Recenzie (3 646)
Upíri 2: Los Muertos (2002)
Zdalo sa mi to lepšie ako prví upíri, hlavne preto, lebo som od toho nič neočakával a bol som milo prekvapený. I Bon Jovi (na moje počudovanie) bol OK. Navyše upírky (dobrá, ale hlavne tá zlá) boli sexy.
Upíri (1998)
Pozrel som si to druhý krát a musím povedať, že sa mi to páčilo oveľa viac. Hlavne preto, že prvý krát som od toho veľa očakával. Každopádne, viac je to akčný film ako horor. Ale Jan Valek je super upír so skvelým image-om. No najväčšia chyba je to, že film sa volá Vampires, ale v skutočnosti by sa mal volať Vampire Hunters, lebo všetko sa krúti okolo lovcov a nie upírov. Takže nakoniec som celkom spokojný, i keď je smutné, že práve Carpenter ignoroval poslanie hororu - strašiť.
Psycho 3 (1986)
Najhorší diel Psycha. Nudný a občas aj nechutný. Perkinsova réžia je nenápaditá a hudba doslova odporná. Navyše film je plný klišé (zhodou okolností do motelu príde žena, ktorá sa náramne podobá na Marion a má aj rovnaké iniciálny). No a vrchol je, že Perkins chcel silou mocou urobiť slasher, s čiernym humorom (policajt a kocka ľadu), ktorý tu pôsobí rušivo. Veď sa stačí pozrieť na ten dementný plagát...
Psycho (1960)
Brilantné. Hitchcock sa pohráva s divákom, ako nikto v žiadnom filme predtým a potom. Psycho je skvelý film aj mimo kontext doby a stále dosť strašidelný (hlavne kvôli bombastickému soundtracku). Navyše je príbeh reálny a uveriteľný, oproti katastrofálnym pokračovaniam.
Psycho (1998)
Remake Psycha patrí k tým najneoriginálnejším filmom, aké boli nakrútené. Totiž Van Sant sa rozhodol do bodky okopírovať originál. No a tak vznikol ničím zaujímavý a paradoxne nudný film. Navyše Vince Vaughn je vyslovene odporný a nevýrazný. Strata času, tak isto ako pokračovania Psycha.
Ray (2004)
Klišé jak hovädo. Tuctová biografia.
Terminátor 3: Vzbura strojov (2003)
Má to fantastický záver a celkom zaujímavý úvod s Johnom Connorom, ktorý mal byť najväčším hrdinom, akého Zem poznala, ale keďže s matkou zvrátili čas, je z neho obyčajný lúzer. No zvyšok filmu je len slabá napodobenina dvojky s množstvom (až detinského) humoru a nezaujímavých akčných scén, ktoré brutálne zostarli. Dvojka z roku 1992 vyzerá modernejšie než tento digitálny balast.
Halloween: Predvečer Sviatku Všetkých svätých (1978)
Mrazivá atmosféra, maniak v maske a najstrašidelnejšia hudba v dejinách kinematografie. Zrod slasheru a zároveň jeden z vrcholov žánru. Mal som trinásť a toto bol prvý horor, ktorý som videl. Po dopozeraní som si povedal, že je to úžasný film, ale že už ho nikdy nechcem vidieť. Do roka som ho videl ešte šesť krát. PS: môj rebríček ságy: H1, H20, H2018, HE, H2, H4, HK, H6, H3, H5, H8
Zavýjanie 2: Tvoja sestra je vlkolak (1985)
V Česku po česky nakrúcaná rumunská Transylvánia a jej stredoveká béčkovo mystická atmosféra je super, i ten tupý dej a Stirba, vlkodlačia kurva. Len ten scenár plný nudy a vaty. Viac akcie, menej blabla a bolo by o zábavu postarané. Takto je to len trpké pomyslenie na to, aká krásna kravina to mohla byť.
Ja, moje druhé ja a Irena (2000)
Skvelá zábava, úžasný soundtrack, bohovský Jim Carrey a klasika od Farrellyovcov. Síce to nedosahuje bombovosť Blbý a blbší, v žiadnom prípade sa nejedná o nič priemerné. "Rocknrooooooll!!!"