Réžia:
Tereza NvotováScenár:
Barbora NámerováKamera:
Marek DvořákHudba:
Jonatán PastirčákHrajú:
Dominika Morávková, Anna Jakab Rakovská, Róbert Jakab, Anna Šišková, Luboš Veselý, Patrik Holubář, Juliana Oľhová, Monika Potokárová, Ela Lehotská (viac)VOD (3)
Obsahy(1)
Lena je sedemnásťročné dievča, ktoré vzdoruje rodičom, zažíva svoje prvé zamilovanie, tajné nočné dobrodružstvá s kamarátmi, či magické rána nad Dunajom. Jej svet plný snov a túžob však naruší znásilnenie... Lena musí prejsť cestu, ktorá už nie je obyčajným dospievaním, ale skôr vnútorným bojom. Okolie ju nechápe a už nikdy úplne nepochopí. Je to ona sama, kto sa musí zmeniť, dospieť a pochopiť, že nemôže ostať obeťou. Trest si zaslúži ten, kto jej to spôsobil. (Forum Film SK)
(viac)Videá (1)
Recenzie (238)
Film je po řemeslné práci zvládnutý hodně solidně, ale k čemu to je, když jsou tam nesmyslné scény a věci, které vrtají hlavou i takovému kokotovi jako jsem já!? Chytřejší lidé potom musí mlátit hlavou do zdi. Scéna znásilněné dívky je sice nechutná, ale celá family vedle a ona ani nehoukne, což mi přijde absurdní. Dostane se do psychiatrické léčebny pro mladistvé, ale přitom se lidi chovají jako v pasťáku. Pár Slovenských gadžů, kteří kromě kokot a píča, toho moc nenamluví .. 5/10 = 50% ()
║Rozpočet EUR 385,000║Tržby Celosvetovo $292,541▐ Niekto sa chce hrať na veľké umenie ale málo čo tu funguje, väčšinou sa to tu bije medzi sebou. Hlavne úvod príbehu nie je moc dobre zachytený aby potom neskoršie útrapy mali lepšie zázemie, zmysluplnosť. K tomu tie psycho pochody, niekedy až moc na silu. Moc na silu sa to chce dostať pod kožu ale... takto určite nie. /15%/ ()
Ty chceš robiť lásku do mňa? Ale veď toto je Bratislava. Ako o nej kedysi rapovali chlapci z Názvu stavby. Šuká sa rýchlo, natvrdo, nasucho a bez lásky. A keď človek skončí hospitalizovaný na myšlienkovom, tak to už je lepšia rovno vegetbedňa. Vykladať úplne cudziemu človeku-profesionálovi svoje vnútorné pocity, to je naozaj výhra... Čakám, kedy sa na Slovensku natočí aj pozitívny film. Tisíc úplne nefunkčných vulgárnych nadávok ako slovenský filmový trademark. A zvukár nech si nafacká. ()
Veľké sklamanie. Film je na rozdiel od opadového zvratku Všetko alebo nič ladený dramaticky a rieši vážnu tému. Avšak to spracovanie je amatérske a presne zapadá do kvality slovenskej tvorby. V prvom rade vulgárnosť. To už všetci slovenské herci vedia hrať len so scenárom, ktorý musí obsahovať zázračné slovíčka p..a, ko..t a je..ť? A to na všetkých miestach, ani tam, kde to vôbec nie je nutné? Toto nie je film z ulice (ako napr. Bratislavafilm). Scenár je v tomto filme najväčšou slabinou, a to je už čo pocedať, keďže herecké výkony prekoná i Pat a Mat. Jakab sa snaží byť úlisný vďaka mastným vlasom, to je asi tak všetko. Vôbec som si k nemu nevyvinul pocit odporu. Hlavná herečka je nejaká albínka, čo na konzervatóriu chodila poza školu. Inak sa jej obsadenie nedá vysvetliť. No a tie scény. Nosným pilierom mala byť scéna znásilnenia, ktorá bola tak odfláknutá, že to nemohlo nikoho zabolieť. Jakab na slečnu ľahol jak vrece zemiakov, tá sa ani moc nevzpierala a jej mamka sa na chodbe bavila so susedou, či bude pršať. Dôveryhodné jak reklama na Perwoll. ()
