Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét jedného z najväčších maliarov 20. storočia, Pabla Picassa, z pohľadu jednej zo žien jeho života. Píše sa rok 1943, Nemci okupujú Francúzsko. Mladá adeptka maliarstva Francoise Gillotová sa v kaviarni zoznámi s Picassom a prijme jeho pozvanie do ateliéru. Vie, že Picasso má povesť notorického lámača sŕdc, ktorý sa nevydrží dlho zaujímať o jedinú ženu, a vie aj to, že je od nej o štyridsať rokov starší. Je však fascinovaná jeho dielom i osobnosťou a preto sa pokúsi žiť po boku geniálneho umelca. Postupne však prichádza na to, že daň za život s ním nie je malá. Spoznáva Oľgu Chochlovovú, Doru Maarovú a Marie-Therese Walterovú, ktoré sa pre Picassa nikdy celkom nestali minulosťou. Francoise zisťuje, ako hlboko ich vzťah s ním poznačil. Rozhodne sa, že nezopakuje chyby bývalých Picassových mileniek a počas desaťročného vzťahu, z ktorého vzišli dve deti, si zachová vnútornú slobodu a nezávislosť. Počas týchto rokov bola maliarovou partnerkou i múzou a ako jediná z jeho žien dokázala nájsť silu na nový život bez Picassa. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (57)

Jaňo 

všetky recenzie používateľa

Picasso je určite osobnosťou bez ktorej si sotva môžeme predstaviť 20.storočie. Odvážim sa použiť slovo legenda. Za jeho života, i po smrti vznikli mnohé biografické knihy či filmy o tomto veľkom človekovi. Jedni v ňom videli egoistu, lakomca a sadistu, zbabelca či pôžitkárskeho zbohatnutého príživníka. Iní ho brali za modlu, za revolucionára v umení a živote. Prinajmenej tak ako maľovanie boli jeho osudom ženy. S neuveriteľným entuziazmum sa priplietali do jeho života. Bol k nim naozaj taký nespravodlivý, že mu napokon prischla prezívka "gniavič žien". Tento film, je zrkadlom jednej jeho lásky, ukazujúci Pablovu anarchiu k ženám. K maľovaniu sa tu veľmi nedostanete, ale ak chcete pochopiť Picassa, toto je schopný odrazový mostík k jeho tvorbe... ()

kobejn 

všetky recenzie používateľa

Filmový počin velmi plochý. Když to člověk srovná s Ivoryho Forsterovskými adaptacemi Howards end a Soumrak dne, jako by srovnával filmy dvou různých tvůrců. V prvním případě se jedná o propracované a mimořádně působivé dobové a psycholgické portréty určitého druhu lidí. Zde se nám však dostane jen jedné banální červené knihovny, a nebýt oním hrdinou, okolo kterého se tato story točí slavný malíř ztvárněný slavným hercem, nestálo by to vůbec za pozornost. Takto zůstává jen jakási trochu dojemná, trochu banální story o tom, jak jeden egoista byl zvyklý, že může ženy střídat jako ponožky, zatímco on je nedotknutelný. A vlastně i byl. Utrpěla jen jeho ješitnost, nikoliv city, kterých nebyl - k lidem - schopen. Jak povrchně plochý byl tento umělec, alespoň z toho úhlu pohledu, kterým byl tento příběh nahlížen, tak podobně ploše vyzníval i celý film. Podivné, od Ivoryho a jeho týmu bych to nečekal. ()

Reklama

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Ženy chcú mužov, ktorých nemôžu vlastniť a ktorí ich nebudú bezbreho milovať paradoxne práve preto, že po tom nesmierne túžia. Na bohémskom Picassovi videli iba tú charizmu a slávu, dokonca ani jeho peniaze si nemohli užívať plnými dúškami. Požierač všetkých naokolo dosiahol to, čo dosiahol práve tým, že ľudia okolo neho boli ochotní sa nechať požierať. Je to v rámci vesmíru nespravodlivé, ale tak to je. Určite nebude Pablo jediným príkladom v histórii, skôr jedným z mnohých. Rozhodnutie urobiť z Francois hlavnú postavu rozprávania považujem práve kvôli jej uhľu pohľadu ako najnezávislejšej ženy jeho života za veľmi šťastné. ()

Arius 

všetky recenzie používateľa

No tak Ivory je teda pekny baran, obsadil do hlavnych pozicii hviezdy ako Hopkins ci Mooreova a tocil co len chcel. Bez hocjakeho suvisleho sekaneho deja, ktory ma nemohol v ziadnom pripade zaujat. Scenar bol tiez napisany velmi zle a bol vlastne o nicom. Hopkins a Mooreova su profesionali, ale toto? Pruser a dost velky. ()

majo25 

všetky recenzie používateľa

Výsek zo života známeho maliara by sa hodilo viac ako nazvať to životopisným snímkom. Najväčším záporom filmu ale je, že jednoducho nudí a ani hviezdny Hopkins či zaujímavá Natasha McElhonová v hlavných úlohách ho nedokážajú sami viac pozdvihnúť. Dve hodiny sledovať, ako sa Picasso presúva od jednej lásky k druhej, od jedného vzťahu ku druhému, nie je nič, čo by zaujalo a tak prevláda nuda. ()

Galéria (55)

Zaujímavosti (7)

  • Volně natočeno podle biografie "Picasso: Creator and Destroyer" Arianna Stassinopoulose Huffingtona. (Terva)

Reklama

Reklama