Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Western

Recenzie (2 169)

plagát

Dědictví za každou cenu (2024) 

Pokračovanie S rodinou za každou cenu, kde námet o tom ako sa rodinka rozhodne zabiť nastávajúceho ich starkej, aby ich nepripravil o dedičstvo, sľuboval čiernohumornú jazdu, no humor tu dostal dovolenku, na jediný vtipný moment si nespomeniem. 30%

plagát

Na druhou stranu mostu (1957) 

Zvláštny film, ktorý mi moc nesadol. Steiger bol bezchybný, jeho výkon bol famózny, ako vždy v období jeho najväčšej slávy, hlavne v 60-tych rokoch. Tu prvý krát dostal hlavnú úlohu a využil to naplno, púta všetku pozornosť. Jeho postava bezcharakterného magnáta na úteku naberie behom filmu úplne iný smer, až mi začal byť sympatický. Môžu za to aj ostatné vedľajšie postavy - šéf mexickej polície, vyšetrovateľ Scotland Yardu alebo mladý bonzák, ktorý si chce finančne prilepšiť, ktorí sú všetci takí nesympatickí až protivní, že musíte začať fandiť práve Steigerovej postave. Prvá polka bola celkom zaujímavá, ale druhá v Mexiku má už tak nebavila, možno tým prerodom hlavného hrdinu a tými hnusnými postavami okolo neho, nechápal som konaniu všetkých zúčastnených, čo vyvrcholilo aj zvláštnym koncom. Ale psík Dolores ťahajúci celý čas vodítko po zemi mi z pamäte tak skoro nezmizne, toho mi bolo fakt ľúto.

plagát

Powder River (1953) 

Prekvapivo dobrý western, ktorý na rozdiel od väčšiny kovbojek tej doby nemá taký priehľadne jednoduchý a čiernobiely scenár (hrdina na jednej strane, zloduch na druhej, všetko speje k záverečnej prestrelke, kde je jasné kto vyhrá). Tu máme zaujímavého sidekicka, ktorý nie je úplne kladný a navyše má zdravotný problém, ktorý mu robí nepríjemnosti pri prestrelkách a ešte je tu jedno tajomstvo. Nechýbajú aj nejaké milostné trojuholníky, proste je tu rozohratých viacero príbehových vrstiev a nuda nehrozí. Calhouna som pokladal za treťotriedneho westernového herca, ktorý dostal úlohy, keď tí prvo a druhotriedni odmietli, ale tu ma prekvapil a zaslúžil by si aj úlohy vo významnejších westernoch.

plagát

Becky (2020) 

Taký krvavejší remake Sám doma, no berie sa to príliš vážne a to nefunguje.

plagát

Štvanice (1946) 

Rozjazd vyzeral celkom fajn, potom sa začnú diať veci, kde som nechápal, či som niečo zaspal, alebo bol v akcii horlivý strihač, prestalo všetko akosi dávať zmysel (zo šoféra a paničky je zničoho nič zamilovaný pár... a všetko na Kube tiež, vrátane vraždy). Potom príde debilný zvrat, ktorým scenárista neukáže, aký je skvelý, ako nás pol filmu ťahal za nos a všetko je inak, ale ja som mal dojem, že je to nejaký neschopný blb, ktorému došli nápady ako film zakončiť, tak si vymyslel takúto hovadinu. A aj úplný koniec filmu je o ničom, nezmyselný, ako aj tie pedále v aute. Lorre bol fajn, inak bieda.

plagát

Zvuk zuřivosti (1950) 

