Reklama

Reklama

Ripley

(seriál)
Trailer 2
USA, 2024, 7 h 30 min (Minutáž: 45–76 min)

Tvorcovia:

Steven Zaillian

Réžia:

Steven Zaillian

Predloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scenár:

Steven Zaillian

Kamera:

Robert Elswit

Hudba:

Jeff Russo

Hrajú:

Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Maurizio Lombardi, Eliot Sumner, Margherita Buy, Kenneth Lonergan, Bokeem Woodbine, Vittorio Viviani (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(8)

Obsahy(1)

Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (134)

SAINTS 

všetky recenzie používateľa

Art dráma Ripley ponúka fascinujúci pohľad na Taliansko. Seriál napísal aj režíroval Steven Zaillian. Seriál je orientovaný na detail a dokonale sa hodí do polovice 20. storočia. V seriály sa nenachádzajú žiadne akčné scény, postavy sú ľudské. Dokonalý produkčný dizajn a precízne skomponovaná čiernobiela kamera oživujú povojnové Taliansko v celej jeho špinavosti a lesku. Ripley je krásny umelecký seriál so skvelým hereckým výkonom Andrewa Scotta  Mrazivé zobrazenie sociopata stálo za to. ()

tron 

všetky recenzie používateľa

Talentovaný pán Ripley je výborný, mrazivý stalkerovský deväťdesiatkový triler (kniha ma nebavila), takže keď vznikol seriál, šiel som do toho. Andrew Scott bol výborná voľba (aj to produkoval), hoc mne osobne by do úlohy psychopata Toma Ripleyho sadol tiež Tom Hollander, sú to relatívne podobné typy hercov, ale Toma som mal vždy radšej. I Andrew Scott je každopádne skvelý. Perfektne vystihol Ripleyho vadný charakter. Zákerne manipuluje, dokonale klame, je chladnokrvný a beštiálny. Johnny Flynn sa mi pravdupovediac do úlohy Dickieho Greenleafa až tak nehodil, pripadal mi trochu... ehm... mäsitý... ale to môže byť dané tým, že uhrančivý, charizmatický Jude Law nasadil latku príliš vysoko. Bez debaty je atmosféra podporená prevažne európskou výpravou 5O. rokov. Prastaré uličky, kaviarne, prístavy, zafajčené nočné kluby, hotely, terasy, rozpadávajúce sa múry, budovy doby minulých, architektonické skvosty, to všetko tvorí jedinečný, úžasný, skvelý súzvuk. Samozrejme je prítomná neskutočná kamera a parádny čierno-biely dizajn (asi by som to nechcel vidieť vo farbe). Ako poznamenala manželka, miestami akoby to bolo namaľované. Ako vo filme s parádnym Damonom, i tu paradoxne fandíme úchylnému vrahovi. OK, „fandíme“ nie je správne slovo, ale viete, ako to myslím. Občas to kazí divná scéna (vražedne naladený čln vyzerá ako keby ho posadol diabol z poviedky Stephena Kinga), ale inak kvalitná jazda pre dospelého diváka, ktorý si takéto veci dokáže vychutnať (nalejme si čistého vína, asi žiadny inteligent od tohto druhu príbehu nemôže predsa čakať Transfomerov). Je veľmi zaujímavé (azda až zvláštne), že hoci je seriál teoreticky presným „remakom“ filmu, ktorý mal kúsok nad dve hodiny, a seriál má hodín temer osem (a nie sú v ňom pridané nijaké zásadné nové postavy, scény a dejové linky), vôbec nie je nudný, skôr naopak. Možno ku koncu tomu trochu padne reťaz, paradoxne práve vo chvíli, kedy sa začnú kopiť problémy, zamotané, prekombinované plány a, samozrejme, mŕtvoly. V tých chvíľach to malo byť najnapínavejšie, paradoxne to ale začalo občas stagnovať. Pokojne seriál mohol mať buď o jeden diel menej, alebo sa stopáže každej časti mohli zredukovať na 48 minút (finále má minutáž kratšieho celovečeráku). Ale to sú ozaj detaily, asi len u mála seriálov roka 2024 budete bez premýšľania dávať 4*. Plno temer majstrovských okamihov (čln, popolník, krásne dlhý dialóg s detektívom, ktorý vypočúva Ripleyho, ale keď sa to tak vezme, tak vlastne skôr Ripley vypočúva jeho). Z ostatných hercov mi i na malom priestore pripadal prekvapivo elegantne charizmatický Bokeem Woodbine (kto by to bol kedysi povedal do seržanta Crispa toho času zo Skaly) a oceniť musím i Eliota Summera v svojráznej úlohe Dickeiho najlepšieho kamaráta, umeleckého bonvivána Freddieho Milesa. Naopak, prítomnosť Johna Malkovicha sa obmedzila jednak na cameo, inak je jeho úloha pre dej temer nepodstatná resp. podstatná je, ale toto fakt mohol hrať hocijaký herec, Johna obsadili asi len z dôvodu, aby bola sranda, keďže v minulosti hral Ripleyho (v sequele Ripleyho hra z r. 2002). Zaillian je macher. () (menej) (viac)

