Obsahy(1)
Film z roku 2007 který byl produkován a zkoncipovaný Gillesem Jacobem který chtěl oslavit šedesáté výročí Filmového festivalu v Cannes. Film je složen z 33 tří minutových krátkých filmů. Každý z nich natočil „někdo“ z momentální režisérské špičky. (gruvacek)
Recenzie (32)
Veľmi podarený projekt. Každý z režisérov si našiel osobitú cestu rozprávať o kine a 80% všetkých filmov sú postavené na skvelom nápade a každý z tvorcov ich prezentuje svojim ľahko rozpoznateľným štýlom. Pre mňa spokojnosť. Nebyť tých pár na niečo hrajúcich sa projektov, bolo by to za plný počet. Raymond Depardon – Ľudia v kine. Popisný, bez emócií, bez pridanej hodnoty. 20% Takeshi Kitano – Keď vám kino zoberie viacej, než dá. Vtipné a verné Kitanovej poetike 80% Théo Angelopoulos – Pocta Marcelovi vo filme, kde je pointa zaujímavejšia ako celý film 50% Andrei Kontchalovsky – Toto so mnou Fellini nikdy nespravil. Výborné. 90% Nanni Moretti – Ako filmy ovplyvňujú život v priebehu času. Divné, ale dobré. 90% Hou Hsiao Hsien – Kedysi a teraz. Vždy keď vidím Qi Shu, tak sa musím usmievať – 60% Jean- Pierre a Luc Dardenne – Skvelá pocta Bressonovi. 80% David Lynch – Keď som to videl samostatne, tak sa mi to nepáčilo. Nepáči sa mi to ani teraz. 40% A.G. Iňarritu – Nádherná jednozáberovka. A najsilnejšie emócie zatiaľ. 100% Zhang Yimou – Deti a kino. Láska a kino. Svetlo a tma. Dedina. Viacvrstvové , viacvýznamové. 100% Amos Gitai – Prelínačky. Kino a smrť. Trocha židovskej tématiky. Ale emócie nikde. 60% Jane Champion- Pekné prevedenie, pekný nápad. Ale nič viac. 60% Atom Egoyan – Artová nuda. 20% Aki Kaurismaki – Po šichte sa ide na nemý film. V Akiho poetike. Ale znova ma to obišlo. 50% Olivier Assayas – Také true life. Netvrdím že zlé. Ale čarovnejšie príbehy sa mi páčia viac. 60% Youssef Chahine – Robiť si srandu zo seba, za podpory dobových záberov dostalo film blízko k dokonalosti. 80% Tsai Ming-liang- Tsaiové postavy v priestoroch kina. Filmová spomienka. Úvahová melanchólia. 80% Lars von Trier – Keby na konci povedal. Hovoril v kine bolo by to o niečo lepšie. Takto to pôsobí samoúčelne. 60% Raoul Ruiz – Niečo na tých kučeravých babách je. Nápad znamenitý.70% Claude Lelouch – Krásne sfilmovaná spomienka.100% Gus van Sant – Pekná myšlienka, ale nejako ma to nechytilo. 60% Roman Polanski – Najvtipnejšia poviedka celého projektu. 100% Michael Cimino – Toto mali Godardovi spraviť už dávno. Prečo sa to vlastne nestalo? 80% David Cronenberg – Výborná satira, bez konca. Čo je škoda. 70% Wong Kar Wai – Jeho posadnutosť detailom zbožňujem. 100% Abbas Kiarostami – Myslím si, že toto potom rozvil do Shirin. – 80% Bille August – Inteligentné a s výbornou pointou 90% Elia Suleiman - Mne to príde už ako otrepaná pieseň, ale super. Výborný vtip. 100% Manoel de Oliveira – Pocta nemému filmu a zároveň satirický skeč na tému komunizmus a kresťanstvo. 90% Walter Salles – Ďalšia pecka. Tento raz hudobná. 90% Wim Wenders – Nevyužité prostredie a dokumentárny štýl tomu ubližujú. Inak dobre. 70% Chen Kaige – Nápad využitý už inde, ale je podaný veľmi osobitne. 70% Ken Loach – Nápadité, ale s hlúpym koncom.70% Epilóg – Keby tam nebol, dojem by to vôbec nepokazilo. Toto trocha vyšumelo do prázdna. 30% ()
34 známých i méně známých, ale uznávaných režisérů bylo osloveno, aby natočili tříminutové snímky o tom, jak vnímají kino a film. Je to zajímavá sebranka, ale kromě nápadu zde není nic, co by mě opravdu nadchlo. Lars von Trier zaujal, stejně tak i Cronenberg, Lynch nepřekvapil, ostatní prostě jen neokouzlili. Je v tom nostalgie, skoro ve všech, ale není příliš přenositelná na diváka. Film ale celkem obstojně dokáže ukázat, že film je vlastně magie, která se spojuje z obrovského množství prvků. ()