Mám rád filmy, kde sa niečo zvrtne a kde hrá dôležitú rolu neovládateľný sfanatizovaný dav, finále je úplné iné, ako v iných noiroch, čo je veľké plus, už mi tie šablónovité noiry prišli trochu nudné. Ale mám výhrady aj k tomuto, nechápal som, prečo sa ten dav tak sfanatizoval, išlo o normálnu vraždu, akých sú denne stovky. Keby išlo o malé dieťa alebo niečo podobne emocionálne, to by sa skôr dalo pochopiť. Prispeli tomu aj novinári, ale aj tak mi to neprišlo dosť na to, aby to viedlo k tomu, čo sa odohralo pri útoku na väznicu. Pocit viny trápiaci hlavnú postavu bol tiež solídne natočený, len to chcelo výraznejšieho a lepšieho herca ako bol Lovejoy, ten len žmúril oči, akoby mu stále do nich niekto svietil reflektorom. Bridges bol ale až prekvapujúco presvedčivý padouch, sadlo mu to.

plagát

Stopař (1953) 

Fajn noir s výbornou ústrednou trojkou hercov a aj scenár a dialógy sú nadpriemerné, no občas sa našli momenty, ktoré mi trošku kazili dojem z filmu, vrátane záveru. Hlavne si neviem predstaviť, že niekto by zastavil stopárovi s ksichtom Williama Talmana a vo filme to vyzeralo, že mu zastavilo prvé auto, ktoré si stopol. Možno tam sú srdečnejší a dôverčivejší ľudia ako tu.

plagát

Tirák Turner (1974) 

Topka v rámci blaxploitation, má to dobré tempo, solídnu akciu a správne mothafucka dialógy, ani na "krvi" sa nešetrilo, takže prima podívaná. Isaac Hayes je úplne ideálny na hlavnú postavu, je to sympatický drsňák, škoda že sa mu neušlo viac takýchto postáv. Tešil som sa aj na Yapheta Kotta, ten sa zjaví až v 47. minúte, ale dostal svoj priestor a predviedol sa tak, ako som očakával.

plagát

Sleeping Dogs (2024) 

Príjemné prekvapenie. Stáva sa mi veľmi výnimočne, že ma záver filmu niečím prekvapí, obzvlášť pri kriminálkach, tu sa to stalo, fakt som neuhádol, kto bol vrahom, mea culpa. Asi je to tým, že som ten film podcenil a tak som nečakal nejaké väčšie prekvápko. Ale film je pomerne originálny už od samého začiatku, policajt na dôchodku s Alzheimerom sa pustí prešetrovať prípad, ktorý riešil pred 10 rokmi. Samozrejme sa dozvedá novinky na každom kroku, ako inak u pacienta s Alzheimerom, ktorý má problém si pamätať aj to ako sa volá. Takže je to zaujímavé pátranie ako pre neho, tak aj pre diváka. Na konci to pekne zacvakne, ale aj tak mi pár otázok zostalo nezodpovedaných, takže úplná pecka to nie je, ale slušný nadpriemer - 70% a prikláňam sa k vyššiemu hodnoteniu.

plagát

13 West Street (1962) 

Príbeh nie je extra originálny ani zaujímavý, aj keď téma nie je na zahodenie, no každopádne sa z toho dalo vyťažiť viac. Bohužiaľ Alan Ladd je tu už len tieňom herca, ktorým kedysi býval, alkohol sa mu podpísal hlavne na tvári ale aj celkovo na hereckom prejave. Hlavne v scénach s barlami pôsobí fakt na smiech, keď chodí normálne a tie barly len tak ťahá za sebou ako príťaž. Aj potom, keď už má len palicu, tak si podopiera tú zdravú nohu a na sadrovú sa opiera celou váhou, fakt komické, to tam nebol nikto, kto by mu poradil, ako sa používajú tieto pomôcky? Naproti tomu, keď sa objaví na scéne Rod Steiger, úplne to diváka prebudí z driemot, ktoré spôsobil Ladd a keď sú obaja v jednom zábere, tak je to neskutočný rozdiel v hereckej kvalite. Mne ale aj dosť nesedela tá tlupa mladíkov, nepôsobili na mňa dosť vierohodne, to ich správanie a až posadnutosť Waltom Sherillom. Chcelo to výraznejšie zmeny v scenári a aj zmeny v hereckom obsadení, nie len Ladda, ale aj hlavného mladíckeho záporáka, ktorý bol taký nijaký. Takto len priemer.