Reklama

Reklama

Танки

  • Rusko Tanki (viac)

Obsahy(1)

Vývoj nového tanku je u konca a tank treba predstaviť na Červenom námestí priamo Stalinovi. Preprava po železnici je zakázaná. A tak hlavnému konštruktérovi Michailovi Koškinovi (Andrej Merzlikin) napadla spásonosná myšlienka presunuť sa zo závodu v Charkove do Moskvy po vlastnej osi. Nasleduje 7 dní ťažkých stretov s bielogvardejcami, kozákmi, nemeckými diverzantmi, ale aj s vojakmi Červenej armády. A každý má snahu im zabrániť v ďalšom presune. Podarí sa im prísť do Moskvy včas? (Volodimir2)

(viac)

Recenzie (21)

noriaki 

všetky recenzie používateľa

Ukázkové ztělesnění průměrnosti. Tohle šlo natočit jako dobrodružný příběh, jako napínavé drama, jako špionážní thriller nebo jako klasický válečný film. Kim Družinin se nehodlal omezovat, zakomponoval do děje všechny naznačené linie, a výsledkem je neladící směska. Nepříliš dobře zrežírovaná, ale slušně zahraná. Kdyby to byl český film, byl bych smířlivější, ale rusové, nebo i poláci mají laťku mnohem výš. ()

Volodimir2 

všetky recenzie používateľa

Film v žiadnom prípade nie je vojnový. Dej sa odohráva v období ešte pokojného života, je marec roku 1940 a do začiatku Veľkej vlasteneckej vojny chýba ešte 15 mesiacov. Film je skutočnou udalosťou, kedy po ukončení vývoja tanku T-34 ( továrenské označenie A-34) vo výrobnom závode v Charkove sa mali prvé dva prototypy predviesť najvyšším straníckym a vojenským predstaviteľom. A keďže aj v Sovietskom zväze existovala korupcia tak záujmové skupiny (jednotlivé podniky, ministerstva a vojaci) zakázali prepravu týchto tankov do Moskvy vlakom. Hlavný konštruktér Michael Iľjič Koškin dostal nápad prepraviť ich po vlastnej osy (aj keď hlavný dôvod bolo omeškanie výroby). To znamenalo prejsť s nim takmer 700 km. Presun sa začal v noci z 5. na 6.3.1940. Film tu do presunu zakomponoval niekoľko nezmyselných príbehov, ale v podstate tanky do Moskvy na Ivanovské námestie dorazili včas a 17.3.1940 boli predvedené komisii. K veľkej radosti hlavného konštruktéra Koškina výroba bola povolená. Na spiatočnej ceste Koškin dostal zápal pľúc a 6.9.1940 zomrel. Tank T-34 sa počas vojny vyrábal až v 11 závodoch (Charkov, Kirovo, Stalingrad, Maruipoli, Vorošilovgrade, Čite, Novosibirsku, Čeľabinsku, Nižnom Tagile, Gorkij a Saratov) a celkom sa vyrobilo viac ako 50 tisíc tankov. Tento tank sa aj naďalej vyrábal aj licenčne napríklad v Československu. A čo dodať k filmu. Svojim spôsobom ide o historickú udalosť, ale z dôvodu pritiahnutia mladých k takýmto filmom autori vsunuli do deja akčné scény, množstvo streľby a mŕtvol, to je to čo dnešná mladá generácia musí mať v každom filme alebo počítačovej hre a pre ženy zase tam musela byť vsuvka o láske a citoch a o odvážnych hrdinoch. Ak si položíme otázku, ktorý tank vyhral 2. svetovú vojnu, odpoveď je jednoznačná, sovietsky T-34. Dnes by sme tieto tanky našli v Lešanoch u Prahy T-34/76 Lidice, v oblasti Dukly 8 tankov T-34/85, Múzeum SNP v Banskej Bystrici T-34/85 a v múzeu v Rokycanoch T-34/76 (demarkačná čiara). Po vojne ešte bojovali v Kórei, Vietname aj v Angole. A filmy o legendárnom tanku T-34, hlavným z nich je takmer hraný dokument o hlavnom konštruktérovi Koškinovi „Hlavný konštruktér“, 1980. Ale aj film novší „Legenda menom T-34“ z roku 2018 čiastočne aj "Tankisti", z roku 2018 a mnoho rôznych dokumentov. ()

