Posledné recenzie (269)
Duna: Časť druhá (2024)
Ten pocit čo som zažil v kine na druhej Dune je neopísateľný, pre toto existujú veľké plátna. Jedinečný zážitok, ktorý zapôsobil nezmerateľnou silou na všetky moje zmysly, kde som cítil, že sledujem niečo výnimočné, naplňujúce, obohacujúce, monumentálne, epické. Proste filmová mágia v najrýdzejšej podobe.
Šógun (2024) (seriál)
Veľkolepé, no zároveň intímne, drsné a bez príkras, no zároveň krásne. Dialógy sú ostré ako čepeľ katany, no zároveň pohľady a výrazy tvárí vedia rezať do ešte hlbších miest. Historická mňamka, ktorá ma okamžite uhranula a s ľahkosťou preniesla do vtedajšieho Japonska, no dať tomuto seriálu zbohom je pre mňa naopak veľmi ťažké.
Sedliaci (2023)
Už S láskou Vincent bol čo sa týka animácie veľmi nápaditý a nevšedný počin, ktorý lahodil oku. Tu sa však tvorcovia do toho opreli s ešte väčším nasadením a výsledok je radosť sledovať. Vizuálom očarujúca melodráma, ktorá je aj vďaka dynamickým pohybom kamery veľmi vťahujúca. Tá animácia na vás dýcha, žije svojim životom, ktorý mu tvorcovia vnukli. Ale nie je to len o nej, príbeh je takisto silnou stránkou. Zavedie nás do istej poľskej dediny v 19. storočí, a hodí nás s pozoruhodnou autenticitou do drsnej reality, ktorej jeho postavy čelia. Hlavnou postavou je Jagna, dievča, za ktorú rozhodujú ostatní za vidinou vlastného prospechu, no jej slobodnú myseľ nespútajú. A na mieste, kde sú zbraňou klebety a závisť je len otázkou času kedy sa stane terčom. Menšou výtkou je len občasná premenlivosť motivácií niektorých postáv, ale to sa dá odpustiť. Sedliaci sú umeleckým dielom s emocionálnou hĺbkou a bohatým storytellingom. A stoja o vašu pozornosť.
Posledný denníček (13)
Top 10 seriálov za rok 2023
3. Lakers: Vzostup dynastie - 2. séria
9. Silo
10. One Piece
Nevošlo sa:
Legenda jménem Vox Machina - 2. séria, The Last of Us, Beckham, Americká štvanice: Útok na Bostonský maraton, Zázračná planeta III, Prehistorická planeta - 2. séria, Mandalorián - 3. séria, Čmuchalové, Ve při, Svetlo nádeje, Koruna - 6. séria, Zabiják bolesti, Králičí nora, 1923, Vražda na samém konci světa, Šťastlivec Hank, Gen V, Volha, Únos letadla, Jack Ryan - 4. Séria, Arnold, F1 - 5.séria, Star Wars: Vízie - 2. séria