (21)

  • Film bol pre režiséra Tima Robbinsa rodinnou záležitosťou. Obsadil do neho svojho otca, matku, sestru a svojich synov. Jeho brat skladal hudbu. (misterz)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)

Reklama

Reklama