Depardon – Cvrkot bežného života poráža presladenú ázijskú romantiku na plátne prírodného kina. 70% Kitano – Kino slobody. Smie sa tu fajčiť, kŕmiť psa i premietať časť za celok. 100% Angelopoulos – Hold Včelárovej Noci (Mastroianiho filmom). 70% Končalovskij – 8 a ½ v Coca-Cola ére: prázdne kino, vášnivá súlož a biletárka cinefilka. 80% Moretti – monológ o vášni ku kinu. Skôr do rádia ako do filmu. 30% Hsiao Hsien – Čulý ruch pred kinom versus polorozpadnutá prázdna kinosála. 80% Dardenneovci – Zlodej v úlohe citovej útechy. 60% Iñárritu – Láska v kine i mimo neho. Mimo. 20% Yimou – Kino= detská radosť. 80% Gitaï – Satan nespí. 60% Campionová – otravný chrobák. 20% Egoyan – Intertextuálne a intersexuálne kontexty. 50% Kaurismäki – Proletárske rebelské kino. 100% r Assayas – žiarlivosť prebúdza dialóg krádežou. 60% Chahine – sebaironizujúca režisérska sebaláska. 40% Ming Liang – Medzi realitou durianu a snom hrušky. 60% Trier – Rušiví namyslení buržujisi zaslúžia ranu do hlavy. 90% Ruiz – Indiáni a ich zázračný kinopokrok. 50% Lelouch – Pocta rodičom prostredníctvom ich vlastnej filmovej histórie návštev kín. 80% Sant – Spojenie cez plátno. Obohraná metafora. 50% Polanski – Erotické kino nemusí byť nutne aj kinom onanistickým. 70% Cimino –Výsledok režisérskeho zaujatia konfrontovaný s hlavnou hviezdou. 60% Cronenberg –Samovražda pod neustálym komentovaným dohľadom televízie. 70% Kar Wai – Silná letná pomarančová túžba na konci filmfestu. 70% Kiarostami – Uplakané Júlie 40%. August – Stratené v preklade 50% Suleiman – Režisérska hviezda miesto diskusie blokuje pravoslávnych popov. 80% Oliveira – Pápežovo materiálne porovnanie komunizmu a katolicizmu. 90% Salles – tamburínové predstavenie Cannes dvoma brazílskymi týpkami. 80% Wenders – Vojna v Kongu skončila. Pokračuje na filmovom plátne. 60% Kaige – Prebicyklujme sa ku groteske. I k tomu, aby si film užili všetci. Aj slepci. 80% Loach – Fucik vížazí nad absurdnou kinoponukou. 90% Epilóg o šťastnom konci. 100% ()
Lars von Trier 5. Takeshiho Kitana jsem jaksi nepochopil, takže radši nehodnotím. A. G. Inarritu se jaksi nepředal, ale dejme tomu, 3. Claude Lelouch vcelku obyčejně, ale prostě roztomile:) - 4. David Cronenberg bomba, 5. Víc jsem bohužel neviděl. Btw imho je absurdní tydle kompilace počítat jako jeden film, každý kraťas by si zasloužil vlastní stránku a hodnocení... ()
Depardon 3*, Kitano 4*, Angelopoulos 2*, Končalovskij 3,5*, Moretti 4*, Hsiao-Hsien 3*, Dardenneovci 2*, Lynch 3*, Iñárritu 5*, Yimou 3,5*, Gitai 3*, Campion 3*, Egoyan 2*, Kaurismäki 5*, Assayas 3*, Chahine 4,5*, Tsai 4*, von Trier 3*, Ruiz 2*, Lelouch 5*, van Sant 2*, Polanski 4*, Cimino 4,5*, Cronenberg 4,5*, Wong 4*, Kiarostami 4*, August 4*, Suleiman 3*, de Oliveira 4*, Salles 5*, Wenders 3,5*, Chen 3,5*, Loach 4*, Epilóg 4*. - - - - - - - - - - Najlepšia časť s prehľadom “5,557 Miles from Cannes” Waltera Sallesa, za ním Iñárritu, na treťom Kaurismäki. O kúsok ďalej potom stoja Chahine, Lelouch, Cimino, Cronenberg a August. Coenovcov poviedka “World Cinema” (ktorá tam pôvodne mala patriť tiež), by bola tiež vysoko (4*). ()
Galéria (3)
Fotka © Cannes Film Festival
Zaujímavosti (2)
- V krátkometrážním filmu Occupations sledujeme chování muže s vražednými sklony v kině. Tento muž je sám režisér této povídky Lars von Trier a na plátně se mezitím promítá jeden z jeho filmů, Manderlay (2005), v hlavní roli s Bryce Dallas Howard. (imanicornyt)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. května 2007 na filmovém festivalu v Cannes. (BMW12)
Reklama