po všetkých stránkach a vo všetkých rolách presvedčivé a realisticky podané herecké výkony (popri dominike morávkovej, na ktorej charizme a prejave celý film stojí, výborné najmä pri do menších úloh obsadených monike potokárovej, juliane oľhovej a patrikovi holubářovi) sú najvydarenejšou stránkou tohto režijného celovečerného hraného debutu, ktorý na príjemne nerozťahanej stopáži v pomerne komorne nastavenej výprave (jeden ústav s osadenstvom, z ktorého sa občas na chvíľku vybehne buď do prístavu, domov k hlavnej hrdinke, alebo do školy) rozpráva psychologicky a emočne náročnú tému. popri dobrej a za európskym štandardom festivalových filmov v ničom nezaostávajúcej formálnej stránke a režijne slušne odvedenej práci s pár dobrými nápadmi, pri ktorej sa kde-tu ešte objaví kozmetická chybička odpustiteľná pri debute (nevypointovanie obrazov, nezvládnutá improvizácia, nekriticky a neinovatívne preberané štruktúrovanie sujetu overeného a videného v mnohých iných podobne tematicky či žánrovo ladených filmoch posledných rokov) je vlastne jediné, čo najviac uberá filmu na naliehavosti, ktorú mohol mať, výpovednej hĺbke a zimomriavkovej katarzii scenáristicko-dramaturgická stránka, kde občas chýba motivické väzbenie (scén či konaní) alebo je nie úplne zrozumiteľne či štrukturálne správne postavené, občas sa skĺzne do dialogickej rutiny a klišé a niekedy sa pri výbere scén a obrazov pristupuje k pokusu o vyvolanie emócie "zvonka", scénami, ktoré sú tu pre ne samotné a pre zvýšenie dramatičnosti či emocionálnosti, pričom iné, ktoré by možno viac pripútali diváka k pacientom a samotnej hrdinke (ktorej samozrejme držíme palce, ale je to hlavne preto, že je obeťou, dejú sa jej zlé veci a je tak krásna a čistá, že tá špina, v ktorej sa ocitne, ju ničí a nám je to ľúto, ale silnejšie emočné a aspoň nejaké intelektuálne napojenie na ňu je slabé) chýbajú. scenáristka s režisérkou si dali dlhoročnú precíznu prácu na vývoji scenára, overovaní psychologickej správnosti konania postáv, konzutovali a poctivo pracovali na koherentnej a pokope držiacej psychologickej komornej dráme, čo im vyšlo, len popri tomto ponore do témy sa niekde občas vytratila (alebo mierne ochabla) snaha myslieť aj na diváka, ktorý už veľa filmov videl, ktorý niečo očakáva a ktorého treba celý čas držať v napätí (alebo ho baviť, alebo prekvapovať, alebo dráždiť, alebo masírovať - skrátka čokoľvek, než len mu ukazovať a o niečom ho presviedčať) a na konci ho oceniť katarziou. debutujúcim autorkám sa však rozhodne podaril pre ne veľmi cenný film, ktorý (verím a dúfam) bude tým najlepším východiskovým bodom do ich ďalšej tvorby a kariéry. ()
Galéria (60)
Zaujímavosti (7)
- Natáčelo se od 30. září 2015 do 22. září 2016 v Bratislavě a Pezinku. (ČSFD)
- Celosvětová premiéra proběhla 28. ledna 2017 na filmovém festivalu v Rotterdamu v Nizozemsku. (ČSFD)
- Pri filmovaní scén so skupinovou terapiou vedeli čo sa bude diať iba herci, ktorí v scénach rozprávali. Predstavitelia ostatných pacientov nemali predstavu, ako sa budú terapie vyvíjať. (slavo_held)
Reklama