Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posledný deň prvého roku mladej slovenskej republiky sa chýli ku koncu. Všetci oslavujú. Kráľ podsvetia Efendi, aj Prezident. Iba Predseda nemá čo oslavovať. Prezident, ktorému on sám vyšliapal chodník k funkcii, odmietne vymenovať jeho šikovného Chalaniska za ministra. Prezident sa stane nepohodlným. Ako ho prinútiť počúvať, čo chce Predseda? Prezidentovho syna o niekoľko mesiacov neskôr za bieleho dňa organizovaná skupina zmláti a zavlečie do zahraničia. Mladý agent Tajnej služby Oskar, gniavený svedomím, sa prizná vyšetrovateľovi, že sa zavlečenia zúčastnil na príkaz svojich nadriadených. A mafia si počas únosu podala ruky s Tajnými, ktorým šéfuje Predsedov Chalanisko. Oskar sa v strachu o svoj život s pomocou kamaráta Roba ukryje a zdanlivo sa po ňom zľahne zem. Robovo auto o niekoľko mesiacov vybuchne a chlapec, jediný kontakt na Oskara, v ňom zhorí zaživa. Marta sa snaží domôcť spravodlivosti pre seba, pre mŕtveho, pre jeho mamu, pre svojho zavraždeného brata a pre nás všetkých, ktorí sme mlčanlivými svedkami udalostí, na ktoré nikdy nesmieme zabudnúť... (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (263)

Karamanlis 

všetky recenzie používateľa

Neadresný zlepenec notoricky známych udalostí z temného obdobia éry mečiarizmu, interpretovaný v mätúcej a nekompaktnej podobe. Je to škoda, nakoľko takýto parádny námet by si zaslúžil impozantnejšie spracovanie. Tvorkyňa filmu Mariana Čengel-Solčanská sa tu rozhodla nepomenovať veci pravými menami (Strana, Predseda, Chalanisko, Efendi, Bines a pod.) a obsadiť do titulných rolí Mečiara, Sýkoru či Križanoviča ich vzhľadové protipóly Maroša Kramára (ten bol herecky obzvlášť slabý), Daniela Heribana a Petra Oszlíka, čo bolo podľa mňa dosť nešťastné rozhodnutie. ()

elanius 

všetky recenzie používateľa

(148/2017) / Bohužiaľ musím skonštatovať, že Únos má skorej spoločenský prínos ako filmový. Najväčšou slabinou je ťažko pochopiteľný, nekonzistentný scenár a iba vďaka akej takej orientácie v udalostiach ktoré sa odohrali som sa chytal. Ako už častokrát v slovenskej modernej tvorbe sledujeme proste len sekvencie scén za sebou bez vnútorného prepojenia, ktoré je vlastne nevyhnutné pre plnohodnotný film. Herci nezahviezdili tiež ale asi nie úplne vlastnou vinou, ale skorej vinou zlého castingu resp. zlých postáv. Som rád, že to o čo sa snažil Únos, dokonala aspoň Čiara, tá je skvelou ukážkou toho ako sa to robiť má. (4/10) ()

Reklama

greath 

všetky recenzie používateľa

Jeden z mála slovenských filmov, ktorý ma naozaj zaujal. Neprehnané, nenútené, dobre natočené. Krutý presne ako bola tá doba. Milan Ondrík podal skvelý herecký výkon, ironicky sa vysmieval celej tej absurdnej dobe a stáva sa tak jeden z najlepšie zahraných ''padouchov'' v slovenskej kinematografií. Heriban vo svojom živle. Veľmi rád si pozriem ďalší film od tejto režisérky. Žeby svitalo slovenskej kinematografií konečne na lepšie časy? ()

