• Horor
  • Animovaný

Recenzie (407)

Jazero smrti (2008)

Hned na začátku komentáře uvedu, že z technického hlediska filmu nemám co vytknout, snad jen slabší herecké výkony hlavních protagonistů, tedy milostné dvojice. Ty jsou ale naopak výborně vyrovnány excelentními hereckými výkony všech dětských protagonistů. Děcka hrajou naprosto špičkově, jejich výkony a chování jsou naprosto realistické a úžasně zahrané. A teď k obsahu filmu. Opravdu neuvěřitelně drsný, hutný, mrazivě chladný exploitation masakr, který se povyšuje nad všechny ostatní tématem, které zpracovává. Ano, v roce 1972 bylo aktuální "Deliverance" a nehostinnost nedotčené přírody spolu s vidláky ji obývající. Pak v rámci exploitation přišli s nimi sérioví vrazi, zabijáci, kriminálníci a úchyláci, a ještě nesmím zapomenout na "šílené rodiny". A těch se moderní exploitation vlna drží dodnes. Mám tyto filmy rád a líbí se mi na nich právě to, že se mohou jako by stát ve skutečnosti, vycházejí z běžných skutečností a reálií. Zde tvůrce filmu nepoužil klasické postavy objevující se v exploitation žánrech od dob souboje městského matematika Dustina Hoffmana a jeho ženy ve filmu "Straw Dogs", tedy počátku 70. let. Ale použil naprosto aktuální, možné a reálné postavy a prostředí, kterými nás do filmu přímo "zasadil" a přikoval tak, že výsledek byl mnohem intenzivnější, než u drtivé vlny exploitation poslední doby (např. podobný pár čelící v lese útoku šílené rodiny v exploitation "Timber Falls" je proti tomuto vyloženě čajíček a nereálný kýč). Nic fantastického, nic temného, nic nadpřirozeného. Syrová drsná realita. I když jsem do půli filmu jaksi nebyl přesvědčen o jeho neustále zmiňovaných kvalitách, od místa, kde dojde na "táborák" jsem šel skutečně k zemi. Zde jsem dostal od filmařů první direkt a už jsem se nezvedl... Pak už mi připadalo, že mi film jen šlape po krku a já se nikdy nezvednu... A nezvedl, po skončení filmu musím uznat, že tohle mi bude v duši zahlodáno ještě hodně, hodně dlouho. Tohle je film, který nenechá žádného diváka chladným a od poloviny se již nejedná ani o čistou zábavu... /100% + FILM ROKU + TOP 10/

Pád do tmy 2 (2009)

Za ty akční masakry, hekťáky krve a špičkově provedené gore efekty musím jít nad průměr. Líbilo se mi to víc než první díl. I když je to spíš prostá řezničina, kde většina postav odpadne do půl hodiny. Naopak podezřelé mi připadaly některé záběry z jeskyní, které mi připomínaly spíš vyumělkované ateliéry... Ale je to dobrý akční krvák, docela mile mě to překvapilo... /70%/

Lidská stonožka 2 (2011)

Původní verze je spíš nízkorozpočtový kousek se zajímavým a řádně nechutným ústředním nápadem. Druhá verze (nepoužívám raději pojem druhý díl, však zjistíte...), není již tak zajímavá, ale v obsahu a zobrazení nechutnosti a brutality je na míle daleko od první. Celé je to ale jiné, takže se nenechte zaskočit formou, jakou je film vyprávěn. Je to úplně jiné, ale ve výsledku je to mnohem lepší. Lepší je to ve vypracovanosti obrazu, kamery, vizuálu apod. Vizuál mi připadal jako nějaký starý černobílý dokumentární film. Desítky minut stonožku neuvidíte, ale budete sledovat život jednoho zneužívaného úchyláčka, opravdu špičkově vybraná a zahraná postavička. Jeho shánění "článků" do stonožky, rodinné trable s máti a nerudným sousedem, spíš takové odporné drama než horor... Poslední třetina je pak ale již orgastickým "náserem a výstřikem" brutality, zvrácenosti, humusu a nechutnosti toho nejtěžšího kalibru!! Tom Six si prostě servítky nebere. Masakr!!! /95% + FILM ROKU/

Mechanický pomaranč (1971)

Nejsem vůbec žádný zarytý příznivce Kubricka, ovšem "Mechanický pomeranč" je dle mého názoru jeden z nejlepších filmů v dějinách vůbec... Již samotné zařazení do žánru je v podstatě nemožné: sci-fi? parodie? komedie? horror? explotation? drama? krimi?... v podstatě jakékoliv filmové zaměření je do filmu velmi důvtipně zasazeno a naprosto plynule přechází jedno v druhé... Tohle je skutečné umělecké dílo. Vizuální a herecký koncert... Pocit z filmu je naprosto neopakovatelný, a hlavně neznám film, který by tomuto byl třeba jen trochu podobný a mohl mu konkurovat... /100% + FILM ROKU/

The Sadness (2021)

Režiséra Roberta Jabbaza si musím do budoucna velmi všímat, protože jeho filmová prvotina je zatraceně nádherný krvavý a drsný masakr, ve kterém vynikají gore efekty, nechybí brutalita, kamera téměř všechno ukazuje, škoda, že neukázala scénu, ve které hraje hlavní úlohu penis a vypíchnuté oko, hned jsem si vzpomněl na kultovní "Srbský film", kde je taková legendární šílenost krásně viditelná očím divákům, nikdy na to nezapomenu, ale vrátím se zpět k hodnocení, Tchaj-wan boduje naplno, tady jednoduše není o čem přemýšlet, v tomto žánru jeden z nejlepších kousků, jaké jsem kdy viděl… /90% + FILM ROKU/

