Dark Waters

• USA Dry Run (pracovný názov) (viac)
Trailer 1

Psychologický thriller rozpráva skutočný príbeh právnika Roberta Bilotta (Mark Ruffalo), ktorý odhalí spojenie medzi záhadnými úmrtiami a chemickou spoločnosťou DuPont. Bojuje za to, aby pravda vyšla najavo. (dixx)

Videá (11)

Trailer 1

Recenzie (145)

Rozjimatel

[3,5*]     "At DuPont we are not producing chemicals for chemicals' sake. We are producing them for peoples' sake. To make folks' life easier, happier, longer."     Dokumentaristicky ladená dráma nakrútená podľa skutočnej udalosti, ktorá svojou témou silne pripomína skvelý film Erin Brockovich (2000) (je inak zaujímavé, že má aj rovnakého kameramana, Edwarda Lachmana). Opäť tu máme jednu svinsky nenažranú firmu (DuPont), pre ktorú životy ľudí (receptorov) nemajú žiadnu cenu a aj jedného osamelého bojovníka proti obludnému systému (právnik Robert Bilott v presvedčivom stvárnení Marka Ruffala), ktorý tomu boju mnoho obetuje, ale jeho snaha sa zdá byť dlhé roky márna. Na rozdiel od romantizujúcej a aj humorne ladenej Soderberghovej snímky je ale "Dark Waters" film pochmúrny (ponurý zelený filter, znepokojivý minimalistický soundtrack) a zameraný viac na faktografickú presnosť. Najdôležitejší rozdiel je ale ten, že prípad Erin Brockovich mal len lokálny dosah, kdežto prípad Roberta Bilotta je podstatne závažnejší, s celosvetovým dosahom. Nakrútenie tohto filmu sa tak javí ako nadmieru významný počin (kiež by bolo takých filmov viac), so silne znepokojivým posolstvom: Ak sa to totiž v tých pár medializovaných prípadoch prevalilo až v tak desivých rozmeroch, a to iba vďaka nesmiernej vytrvalosti obetavého jednotlivca, koľko podobných prípadov ostáva dodnes utajených? Celý ten systém sa zdá byť proste vážne chorý - zisk ako najväčšia modla, na ľuďoch nezáleží (samozrejme, pokiaľ nakupujú).     "And knowing all, stil you did nothing, because doing something, quote, would essentially put the long-term viability of this product segment on the line, end quote." ()

Fr

,,VY ŽALUJETE DUPONT? TAK TO PŘEJU HODNĚ ŠTĚSTÍ.…“ /// Taková klasika – neohroženej sebevědomém průmyslovej gigant vs člověk. Naštěstí tady máme i budování důvěry v systém, takže válka Roberta Bilotta má hlavně lidskej rozměr, než aby šlo jen o nějaký soudní drama. Vlastně to nečekejte. Tady jde o tu cestu k němu. Zjištění jsou to drastický, takže chápu, proč se tady sešel solidní hereckej ansábl. Ale chybí tomu víc napětí. Přesto z toho příběhu asi vymáčkli maximum. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Moje holčička má pusinku plnou černejch zoubků. /// Thx za titule ,,Cibina“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Vxxx

Mark Ruffalo předvádí věrohodný výkon v dost pochmurném filmu, který určitě stojí za vidění. Příběhy podle skutečné události mám moc ráda a tenhle není výjimkou. Zajímavé drama. Nemohla jsem si pomoc od srovnávání s Erin Brockovich. Dokonce jsem si po návratu domů musela Erin pustit. Dark Waters rozhodně odvedl lepší práci v nastínění kruté reality a dost pomáhá fakt, že se film pomalu, ale jistě, příběhem posouvá do současnosti. 5* ()

elanius

(77/2021) / Rola dokonale napísaná pre Marka Ruffala, podobne ako napríklad v Spotlight. Pre fanúšikov legal thrillerov povinná jazda. Film je extrémne pochmúrny atmosférou ale aj samotným príbehom a posolstvom. Téma je inak naozaj stále aktuálna a dosahuje globálne rozmery. IMHO rozhodne o dve triedy lepšie ako bláznivá Erin. (8/10) ()

Superpero

Film je to průměrnej a nijak mě ze židle nezvedl. Kvalit např. takové Erin Brokovich nedosahuje, prostě protože tlustej a unavenej Mark Ruffalo není tak zajímavej a výstupy jeho ženy, které mají navodit domácí nepohodu prostě nefungují. DuPont ale znám a naprosto jsem netušil, že jde o nepokrytě zlou korporaci. ()

Galéria (56)

Zaujímavosti (8)

• Pracovný názov filmu "Dry Run" odkazuje na rovnomennú skládku, na ktorej DuPont vyvážal všetok svoj chemický obsah. (Real Tom Hardy)
  • Cena akcií firmy DuPont klesla o 7,15 bodu ze 72,18 na 65,03, a to v týdnu, kdy byl tento film uveden do kin (12. 11.  2019). (Michnak)
  • Skutečného soudního právníka Roba Bilotta a jeho manželku Sarah lze krátce zahlédnout v čase 32:30 na výroční večeři Ohio Chemical Alliance hned poté, co Mark Ruffalo (jako Rob Bilott) a Anne Hathaway (Sarah Bilott) vstoupí do přeplněné místnosti. (Michnak)