• Krimi
  • Sci-Fi

Recenzie (1 516)

Star Wars: Akolytka - Pomsta / Spravedlnost (2024) (epizóda)

*SPOILER ALERT* Nejlépe zahraná je postava Sola, což je na pováženou, jelikož mu zároveň není skoro rozumět. Jinak tenhle marast skoro nemá smysl komentovat - morbidně obézní jedi, to jako doopravdy? Největší průser je však scénář, který jen trochu průměrně inteligentního diváka musí vyloženě urážet - Mae zmizí z místního jediského chrámu stropním oknem a druhý se tou samou cestou vrátí - to nikoho nenapadlo to okno nějak zastřešit? Když prochází chrámem skupinka hrdinů, Osha se oddělí a je na místě dřív než zbytek, jak jako? A Mae, která v prvním díle kope těžké kovové stoly přes půl místnosti nedokáže fyzicky přemoci toho falešného apatykáře? Sol vypráví, že viděl Mae umřít a ať s ním o tomhle nediskutují, aby o minutu později Oshe uvěřil, že Mae žije (a to v první epizodě vypráví děckám, že oči vás můžou zmást (!). Wtf. A samozřejmě všichni bílí muži jsou záporáci. Přičemž Torbin se samozřejmě musí ostentativně omluvit spáchat sebevraždu za všechny demonstrativně za celé bílé pokolení. Jak jinak.

Star Wars: Akolytka - Ztracená / Nalezená (2024) (epizóda)

*SPOILER ALERT* Tak už jen ten název - Akolytka, to nešlo použít generické maskulinum Akolyt/Akolyta?... Těžce nemastné neslané. Shrňme si to: oheň ve vesmíru (ale čemu se divím, už jsme měli i koně ve vesmíru); jediové bojující jako v Matrixu, ale netasící světelné meče; hlavní sith anti-hrdinka se tváří a chová jako děcko (což její protagonistka také je, pouze předstírá dospělost); jediové nemají být Batmani, nechrání nevinné "civilisty" za každou cenu a už vůbec ne, když by měli ohrozit svůj život; světelný meč vás nezabije (Reva, Grand Inquisitor, Sabine), ale nožík ano; údajnou vražedkyni jediského mistra jde zatknout rytíř jedi a padawan; podezřelou z vraždy jediského mistra pošlou nějakou cargo lodí s nějakými zlodějíčky; vzdálenosti a čas nic neznamenají, stejně jako v Assoce; a samozřejmě řádná dávka wokismu, hlavní hrdinka/hrdinky mají matky (snad jen dvě) - a ne, toto není spoiler, je to řečeno v této epizodě... Hvězdné války jsou už definitivně mrtvý projekt a Disney je dnes jasná pračka na peníze.

Zulu (1964)

Můj dojem je, že tento film vůbec nestárne dobře.

Konvoj (1978)

Taková roztomilá patlanina.

Eichmann: Strojca konečného riešenia (2018)

Ta vesměs průměrná hodnocení třemi hvězdičkami nechápu. Solidní podívaná s fenomenálním B. Kingsleym. Pár přešlapů z kinematografického hlediska se zde najde, ale jinak nejde moc co vytýkat, má to spád i napětí. Nečekal jsem moc, ale o to více jsem dostal.

Star Trek - Zachráněný (1973) (epizóda)

Skvostný díl - i kvůli tomu sick burnu od Spocka na McCoye na konci.

Star Trek - Série 3 (1968) (séria)

I třetí série si udržela výtečnou úroveň, vyjma pár epizod, což je ale v každé sérii každého seriálu. Bylo dobré si oživit TOS a je mi teď už naprosto zcel jasné, proč feministiky a woke "fandové" ST tak nenávidí postavu kapitána J. T. Kirka.