Farang (2023)

"Farang" účinně zrežírovaný Xavierem Gensem, je násilný, melancholický a obsahuje dvě rozsáhlé krvavé bojové sekvence. Bohužel se dopouští neodpustitelného hříchu, když vás nechá hodinu čekat, než se objeví nějaká bojová choreografie slibovaná v traileru. Akce nastává až v posledních 30 minutách filmu. Naštěstí je bojová choreografie úderná, krvavá, násilná a zarámovaná tak, že vykouzlí úsměv na tváři každému, kdo má rád filmy typu "The Raid" atd... Otázkou je, jestli těch zhruba 60 minut čekání, stojí za to. Příběh je jednoduchý, klišovitý a má docela nepříjemný konec. Pokud se dokážete uvolnit a vydržíte to, užijete si to, co Gens a jeho kaskadérský tým dali dohromady. Závěrečný souboj na chodbě, který se změní v krvavou bitku ve výtahu je ohromující. Je to brutalita in your face, kterou film sliboval, a musel jsem si ji pustit ještě jednou, abych si vychutnal její sílu. Kdyby se jen zrychlilo tempo, přidalo více akce a kdyby tam hodili nějakého pořádného záporáka, ze kterého by běhal mráz po zádech, mohl se "Farang" zařadit po bok velikánů. Takhle je to jen fajn podívaná na nedělní odpoledne, pokud nemáte nic jiného na práci. /60%/

Bubba Ho-tep (2002)

Nádhera!! Já v tom filmu vidím něco naprosto jiného, než většina zúčastněných tady... Podle mě se jedná o filosofické dílo, hodně smutné a hodně k zamyšlení o stáří, smyslu života a umírání... Samozřejmě nechybí cool hlášky, občas dobrý nápad... ale celý ten nádech, úžasná hudba a pomalé tempo, to celé vytváří atmosféru nekonečného čekání seniorů v LDNkách na smrt. Vzpomínání na mládí, na rodinu, na děti... Základní otázky smyslu života se zde objevují podle mě častěji než vtipné hlášky. Buď film nechápu já, nebo ostatní, každopádně je to špička... Herecké výkony, hudba, tempo, napětí, hlášky, kecy... Pro mě geniální dílo s filozofickým přesahem... /100% + FILM ROKU/

Arachnofóbia (1990)

"Arachnophobie" je důkazem, že i z jednoduchého, často viděného námětu lze vytvořit kvalitní horor. Příběh je docela jednoduchý, malé městečko je napadeno nebezpečnými druhy pavouků, ale film je proveden docela dobře. Opravdu úžasná práce režiséra, který bezchybně pracuje se strachem a používá ho ve správných dávkách a ve správný čas. Navíc je do něj zakomponována i skvělá komediální složka, která mu dodává patřičný nadhled. Líbí se mi úvod s dvojicí lidí, kteří objevili nový druh nebezpečných pavouků a jak se pavouk do městečka dostal. Když se podívám na rok vzniku filmu, tak v úctě smekám před tvůrci, jak perfektní pavouky dokázali tehdy vytvořit! A pokud se jich bojíte, bude vás film strašit ještě dlouho po zhlédnutí. Některé části filmu jsou sice celkem standardní, kdy jsou postavy vůči hlavnímu hrdinovi až nesmyslně skeptické, ale celý film má po celou dobu dobré tempo a nikdy nenudí. /70%/

Psí vojaci (2002)

Popravdě jsem od toho čekal mnohem víc, protože mám rád "The Descent". Začátek filmu je příliš pomalý a závěr naopak hrozně uspěchaný. Po technické stránce film vůbec nefunguje, masky vlkodlaků jsou vyloženě směšné a scénář je horor sám o sobě. Velký problém je zoufalá absence krve, za což může fakt, že 3/4 filmu očekávané vlkodlaky, jakkoli nepovedené, vůbec nevidíme! Dialogy jsou k smíchu, bohužel to tak Neil Marshall nejspíš při psaní scénáře nezamýšlel. Stejný problém tkví i v příšerné režii. Neil Marschal není schopný natočit jediný záběr bez šíleného střihu, který by nekazil dojem z celé scény. Jeho následující filmy jsou naštěstí o třídu lepší. /30%/

Hory majú oči 2 (2007)

Jedničku od Aji považuji za nejlepší film všech dob a nepřekonatelný kult. Proč? Protože měla hustou atmosféru, moment překvapení, úchvatně gradované finále a spoustu hororově skvěle zvládnutých scén, z nichž občas opravdu přebíhal mráz po zádech. Zato tahle slátanina je nic, jedno velké nabubřelé nic, které je sice nanejvýš hnusné a nechutné, ovšem příběhově úplně jalové, samoúčelné a zoufale nezáživné, snažící se skrýt režisérskou i hereckou impotenci za hromadu nadržených a brutálních hnusáků. Navíc všichni hlavní hrdinové mi byli od začátku naprosto ukradení, a jestli jsem dvěma pěkným "hérečkám" smrt nepřál, tak tím to úplně haslo. Hledáte-li tupou vyvražďovačku s potoky krve a vyhřezlými střevy, tak ANO. Ovšem dáváte-li přednost stejně jako já hororu, který má smysluplný příběh a pořádnou atmosféru, tak NE, NE, NE. /30%/