Spike Lee natočil příběh čtyř černošských amerických veteránů, kteří se vrací do Vietnamu najít tělesné pozůstatky velitele své čety a snad i zakopaný poklad. (Netflix)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (111)

majo0007 odpad!

Banda senilných negrov čo chcú OJEBAŤ U.S (Vietnam) na výlete... úžasné. Tip-Top - prečo nie, aj ja chcem! Ale prvá (úděsne predlhá a vlastne celý film) polka filmu je venovaná zemepisnej a domorodej kráse New-Neon Vietnamu, druhý nepodarok je vykrádačka The Treasure of the Sierra Madre, kde je každý proti každému. Tak za takúto čurákoviznu Oscara nedostaneš! Mám hafana "Spike"... a robí lepšie otočky! ()

Cervenak

Človek sa nutne musí zamyslieť, či si Spike chcel natočiť žánrovku o hľadaní pokladu s prekvapujúco hojnými a krvavými akčnými scénami a osoliť ju trochou angažovanosti, alebo naopak výpoveď o afroamerickej účasti vo vietnamskej vojne, ale aby sa na to niekto díval, pridal tam to dobrodružstvo a prestrelky. V každom prípade, výsledkom je dosť nekonzistentná zlátanina, v ktorej je množstvo silných a aj zábavných scén, ale aj hromada otrasne doslovnej, do tváre strkanej agitácie (fakt sú potrebné tie úryvky z prejavov M.L.K. a neprirodzené lekcie z černošskej histórie v dialógoch?) a takisto výjavov, ktoré akoby mali ospravedlniť tie mozgy a črevá a pripomenúť, že ide o umelecký film (napríklad jedna postava si začne v poslednej tretine vylievať dušu do kamery, hoci to predtým nerobila a nie je dôvod, aby tam čosi také bolo). O béčkových náhodách, ktorými sa posúva dej a sú jednoznačne dielom "lenivého scenára", ani nehovoriac. Záverečný dojem nie je zlý, divák má napokon pocit, že tú 2,5-hodinovú výpravu do džungle absolvoval tiež, ale Spike by potreboval producenta, ktorý mu na rovinu povie, ako udržať jednotnú formu a že je decentný náznak vlastne silnejší než kričanie do megafónu. ()

Streeper

Mohlo to být tak povedené drama o přátelství, traumatech z války a chamtivosti a Spike Lee z toho udělal doslova krvák. První polovina je skvělá, seznamujeme se s postavami, sem tam nějaká hádka, nesouhlas, traumata z války, ale jakmile narazí na zlato, hned se to otočí. A ze super dramatu se najednou stává boj o přežití plný krve, střílení, bomb, výbuchů. Dokonce bych řekla, že se to blížilo typické Tarantinovce, ale proč to dělat? Příběh měl tak hezky našlápnuto, nemuselo to být dvě a půl hodiny dlouhé, stačila hodina a půl/tři čtvrtě a bylo by to solidní drama. Jsem docela výsledkem zklamaná. ()

POMO

Příliš uvolněný mix přehršle opakujících se politických názorů, dobrodružné poetiky a Blanchardovy výpravné hudby, která hraje nesmyslně i ve scénách, ve kterých má být ticho. Asi aby okořenila zdlouhavost a dramaturgickou chabost dějové kostry. U několika scén především v první polovině je strašně cítit, že jsou dvakrát delší než bylo potřeba. Nejvýraznější postava Delroye Linda je nesympatická a v close-up monologech až otravná. Filmu ale nelze upřít příjemný feel-good charakter. ()

classic

„Pokrvní piati” sa odohrávajú v dvoch časových rovinách, i keď treba ešte na vrch dodať aj to, že v prítomnosti sa zdržiavam oveľa častejšie, než vo vojne, zmietanej minulosti, a pritom obidva časové úseky so sebou súvisia viac, než si vôbec sami myslíme, lebo totiž... V centre pozornosti sú štyria afroamerickí, vojnoví veteráni z Vietnamu, t. j. Paul, Otis, Eddie a Melvin, ktorí sa znovu vracajú do vietnamskej džungle po dve veci: po telesné pozostatky svojho kamaráta, a taktiež i po zlaté tehličky, ktoré im môžu priniesť tzv. „rozprávkové bohatstvo” , len ich treba pekne vyhrabať spod zeme, no zároveň je potrebné si dať aj veľký pozor, pretože všade navôkol sú zakopané míny, čo dokážu narobiť neuveriteľnú šarapatu s tým jedincom, ktorý na ňu čo len vkročí... Ku citovanému kvartetu sa pridáva tiež sprievodca Vinh, ale aj syn jedného otca zo štvorice, ktorý sem dorazí inkognito. A čo spočiatku vyzerá, ako obyčajný relax, či oddych, sa onedlho zmení v boj o holý život, ktorý som už miestami dobre predvídal, musím priznať, že som mal niekedy nepríjemný pocit čohosi zlého, čo sa aj potvrdilo - 2 až 3 krát ! / Chvíľami z filmu sršala akási « neumýselná predvídateľnosť » A « občasné tlačenie na režisérsku pílu » , čo Spikeovi vôbec nevytýkam, keďže si jednak nakrútil svoj "OSOBNÝ FILM" (a tých už bolo určite viacero), či trebárs na poli 2 a pol hodiny ma dostatočne zamestnával, rôznymi a zaujímavými, filmovými postupmi, kde najmä ten herecký matador, Delroy Lindo, podal priam strhujúci, oscarový výkon (získa nomináciu ?), čo ešte zavše umocňuje i jeho uprený pohľad, takmer priamo do kamery, kedy má nás divákov totálne v hrsti ! Vskutku sa bravúrne vyznamenal jedna radosť. Toto nie je v žiadnom prípade film určený širokému publiku, lebo rozoberá ťažkú tému (históriu), je v ňom veľa odkazov na dejiny a politiku, alebo strih iba podtrhuje celkovú surovosť a drastickosť jednotlivých scén a sekvencií, čiže samotná prístupnosť na nikoho nedbá, že sa tu hreší o stošesť ! Od počinu, od ktorého som naozaj prakticky ani nič nečakal, mi nakoniec dal toho toľko, že som bol ohromený ! ()

Galéria (12)

Zaujímavosti (6)

• Natáčelo se v Chiang Mai v Thajsku a v Ho Chi Minh City ve Vietnamu. (SONY_)
  • Desroche (Jean Reno) na svoju obranu používa Parabellum Luger P08, osobnú zbraň vyšších nacistických dôstojníkov počas WW2. (Johnny.ARN)
  • Ústřední postavy ve scénách války ve Vietnamu střílejí ze svých útočných pušek M16 dávkami. Ve Vietnamu se za války používaly pušky M16A1, které byly pouze samočinné. Verze M16A2 byla již ve verzi full auto, ale požívat se začala až po válce ve Vietnamu. (JohnSmith)