Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Franciszek (Ireneusz Czop) prichádza na návštevu rodnej dediny po dvadsiatich rokoch emigrácie. Brat Józef (Maciej Stuhr) ho víta zdržanlivo. Ožíva medzi nimi dávny spor, lebo Franciszek opustil hospodárstvo a neprišiel ani na pohreby rodičov. Po niekoľkých dňoch však starší brat zisťuje, že dedina je nepriateľsky naladená voči Józefovi. Ten totiž otvoril tabuizovanú tému siahajúcu do dávnej minulosti... (Flego)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (87)

NinonL 

všetky recenzie používateľa

"Na świecie jest dużo kurewstwa. Nic z tym nie zrobimy, ale nie musimy przekładać do tego ręki" (Na světě je mnoho svinstva. Nic s tím neuděláme, ale nemusíme se na něm podílet.) Toto jsou slova hlavního hrdiny, se kterými se ztotožnil i režisér filmu W. Pasikowski, když mu mnozí vyčítali, že vytahuje kostlivce ze skříní. Polsko je velký a hrdý národ se složitou historií. Nedivím se, že tento film vyvolal širokou a nepříliš vstřícnou diskuzi vůči jeho tvůrcům. Na mne ale zapůsobil velmi a zůstala po něm tíha na duši, co všechno mohou ukrývat pamětníci dob minulých. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Tak už aj Poliaci si natočili svoj film o Židoch a hriechoch minulosti. A je to presne taký vypočítavý konštrukt, skýtajúci bytostné komplexy minulé i súčasné, akého som sa obával. Zo začiatku to vyzerá veľmi nádejne - František sa po 20 rokoch vracia z Ameriky do Poľska, kde v rodnej dedine žije jeho mladší brat, ktorého žena aj deti opustili. Už od príchodu neustále cíti cudzie oči na chrbte. V úvode sa film tvári, ako by chcel dôsledne vybudovať pomalými krokmi nábeh až na buranský exploitation. Vo chvíli, keď sa začne rozvíjať zápletka a na scéne sa objavujú židovské náhrobné kamene, ustupuje pôvodný nádych čoraz neúprosnejšiemu moralizovaniu, sprevádzajúcemu detektívne odhaľovanie dlho utajovanej pravdy. Z filmu sa stáva opovrhnutia hodná politicky orientovaná, takmer didaktická snímka, ktorej účelom je zobraziť reálny súboj s nespravodlivosťou v podobe sfanatizovanej dediny, spojenej kolektívnou nenávisťou. Navyše je často film nechtene vtipný, obsahuje veľmi podivne zvolenú hudbu a v závere dosahuje absurdného tlaku na diváka v prospech posolstva a ústrednej myšlienky. "Svet je už dostatočne zlý, nerobme ho ešte horším." Toto nie je moja šálka kávy. Dve hviezdy za relatívne slušnú technickú stránku (kamera!), sympatického predstaviteľa hlavnej role a prekvapenie v podobe Zuzky Fialovej. 40% ()

Reklama

psy.cho 

všetky recenzie používateľa

FEBIOFEST 2013, Bratislava. Józef sa vracia z USA po 20 rokoch do rodnej dediny v Poľsku, aby navštívil svojho brata Franciszka, ktorému odišla žena s deťmi do USA. Józef príchádza za svojím bratom aby zistil prečo ho žena opustila a zisťuje, že jeho mladší brat kradne a skupuje židovské náhrobné kamene, ktoré sú roztrúsené po dedine. Niektoré sú zabetónované v ceste, studni atď. Z Franciszka sa stal štvanec a lovná zver pre obyvateľov dediny. Po zatiahnutí Józefa do tejto hry prichádzajú ďalšie skutočnosti o temnej minulosti dediny. Je veľa snímkov, kde sú zobrazené nemecké a sovietské vojská ako tyranizujú ľudí, ale Pokłosie poukazuje, že zlo je aj tam kde by to nikto nečakal. Film, ktorý si nedáva servítku pred ústa a poukazuje na zverstvá, ktoré sa diali počas druhej svetovej vojny. Veľmi emotívny a silný film. ()

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Raz za čas zavítam k našim vyšším susedom, len preto aby som sa utvrdil, že podobne ako severská kinematografia, tak aj v Poľsku absencia slnečného svetla, spôsobuje akúsi zvrátenú túžbu robiť ťažké filmy idúce až k tej povestnej ľudskej hranici. Dozvuky síce nie sú až tak silným filmom v spôsobe ukazovania skutočností, ale ako detektívny príbeh dávnej krivdy, kde sa ľudia správajú ako banda sfanatizovaných debilov, funguje takmer dokonale. Je to dosiahnuté hlavne ústrednou dvojicou bratov, ktorý si skvelo sekundujú a mi ako divák máme možnosť nahliadnuť do ich mikrokozmu. Poteší drobná úloha Zuzky Fialovej - ktoré je bohužiaľ za zenitom, ale akosi hrá lepšie než v celej slovenskej produkcií za posledných pár rokov. K filmu treba pristupovať veľmi opatrne, pretože aj napriek dobrej myšlienke a výborne budovanom napätí je film robený pre určitý efekt. A tým sa akosi sila diela pomaly vytráca. Iste je to pekne natočené a od prvej do poslednej minúty si to drží zaujímavosť, ale chýbal tam potrebný presah aby som mal z filmu podobné pocity ako napríklad z Honu. A nábeh na to film ponúkol niekoľko krát. Možno je to tým koncom, ktorý bol možno až príliš na hrane toho čo som ako divák schopný od podobne ladeného filmu očakávať. Inak som ale veľmi spokojný. ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Námet postupného odkrývania hriechov minulosti má vždy čo ponúknuť. Navyše snímok je výborne zahratý, pričom samotné odhaľovanie nitiek okolo tajomných náhrobkov vychádzalo z reálnych skutočností a charakteristík obyvateľstva. Je smutný fakt, že v židovskej otázke počas 2. sv. vojny nemajú ani Poliaci čisté svedomie. Ale nie je to len ich problém, niečo podobné je možné nájsť v každej krajine za vojny okupovanej Nemeckom. Líšia sa len dôvody. V Poľsku to bola hlavne kombinácia nenávisti a hamižnosti, na čo pekne poukázal aj tento film. Škoda toho záveru, je len málo snímkov, kde by koniec tak rapídne uškodil celkovému dojmu. Prišiel mi ako z inej planéty, teatrálne, trápne emotívne a s očividným cieľom čo najviac zapôsobiť u diváka a ešte viac zdvihnúť vlnu emócií. Ale bola to len trápna umelina a zbytočnosť. Niekedy je menej viac. Keby to skončilo rozlúčkou oboch bratov idem o hviezdu vyššie. Takto len čistý priemer. 60/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou. ()

Galéria (24)

Zaujímavosti (6)

  • Film je volně inspirován tragickými událostmi, které se staly 10. července 1941 v polské obci Jedwabné, kde Poláci zmasakrovali své židovské spoluobčany. Tyto události popsal ve své knize "Sousedi: Zničení židovské komunity v Jedwabném" historik Jan Tomasz Gross. (Moiseiwitsch)
  • Roman Polanski vyhlásil: „Dlho som čakal na tento film. Na jeho natočenia bolo treba mať veľkú odvahu.“ (kacer4)
  • V Poľsku po svojej premiére vyvolal film Dozvuky okrem pozitívnych i kontroverzné reakcie verejnosti a politického spektra. Osobné útoky musel znášať nielen režisér, ale aj herecký predstaviteľ Jozefa - Maciej Stuhr. (kacer4)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené