Reklama

Reklama

Film sa odohráva počas vyhrotených momentov pred zahájením kľúčových Jobsových prezentácii, ktoré menili dejiny, a to nie len počítačové. Prvý krát stretávame Jobsa v polovici 80-tych rokov, kedy na trh uviedol Macintosh. Od prvých minút utvrdzuje divákov v tom, že  reči o jeho neznesiteľnosti neklamali. Je to monštrum, ktoré šikanuje svojich podriadených za nesplnenie nesplniteľných príkazov, ponižuje matku (Katherine Waterston) svojej dcéry, ktorej otcovstvo aj napriek súdnemu rozhodnutiu  neuzná, do krvi sa háda so svojou pravou rukou Joannou Hoffmanovou (Kate Winslet), pokiaľ nedosiahne svoje. S ubiehajúcimi minútami sa však z jednorozmerného psychopata stáva osobnosť, ktorú budú diváci chápať, obdivovať, ale samozrejme takisto aj nenávidieť. Asi ako každú ľudskú bytosť, ktorá videla o kúsok ďalej, než všetci ostatní. (Barracuda Movie)

(viac)

Videá (18)

Trailer 1

Recenzie (600)

TeeAge 

všetky recenzie používateľa

Dlho som uvažoval nad tým, prečo nie je nikto v Hollywoode schopný urobiť všestranný, nadčasový film o Jobsovi. Po zhliadnutí desiatok hodín materiálu, prečítaní životopisu a po Boylovom filme som musel usúdiť, že to nie je kôli neschopnosti filmárov - je to jednoducho neplnohodnotný materiál. Steve je síce dodnes inšpiratívnou a kontroverznou osobnosťou, ale súčasťou jeho sily je aj kúzlo samotnej značky Apple, ktorú scenáre nedokážu spracovať, a tak nám z neho vždy zostane len obraz človeka, ktorý pólku svôjho života zapieral svoju dcéru, a viedol cholerickým spôsobom najväčšiu IT firmu sveta. Sorkin sa vedomo vyhýba samotným prezentáciám, a sústredí sa len na zákulisie. Vzniká z toho tým pádom síce ľudskejšie drama, ale diváka to strháva do neustáleho stresu, a nemá šancu si užiť tú stránku Jobsa, ktorú všetci poznáme. A to je škoda. Steve je totiž preč, a nostalgická vsuvka by bola dodala filmu to, čo nemá zatial ani jeden z nich... Zase len nadpriemer s dokonalou orchestrálnou hudbou a obrazovým strihom. 80% | Cinestar Anděl Praha, 13.11.2015 | ()

T2 

všetky recenzie používateľa

Rozpočet $30miliónovTržby USA $17,614,323Tržby Celosvetovo $22,781,498Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ úvodný prológ od Arthura C. Clarka tam výborne zapadá, Michael Fassbender dialógovo valí ale ja som nestíhal tráviť tie všetky jeho nápady čo chrlil /videl v kine 2x: 65%/ ()

Reklama

StarsFan 

všetky recenzie používateľa

Každý občas narazí na nějakého vychvalovaného autora, jehož styl mu nesedne, a pro mě je tímto člověkem Aaron Sorkin. Nebaví mě arogantní, sarkastické postavy, které jsou snad v každém jeho filmu, nebaví mě ukecané hádky, které tvoří většinu stopáže. Takže navzdory tomu, že Stevu Jobsovi objektivně nemám moc co vytknout, filmem, který bych si někdy pustila znovu, nejspíš nikdy nebude. ()

Davies182 

všetky recenzie používateľa

"Lidé mohou mít talent a zároveň být i slušní," což se dle posledního snímku o Jobsovi k tomuto nejslavnějšímu americkému vývozci ovoce rozhodně nevztahovalo... Nejmagičtější propojení dramatických obrázků a hudby od Andersonovy Magnolie, dechberoucí analýza epických pracovních (ne)úspěchů vs. trestuhodných životních selhání. Jobs byl vášnivým otcem zejména technologiím a vlastní rodinu kvůli tomu přehlížel. Čekal jsem od Boylea s Fassbenderem emocionální rozcvičku roku? Sakra že nečekal! ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Michael Fassbender je ako Steve Jobs - fenomenálny, brúsi si ZUBY NA OSCARA, postava počítačového vizionára je arogantná, zahľadená do seba, je to človek, ktorého budete viac nenávidieť, ako obdivovať, nedáva si servítku pred ústa, a je zaznamenaný čas pri jeho 3. dôležitých prezentáciach v rozmedzí rokov 1984 - 1998. Michael je výborný herec, pričom ako hrá JOBSA - sa mi hnusilo, protivilo, liezlo mi to na nervy, je to viac - menej účelové, keď sa scenár oscarového scenáristu Sorkina, ORIENTUJE len na jednu postavu Stevea Jobsa, jeho herecký predstaviteľ, Michael Fassbender, je ako psychopat, ktorý ide za svojim cieľom, nech to stojí - čo to stojí, napomáha mu práve ukecaný scenár, ktorý ma cca. po 1. hod. hracieho času začínal nudiť, uspávať, že som chcel hodiť plechovku do kino - plátna, ale tým by som si narobil iba starosti, a tak som to pretrpel, myslím, že kameňom úrazu, je nudná réžia Dannyho Boyla, od ktorého som čakal, predsa niečo iné, poznám jeho vycibrený - vizuálny štýl, a ten tu náramne chýba, šikovnejší režisér by dokázal strhnúť viac pozornosti na celý film, nie iba na jednu postavu. Zato si dal režisér záležať na čo najväčšej autenticite. Napríklad scény z roku 1984 sú nakrútené na zrnitý 16 mm film a tie z roku 1988, keď sa Jobs vrátil do Applu a predstavil iMac, už boli nakrútené v HD. Ale kamera sama o sebe ma absolútne nezaujala. Ešte k hereckým výkonom, britská herečka, Kate Winslet, podáva taktiež kvalitný výkon ako Jobsova asistentka, Joanna Hoffman, je to jeho pravá ruka, a tak býva svedkom jeho životných peripetii... Matka a dcéra. Filmári dobre zachytili starnutie Michaela Fassbendera, aby vyzeral prirodzene, scenár mu napomáha zo seba dostať „výkon roku” , zároveň je to scenár, ktorý normálneho človeka, ktorý nemá toľko informácii zo sveta I.T technológii, uvedie do rozpakov, lebo nebude rozumieť všetkému, čo sa naň valí z plátna. STEVE JOBS - ROKU 2015, je filmom, ktorý si kradne pre seba - najmä hlavný herec, ktorý chce Oscar, a ja dúfam, že to tak nebude, réžia a kamera - je slabšia časť filmu, scenár je extrémne obsiahnutý informáciami, ktoré nedokážete vstrebať. DAVID FINCHER by dokázal na tejto téme VIAC, AKO DANNY BOYLE, ktorý sa akosi pokazil od vizuálneho skvostu: 8. oscarového - Milionára z Chatrče ! ()

Galéria (65)

Zaujímavosti (24)

  • Stretnutie akcionárov sa nahrávalo vo Flint Center of De Anza Community College v Cupertine, v Kalifornii. Na tom istom mieste sa odohralo aj v skutočnosti, v roku 1984. (Gryphon)
  • Sníměk měl původně režírovat David Fincher. Nejdříve chtěl, aby Christian Bale hrál hlavní roli. Ten roli odmítl, protože prý cítil, že by pro ni nebyl ten pravý. Fincher byl později nahrazen Dannym Boylem, protože požadoval honorář ve výši 10 milionů amerických dolarů, což se studiu zdálo moc. (BloodMax)

Súvisiace novinky

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

10.11.2023

Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (viac)

Z DiCapria bude da Vinci

Z DiCapria bude da Vinci

14.08.2017

Leonardo DiCaprio si konečně vybojoval Oscara, vůbec to ale neznamená, že by opustil ambiciózní projekty. Jeho další rolí by totiž měl být Leonardo da Vinci, jehož si zahraje v adaptaci nové… (viac)

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (viac)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (viac)

Reklama

Reklama