Recenzie (733)
Maniac Cop III - Odznak mlčení (1992)
Tak tady už se to tvůrcům vymklo z rukou (ostatně, ačkoliv na CSFD je jako režisér uveden W. Lustig, v titulcích filmu je Alan Smithee - tak nevím). Jinak velmi fašistické, postavy většinou nesympatické (ty sympatické zabili v předchozích dílech), scénář naprosto dementní, záběry nezajímavé a hlavně je to nudné k uzoufání - prostě naprostý protiklad prvních dvou filmů. Ale i tak se v celkovém součtu jedná o lepší trilogii než Pán prstenů..
Maniac Cop 2 (1990)
Automobilová honička nočním New Yorkem, při níž se jiskry z taxíku jedoucího jen po ráfcích mísí se světly vánoční výzdoby, je nádherná!
Maniac Cop (1988)
Naprostá spokojenost! Skvělá atmosféra (80. léta), dobré akční scény, příběh určitě ne pitomý a charizmatičtí hrdinové.. A moc se mi líbily záběry na New York (včetně těch "železničních").
Ohnivé ulice (1984)
Za mě super! Velmi sympatický hlavní hrdina (obzvlášť v porovnání s těmi současnými) a právě tak další postavy filmu. Má to vtip, atmosféru i tempo. A vrcholem je skvělá scéna osvobozování zpěvačky - jízda!
Dark Waters (2019)
Téma mohlo dát vzniknout zajímavému a dobrému snímku - ale tohle je spíš jak disneyho rodinný blábol: většina rolí jsou spíš stereotypy a karikatury, takže kladné postavy ve výsledku působí mnohem hůř, než záporné (obzvlášť vyniká manželka hlavního hrdiny - na tu jsem postupně začal být tak alergický, že jsem scény s ní musel přetáčet). Jo, a jediný černoch ve filmu se brzy ukáže jako proradný prospěchář - pozor na ně, děti!
Vražda v divadle (2022)
Velmi slabé. Jako detektivka to nestojí za nic a snaha o humor je hodně křečovitá. Takže jak už je v posledních letech u filmů nějak spojených s Agathou Christie zvykem, jedná se hlavně o katalog dobových artefaktů (tentokrát padesátá léta) - hipsteři si přijdou na své..
Badman (2022)
Doslova gejzír ztřeštěných nápadů a vtipů, k tomu ve skvělém tempu! Navíc humor často velmi černý (a místy i nekorektní), občas lechtivý (ale ne vulgární tak, aby to uráželo) a mnoho dalších kladů - prostě to skvěle splňuje mé představy perfektní moderní komedie..
Živý terč (1993)
Devadesátková demence! Snaha o cool záběry, snaha o charismatického záporáka (na druhou stranu: většina ostatních "lovců" působí jako retardi, rozhodně ne jako profesionální zabijáci), Yancy Butlerová je sice krásná, ale její herecký výkon žalostný. Když srovnáme tento film třeba s Krvavým sportem, můžeme vidět rozdíl osmdesátých a devadesátých let: zatímco tam panuje pohoda, přátelství, uvolněnost a naděje, zde máme (nepříliš sympatického) individualistického hrdinu, jehož jediným úkolem je přežít - ale proč vlastně? Žádná budoucnost se mu nenabízí..
Nicky Larson: Agent amatér (2018)
Skvělé! Až v závěrečných titulcích jsem se dozvěděl, že předlohou je japonský komiks, takže pak mi některé ztřeštěné scény (a že jich tam bylo!) dávaly smysl. Didier Bourdon je vynikající, a když se jeho tvář objeví v úplňku měsíce, nejde se nesmát, ovšem za naprostou špičku považuju interakci Philippe Lacheau vs. Elodie Fontanová - třeba scéna špičkování v autě ("Chlapečku, chlapečku!") nemá chybu..
Krvavý šport (1988)
Choreografie mnoha soubojů působí velmi komicky, a pokud vás nerozesměje ta, tak drsné grimasy zápasníků určitě. Když k tomu připočteme spoustu národnostních a rasistických stereotypů (už jen chybělo, aby černochy hráli špatně namaskovaní běloši) a hlavního záporáka, který se snaží tvářit zavile, ale působí spíš lehce ironicky, je o zábavu postaráno!