Réžia:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrajú:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (viac)VOD (1)
Obsahy(1)
Film je komorným príbehom, v ktorom zložitý a tragický vzťah dospievajúceho dievčaťa a jej ambiciózneho otca dramaticky poznačí a snáď i trochu zmení mikrokozmos lokálneho spoločenstva na slovenskom vidieku. Príbeh sa odohráva vo veľmi jednoduchom a pôsobivom priestore malebnej, ba idylickej krajiny zdanlivo odrezanej od sveta, od akýchkoľvek významných dejinných, politických, či spoločenských pohybov. Príchod nežiadúcej ľudskej bytosti vyvolá v rutinnom, prispatom, afektovanom a pózerskom každodennom živorení tohto takmer modelového provincionálneho spoločenstva najprv skoro nebadanú, neskôr potláčanú a napokon otvorenú a krutú drámu, ktorá spod fasády usporiadaného seriózneho života, vzťahov a prejavov vylúpne prepletenec pokrivených, pokryteckých a farizejských postojov a spod fasády zdanlivej ospatosti a selankovitosti sa vynoria vášne, potláčané a dôkladne ukrývané emócie, prejavy lásky, nenávisti, pokusy o hľadanie vlastnej identity, či integrity i tragédia. Príbeh je niečo medzi lyrickým príbehom a krutou štúdiou niekoľkých typických charakterov mikrosociety, ktorej všetky podstatné prejavy a črty pretrvávajú s malými zmenami v čase a priestore nielen na Slovensku. Príbeh sa odohráva v predvojnovom Československu, začiatkom tridsiatych rokov. (oficiálny text distribútora)
(viac)Recenzie (50)
Krásný příběh o dítěti, které ze všech dospělých sejme jejich faleš a pokrytectví, ale samo si přitom vyrobí první "dospělou" jizvu. Škoda, že si tvůrci víc nepohráli s atmosférou maloměsta, a věčná škoda, že ve snaze po pozitivním konci nakonec vyrobili tak nepochopitelný a nesmyslný závěr, který do značné míry popírá celou jejich dosavadní snahu. Jinak herci jsou výborní - od Táni Pauhofové přes Ondřeje Vetchého až třeba po Milana Mikulčíka! ()
Pre mňa najlepší slovenský film od rozdelenia, ale aj tak to bolo až príliš "slovenské", na to aby to mohlo byť niečo viac. České filmy majú stále väčsiu poetiku. Herecké výkony sú na doteraz zvyknutý štandart výjnimočné, hlavne Kassai hrá vynikajúco, no aby sme z toho mali plnohodnotný zážitok musli by sme sa lepšie vcítiť do role hlavnej predstavitelky a to sa mne bohužial nepodarilo. Rozhodne je to však dobrý začiatok a výzva do budúcnosti. ()
Myslím, že existuje spousta lepších filmů na téma "lolitka čeří stojaté vody". Btw trochu mě zmátlo, že sedmnáctiletá Valentína až v tomto věku zažívá první menstruaci. Nebo jí má být méně? Těch 17 jsem našel v jedné recenzi. // Značný rozpor mezi nabubřelým oficiálním textem distributora a všedností vlastního filmu. 50% ()
Táňa ako mladé zubaté dievča Valentína znovu niečo ukázala a nebol to len intímny kúsok tela, ale aj slušný výkon ako žena troch mužov. Príbeh v štýle ľúbi alebo neľúbi trochu nudil, možno bolo nutné sa do neho viac ponoriť, ale na slovenský film príjemný zážitok. –––– Pán farár, je ľúbiť hriech? ()
V podstate film, ktorý najlepšie charakterizuje slovenskú a českú porevolučnú kinematografiu. Tvári sa to ako umenie, ale je to komercia, nerieši to žiadne zásadné filozofické otázky, hrajú v tom tí istí herci ako inde, odohráva sa to v zidealizovanej minulosti a viac sa to hodí do televízie, ako na plátna kín. Takže v podstate spokojnosť a bodaj by aspoň takto vyzeral každý slovenský film. ()
Galéria (22)
Fotka © Alef film
Reklama