Reklama

argus123 

všetky recenzie používateľa

Vynikajuci film, natočeny na skutočnom základe a okoreneny akčnými scenkami s diverzantmi, agentmi a banditmi. Proste všetko čo ma vojnovy dobrodružny film mať. Samozrejme miestny guliprdkovia čo pokladaju vše ruske za špatne lebo film nema niekde logiku a bla bla bla, tích si netreba všímať. Keby niečo podobne natočil holý úd okamžite by to pokladali za pecku roka :D čo nieje tajomstvo. Takže, riadte sa vlastným úsudkom a nedajte na guliprdkov z csfd, film je velmi dobre natočeny, človek sa nenudí, niesu tam nudne scénky a vyriešenie problemu so zapadnutym tankom je dokonala tragikomédia ktorá vskutku vzbudi usmev na tvári. Len do toho, česke titulky už su spravene. Za mňa 4* ()

Jehova 

všetky recenzie používateľa

Film vychází ze skutečné události, kdy bylo kvůli různým zájmovým třenicím mezi podniky a s nimi spojenými sovětskými ministerstvy zakázáno odvézt tanky T-34 z výrobního závodu v Charkově do Moskvy k prohlídce nejvyššími představiteli vlakem, což hlavní konstruktér obešel tím že se dvěma prototypy přejel po vlastní ose. Na tento základ je navěšeno několik smyšlených příběhů, jejichž uvěřitelnost je v některých případech minimálně diskutabilní (jejich rozuzlení mnohdy působilo až komicky). Celkově je ale film "koukatelný" a má dobrý spád. ()

Daddko 

všetky recenzie používateľa

T-34, Kaťuša, Tiger, U-boot to sú pojmy WW II. Tento film je neuveriteľná CIPOVINA z Ruskej dielne. Keby to videli gardovi tankisti čo s nimi prišli až do Berlína asi by ich prekotilo. Ako Hollywoodsku produkciu by som to ešte pochopil. A 4 Tankisti a pes Sarik je o 2 triedy lepši aj keď možno o 50 rokov starší film ()

Galéria (31)

Zaujímavosti (9)

  • Oba tanky použité ve filmu byly T-34/76. Zbraně použité ve filmu byly puška MosinNagant, pistole TT-33 Tokarev, mauser C-96, kulomet MG 38 a samopal MP-40. (K98)
  • Presun tanku po vlastnej ose sa skutočne stal, a to v noci z 5 na 6.3, cesta trvala do 17.3.1940, kde boli potom predvedené na Ivanovskom námestí vojenským predstaviteľom. (argus123)
  • Film obsahuje hneď niekoľko nepresností. Neexistuje žiadna potvrdená informácia o tom, že by dva prototypy prišli do Moskvy po vlastnej ose. Mylná je aj informácia, ktorá vo filme odznie, že tanky za sebou nemali vojskové skúšky. Tie prebehli ešte v roku 1939, kedy sa velenie armády rozhodovalo medzi A-20 a A-34. Dva prototypy, ktoré vo filme sledujeme majú iný kanón. Pôvodne sa do týchto tankov montoval kanón L-11 až neskôr kanón F-34, ktorý vidíme aj vo filme. Taktiež nepresnosť je aj v tom, že opis tanku pred Stalinom v Kremli robil samotný Koškin, nie generálska suita okolo Stalina. A v neposlednom rade, v roku 1940 bol tank označovaný ešte ako A-34. Neoficiálne označenie T-34M sa zaviedlo počas sériovej výroby koncom daného roka a až v roku 1941 bolo oficiálne prijaté označenie T-34. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama