Réžia:
Wes CravenKamera:
Victor HurwitzHudba:
David HessHrajú:
Sandra Cassel, Lucy Grantham, David Hess, Fred J. Lincoln, Jeramie Rain, Marc Sheffler, Martin Kove, Jonathan Craven, Cynthia Carr, Richard TowersVOD (1)
Obsahy(1)
Dve mladé vidiecke dievčatá sa vyberú do mesta na koncert, no zháňajúc po ceste marihuanu, natrafia na bandu kriminálnikov. Tí ich unesú a v lese jednu z nich dobodajú a druhú znásilnia, dorežú a zastrelia. Kúsok ďalej je dom, v ktorom však žijú jej rodičia. A keď k nim kriminálnici prídu nahodnú návštevu, rodičia sa dozvedia o ich čine a vezmú spravodlivosť do vlastných rúk. Dnes už legendárny nízkorozpočtový ($87.000 USD) film, vychádzajúci z Bergmanovho PRAMEŇA PANNY a neskôr následovaný tuctom napodobenín (I SPIT ON YOUR GRAVE, HOUSE ON THE EDGE OF THE PARK). (POMO)
(viac)Videá (1)
Recenzie (128)
Tohle killer movie/ exploitation je pradědkem Devil's Rejects, ale i dalších podobných násilností, co se za posledních 30 let natočily. Samozřejmě to nedosahuje takové míry shockingu jako kdejaký dnešní snímek, ale svůj půvab to myslím zdaleka ještě neztratilo./ Parta saďourů --nadšenec do sexuálních zločinů, hrubián vůdčí typ, jedna blbá nána, slaboch závislák (what would you do if you were me?)-- si na útěků z vězení chytí dvě mladý holky. Pohrají si s nimi stylem ponížít, znásilnit & zabít, jenže náhodná návštěva rodičů jedné z obětí se jim pak po právu vymstí./ Ačkoliv už to dneska sem tam působí nechtěně vtipně, případně amatérsky, odlehčené momenty se střídají s těmi vážnými a překvapivě naléhavými. Jedna pasáž se dostane vyloženě nad věc, když skvěle zachytí onu pověstnou prázdnotu těsně po vražedném aktu. And the road leads to nowhere... (screeny) ()
Že by sa mi predsa len tento žáner tak páčil, nijak zvlášť ho nevyhľadávam ale vzhľadom na naposledy videný I SPIT ON YOUR GRAVE, ktorý ma v dobrom prekvapil i keď na druhé zhliadnutie sa nijak zvlášť nechystám, podobne aj THE LAST HOUSE ON THE LEFT keď mám ohodnotiť a porovnať so súčasnou hororovou produkciou plnou prázdnych filmov ktoré v pohode hodnotím troma hviezdičkami mi príde dať mu menej ako 4* neférové. ()
Craven vychádza z tématu, ktorý bol vo filmovom priemysle prezentovaný viackrát a nikdy nie v takto kontroverznom obale. Myslené nezdravo. Kadencia násilia a jednostrannosť deja je tak nechutne a oplzlo očividná, že stráca svoju "dokumentárnu úchylku". Škoda, že film zapadol do kategórie dementnej účelovosti alá Cannibal Holocaust, než do naturalistického Texas Chainsaw Massacre, ktorý svoj relatívne amatérsky look a prácu s nehercami vytiahol do veľmi nepríjemnej, až mrazivej úrovni... ()
Wes Craven. Aj expert na nízkorozpočtové horory musel nejako začať a tak teda vznikol Posledný dom naľavo. Ťažko posúdiť, či takmer humorné poňatie tak závažnej témy spravil ako výstrel naslepo alebo cieľavedome, v každom prípade to akosi zabralo. Jednoducho si myslím, že bolo ešte priskoro vtedajšej dobe podať tento film ako ozajstný horor, prípadne thriler a tak zvolil svojsku hudbu aj atmosféru, ktorá tomuto filmu celkom sedela. Po toľkých rokoch však človek už film vníma inak, je zvyknutý na inú atmosféru filmu s podobným scénarom takže aj dojmy z filmu sú zmiešané. Určite sa ho oplatí pozrieť a zamýšľanie sa nad otázkou pomsty a jej oprávnenosti v tomto prípade pustiť z hlavy. Skúste sa na tú hodinu a pol preniesť mysľou do 80 rokov a film Vás celkom iste zaujme. 70% ()
Má rodič právo popraviť vraha svojho dieťaťa? Téma na obsiahlu diskusiu a námet na seriózny film (viz. Prameň panny Ingmara Bergmana). Lenže rejža Wes Craven a producent Sean S. Cunningham nechceli natočiť seriózny film. Sexuálne poníženie a šokujúce násilie na človeku miešajú s veselou hippie hudbou a komediálnymi výstupmi prihlúplych malomeštiackych policajtov. A síce tým zaujímavo nabúravajú štylistické klišé filmov doby kvetinových detí, filmárskym amatérizmom svoje dielo potápajú do bažín lacnej provokácie. ()
Galéria (34)
Zaujímavosti (17)
- Film byl zakázán více než 30 let v Austrálii. Stal se dostupným až po vydání na DVD v roce 2004. (Chatterer)
- Natáčení filmu trvalo 21 dní. (oje)
- Režisér a scénárista Wes Craven tímto filmem započal tragicky svou kariéru, neboť se musel na nějaký čas schovat do Francie. I tam ho však dostihla pověst "toho člověka, který natočil ten sadistický a otřesný film". (StrYke)
Reklama