Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Horor
  • Komédia
  • Dráma
  • Krimi

Recenzie (1 489)

plagát

Asphalt City (2023) 

Solídna depka. Tušil som, že film o záchranároch nebude feel good oddychovka, ale takto realistickú, ťaživú nálož negatívnych emócií som nečakal. Pochvalu zaslúži ústredné duo Sean Penn (ktorý hrá svoju postavu akoby to bola tá najľahšia vec na svete) + Tye Sheridan, ktoré malo medzi sebou vzájomnú chémiu a aj scenár. Neboli to pekné dve hodiny, no neľutujem ich: film má svoju kvalitu a v tom čo chce zdeliť je silný a autentický (realita toho čo zažívajú záchranári v NY pri svojich zmenách). PS: a keď som si myslel, že mám dosť, tak mi dal Tysonovské KO nie Mike, ktorý sa tu úplne WTF objavuje v zbytočnej vedľajšej úlohe, ale záver. 75%

plagát

Fentasy (2024) 

Námet ušiel, ale je to také nedopečené, slovenské. Pár scén a pasáží je nasnímaných zaujímavo a príznačne feťácky, no filmu toho veľmi veľa chýba. Ucelenejší dej, lepší scenár a dialógy, postavy ktoré by boli živé, ktorým by sa dalo fandiť a identifikovať sa s nimi, funkčné emócie. No a aj keď Kanátová je fajn a Czuczor ma neurazil, tak napr. Ondrejička (gangster) a Švehlík (policajt) boli vyložene otrasní. Hudba sa mi páčila, drogová problematika spracovaná veľmi, veľmi povrchne. Úplný prepadák nie, ale keby to nebolo slovenské, určite by som šiel o hviezdu nižšie, pretože chýb a nedostatkov je dosť a kladov pomerne málo. Aspoň sa o to ale tvorcovia pokúsili. 40-50%

plagát

Svatá (2024) (TV film) 

Televízna dráma, ktorá stojí a padá na hereckých výkonoch Bohdalky a Lenky Vlasákovej, ktoré prakticky nezlezú z obrazu a sú v 90% scén. A našťastie ich vzťah matky a dcéry + postavy a dialógy sú uveriteľné, dobre napísané a obe herečky podali kvalitný výkon. Obzvlášť Bohdalová v jej veku, klobúk dole, je to pani herečka. Viem si predstaviť, že záverečný twist mohol byť dramatickejší, že to mohlo byť viac emotívne, vyhrotené, ale v konečnom dôsledku mne osobne to stačilo na jemne nadpriemerný zážitok i v takej podobe ako som to dostal. Strach mal podobne ako pri Kleci aj tu čuch na zaujímavý, reálny príbeh. 70%

plagát

Záhrobní komando (1987) 

Keby Záhrobné Komando vidím v detstve, tak by to asi bola moja srdcovka a mal by som ju na napálenom DVDčku poctivo napozeranú. Dnes keď mám bližšie k 30ke ako k 20ke sa však už len pousmejem a poviem si, že to bol fajn návrat do starých časov. Celkovo ide o typ filmu Goonies- 80kové dobrodružstvo v hlavnej úlohe s detskými hrdinami, ktorí čelia temným silám ktoré sú nad ich sily ale aj tak s nimi urputne bojujú hrdinskejšie než dospelí. Je to jemne béčkové, snaživé, má to monštrá pozbierané z klasických Universal hororov (Drakula,Frankenstein, Múmia, Netvor z Čiernej lagúny) a vďaka Stanu Winstonovi aj nadštandartné masky a na detsky neškodnú dobrodružnú komédiu aj fajn gore a pár krvavých scén, ktoré by už v dnešnej dobe v podobnom filme neprešli. Horor ani náhodou, pár postáv (hrozivý Nemčour, Frankenstein a jeho linka s malým dievčatkom i pomerne fajn Drakula ktorý vzbudzuje rešpekt) zaujme a vo výsledku i vďaka čistej dĺžke hodine desať je to uchádazjúca oddychovka na jedno pozretie. Myslím, že aj tu bratia Dufferovci brali inšpiráciu a odpozerávali... 50%

plagát

Kráľovstvo planéty opíc (2024) 

Podobne ako minulá nová trilógia aj táto ma zatiaľ veľmi baví. Výborná vizuálna stránka a efekty, scenár a dialógy ktoré sú minimalistické a pôsobia jednoducho, ale rozhodne nie sú. V úvode spoznávame postapokalyptický svet, postavy, ich motivácie, základný konflikt, dianie nie je úplne 100% predvídateľné a každou minútou získavame viac a viac z celkovej mozaiky. Chválim i pekné napojenie na dejovú líniu minulej trilógie, či veľa podobenstiev na súčasnú a aj minulú situáciu ľudstva alebo Spielbergovské posolstvo o tom, aké sme my ľudia svine. Zatiaľ najlepší tohtoročný blockbuster, má: funkčné emócie, myšlienku, dej a ešte je aj, čo je úplnou zvláštnosťou v dnešnej dobe, úplne bez humoru a meta narážok. Dúfam, že o podobné filmy bude záujem a že Wes Ball dostane šancu v načatej trilógii pokračovať. Silné 4*, 80% a prekvapivo zatiaľ u mňa jeden z najlepších filmov roku.

plagát

Boy-Kills-World (2023) 

Mix Kung Fury a Raid. Béčkový nadhľad, prehnaná brutalita, 80.roky, hlášky a kopa akcie a bitiek. Dej tu nie je podstatný a nemá zmysel ho hlbšie skúmať, veď je to podobne ako Sisu film, kde hlavný hrdina nepovie v podstate ani slovo. Ide tu len a len o akciu, tá je vymazlená a ponúkne z hľadiska brutality (strúhadlo) ale aj intenzity, dĺžky a premakanosti súbojov zase raz niečo, čo som už dlho nevidel. Nebude to štýl akčného filmu pre každého, ale po finále, v ktorom sa rozpútali krvavé jatky a brutálny niekoľko minútový intenzívny súboj, dvíham na plný počet. Neviem kto je Moritz Mohr, ale toto bol absolútne nekorektný náhul brakovosti a béčkovej akcie, ktorý sa len tak nevidí. PS: Yayan Ruhian je podobne ako v Raid aj tu v akcii absolútne famózny. 90%

plagát

Tarot: Karty smrti (2024) 

Priemerný mainstreamový kino horor. Jediný dôvod, prečo sa (možno) oplatí vidieť je príbeh obohatený o mytológiu tarotových kariet, ktorá je tu pekne vysvetlená a aj previazaná s ústrednými bubákmi. Inak je to neurážajúci štandard s pár ľakačkami, občas nejakou tou atmosférou a priemernými hercami. Nič extra, no v porovnaní s kino (ne)horormi ako Megan, Five Nights at Freddys či Imaginary je to omnoho hororovejšie a teda aj sympatickejšie dielo. 55%

plagát

Súperi (2024) 

Guadagninov najkomerčnejší a asi aj najlepší film, ale zďaleka nie dokonalý. Tenisu je vo filme na prekvapenie dosť, scény zo zápasov sú výborne nasnímané, dobre sa na ne pozeralo a kameraman sa pri nich vyšantil. Toto chválim. Premisa milostného trojuholníku ušla, herci tiež. Osobne by som si však pár výhrad našiel k deju (Zendayina postava mi pôsobila ako totálne nesympatická mrcha), a hlavne: k nejednoznačnosti rozprávania a (ne)záveru.  S kým ostala nakoniec Zendaya? Bola jej postava manipulátorska mrcha? Milovala Arta? Prijala Patrickovu ponuku? A hlavne: kto kurva vyhral ten záverečný zápas??? Ktorý bol mimochodom výborne rozbehnutý, aby sa pochoval totálne nereálnou a smiešnou záverečnou scénou. Achhh, mal som fakt dosť a pocit ako by mi režisér pre jednu scénu (chemistry o ktorej hovorila Zendaya počas filmu a pravá radosť z daného športu) obetoval odpovede na kompletne všetky otázky, ktoré dej rozbehol. V prvej polke ma film bavil, v závere ma vyložene naštval a rozmýšľal som, či zostanem na 3*. Spätne mám pocit, že som totiž celý film pozeral úplne zbytočne. PS: sorry za čiastočné spoilery. 55%

plagát

Vincent musí zomrieť (2023) 

Úplne jednoduchý, ale funkčný hororový nápad, ktorý mi evokoval It follows. Celkovo ale za mňa nie príliš zaujímavý horor. Hlavne preto, že ústredný nápad sa nijako nerozvíja, nevysvetľuje, neuzatvára. Je to len načrtnutý scenár toho "čo by sa stalo keby...". No a keby sme sa dočkali viac scén ako napr.: (obchod s potravinami, autohavária a šialenstvo na diaľnici) a menej tichých scén a minimalistických dialógov, mohol to byť vcelku výživný horor. Takto je to skôr indie, hĺbavý art s pár hororovými scénami, kde tvorcovia úplne nevedeli čo zo sľubného námetu vyťažiť. 58%

plagát

Na prahu temnot (1987) 

Herecké obsadenie Votrelcov si Cameronova vtedajšia manželka a režisérka K. Bigelow požičala na tento dnes už zabudnutý upírsky horor. A nebolo to najhoršie ani najlepšie. Neurážajúci priemer na 1 pozretie. 55-60%