Reklama

Ahsoka 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Ešte veľmi dho budem spracovávať tento absolútne výnimočný seriálový počin. Príbeh je fantastický o tom po tom, tam patrí veľké uznanie autorke knižnej predlohy. Ale to celkové prevedie a stvárnenie osoby Toma Ripleyho je mimoriadne. Andrew Scott je pán herec na zrovna takýto typ role a to už muselo byť všetkým jasné, keď hral Moriartyho. Budem odvážne tvrdiť, že za túto rolu by zaslúžil niečo blištivé. A teraz to prevedenie. Fascinujúce umelecké prenesenie cez prácu Caravaggia, ktorý je ako stvorený pre tento námet, napriek tomu, že v predlohe na neho neboli odkazy ako vidíme v seriáli. Čiernobiely vzhľad nielenže dodáva atmosferické prežitie, ale je práve priamy odkaz na Caravaggiovu svetlo-tieňovú tvorbu, ktorá symbolizuje pravdu a lož, teda podstatu Ripleyho "umenia". Aj keď Ripleyho zločiny neboli precízne, jeho tvár pravdy a lži áno. ()

BoPo 

všetky recenzie používateľa

Som fanúšik filmu z rok 1999 (Talentovaný pan Ripley). Prvé tri diely tohto seriálu mňa moc nebavili. Príbeh takmer jedna k jednej s filmom. Oveľa horšie či skôr nepravdepodobnejšie pôsobiaca chémia medzi ústrednou mužskou dvojicou. Proste som dostával umeleckejšie ladenú, rozťahanejšiu verziu toho, čo už znám. Od štvrtého dielu sa začnú kopiť rozdiely, pribúdajú odbočky oproti filmovému scenáru a hlavne začínajú pribúdať konfrontácie, a z nich vyplývajúce komplikácie pre rozdvojeného. Určite to chcelo menej dielov, ale v konečnom dôsledku mi bolo v Taliansku časov minulých príjemne. Andrew Scott hodil Toma do iného svetla, respektíve tieňa, než kedysi Matt Damon. Fajn, ale ja na 100% odporúčam MD verziu. Potešila účasť Dakoty Fanning, ktorej rola skvelo sadla. A tiež požmurknutie na fanúšikov prostredníctvom účasti Malkovicha, ktorý si Ripleyho strihol v roku 2022 (Ripleyho hra). ()

jedna_vrana 

všetky recenzie používateľa

Freddie Miles: „Jeho Rolexky. Jeho oblečenie. Jeho Ferragamos. Čo ešte máš, Tom? Jeho peniaze? Jeho Picassa?“ Dlho ma filmové dielo nenadchlo tak, ako tento Ripley. Starú verziu s Mattom Damonom si pamätám len pocitovo, môj ďalší krok bude, že si „Talentovaného pána Ripleyho“ zopakujem. Atmosféra 60-tych rokov je dokonalá. Film je natočený tak, až sa pristihnete, že ste jeho súčasťou. Upútajú vás viaceré podporné prvky – mačka, ktoré neustále sleduje Ripleyho pohľadom, vŕzgajúci starý výťah, ťažký sklenený popolník a novinové stánky, ktoré dotvárajú  atmosféru Talianska. Vyniká práca kameramana (Robert Elswit si zaslúži Oscara!). Zmysel pre nasvietenie je geniálny – snímok je čierno-biely, aj keď nie celkom. Čierna je hlboká a biela na plátne žiari a odráža sa od povrchov. A veľa, veľa odtieňov sivej. V mnohých scénach svietia stolné lampy, dodávajú scénam atmosféru renesančného šerosvitu. Spojitosť s Caravaggiom, z ktorej mrazí. Výsledný pocit bol, že sa pozeráte na výtvarné dielo. Andrew Scott je bravúrny, často kontroluje svoj výzor v zrkadle, s výrazom spokojného psychopata, ktorý má svoju šachovú partiu dopredu premyslenú. Tom Ripley (pozerajúc na svoj obraz v zrkadle): „Áno. Presne tak. Dickie Greenleaf. Rád vás poznávam." Skvele načasované napätie, intrigy a psychológia postáv. ()

Galéria (161)

Zaujímavosti (5)

  • John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)
  • Čiernobiely odtieň seriálu režisér Steven Zaillian odôvodnil nasledovne: "V čase, kedy Patricia dielo napísala (r.1955), by bol film čiernobiely. Obálka knihy bola taktiež čiernobiela, takže čiernobiela bola aj moja predstava pri čítaní. Okrem toho je tento príbeh hriešny a temný, neviem si predstaviť, že by sa odohrával na nádhernej talianskej scéne s modrou oblohou." (Ahsoka)

Súvisiace novinky

Kultovní western dostane nové pončo

Kultovní western dostane nové pončo

10.07.2024

"Dobrých předělávek není nikdy dost.", řekli si nejspíš producenti ze stáje Euro Gang Entertainment, když se rozhodli odklepnout to, že ikonický western Pro hrst dolarů se dočká remakeu. Snímek z… (viac)

Reklama

Reklama