Jello Biafra 

všetky recenzie používateľa

Film, ktorý je pôsobivou obžalobou krutého obdobia Mečiarizmu 90. rokov, kedy politická mafia tunelovala fabriky a tá regulérna beztrestne terorizovala spoločnosť. A obe mafie spolu aktívne spolupracovali. Príbeh sa sústreďuje na dve dodnes nevyriešené kauzy únosu prezidentovho syna a následnej vraždy Róberta Remiáša. Zároveň sú tu naplno zobrazené špinavé praktiky, ktoré vtedajší estabilishment používal. Režisérke sa atmosféru deväťdesiatych rokov podarilo zachytiť veľmi zručne a rovnako tak prekvapia mnohí mladí herci či vizuálna stránka. Filmu však neprospieva prílišna epizodickosť a roztrieštený dej, kedy sa môže divákovi ľahko stať že sa v deji nebude dobre orientovať. V rámci slovenskej kinematografie sa však jedná o jednoznačný posun dopredu. ()

Lacike 

všetky recenzie používateľa

Film urceny vyhradne pre Slovenskeho divaka a to este starsi rocnik, ktory si bude detailnejsie pamätat politicke zoskupenie a jednotlive udalosti z tych cias, vdaka comu bude chapat mnozstvo vtipnych narazok. Tvorcovia nejdu neznalym divakom v ustrety ani vtipnou zmenou mien, ktorymi sa tu vsetky postavy oslovuju (predseda, chalanisko atd) a ani absenciou snahy o podobnost hercov so skutocnymi postavami. Pritom samostatne ten film prilis neobstoji a vysledkom je chaoticka detektivka v ktorej sa nejaka pipina snazi vypatrat vrahov svojho brata. Lenze pokial sa vo väcsine narazok chytate, tak film nabera na zavaznosti a vyznieva ovela napinavejsie ako kdejaka drama o genocide z davnych cias a zo vzdialenych krajin, ktore sa vas netýkaju. Ja som sa orientoval dostatocne a aj ked som bol v tych casoch este maly, tak som uz vnimal, ze sa v politike deju netypicky prehnane svinstva, takze som sa pri filme striedavo bavil vtipnymi narazkami a striedavo som bol znechuteny tym, co sa u nas na najvyssich miestach dialo. Pritom dodnes tie svine neboli postrestane a uzivaju si kralovsky nezasluzeny dôchodok. Najsmutnejsie je, ze za par rokov môze vzniknut podobne drsny film o sucasnosti. Z hercov si podla mna pochvalu zasluzi Maros Kramar ako slizky predseda. Je dobre, ze sa tu skutocnu svinu nesnazil imitovat a zahral si ju po svojom. Az tak velmi ma nezaujimalo patranie hlavnej hrdinky po vrahoch svojho brata. Viac ma bavila prva polovica, ktora sa venovala politickemu zakulisiu. Za slabinu povazujem aj neprirodzene dialogy plne nadavok jak z nejakej teenagerskej komedie a neprirodzeny otravny prizvuk ceskych hercov. Celkovo sa jedna o zaujimavy film, ktory by mal kazdy Slovak vidiet. Aj ked vsetko nepochopi, tak snad si o tych udalostiach dodatocne nieco zisti, aby sa podobne veci uz neopakovali. 7/10. ()

Galéria (19)

Zaujímavosti (19)

  • V jednom zábere vidieť pod billboardom zelený smetný kôš spolu s boxom na vrecká pre psie výkaly. V tom čase sa oboje ešte nepoužívali. (Van_der_Ovec)
  • Plagát v kancelárii detektíva Petra (Milan Mikulčík) ukazuje skupinu KISS v zostave z roku 1992 - Paul Stanley, Gene Simmons, Bruce Kullick a Eric Singer. (Lukoh)
  • V ranných fázach sa scenár pripravoval podľa predlohy knihy "Popol všetkých zrovná" Dominika Dána z roku 2007. Postupne ale vypadol detektív Richard Krauz, nasledovali ďalšie zásahy do predlohy, až vznikol úplne iný príbeh a ten tvorcovia prispôsobili skutočným udalostiam. (giaruj)

Reklama

Reklama