Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Akčný
  • Animovaný
  • Komédia
  • Dokumentárny

Recenzie (156)

plagát

Kaskadér (2024) 

Podarený kúsok o neviditeľných akčných hrdinoch snažiaci sa upozorniť na ich dôležitosť a hodnosť ocenenia. Mimoriadne vydarená je okrem akčnej aj komediálna stránka postavená (nielen) na chémii medzi charizmatickými hlavnými postavami. Výborný soundtrack, skvele zapadá do dynamického tempa. Jediné, čo to tempo narušovalo bola cca prvá tretinka filmu. Hodnú chvíľu trvalo kým sa film "vymačkol", ktorým smerom sa vlastne dejovo ideme uberať. Škoda toho, išla by som bez váhania do 5*. A btw, Metalstorm, romantické sci-fi ako paródia na Dunu...BOMBA! 😁

plagát

Talent pána Ripleyho (1999) 

Nerada porovnávam remaky, ale tento film som si pozrela presne z tohto dôvodu. Matt Damon, žiaľ nie je taký chladnokrvný, úlisný, zaporácky hajzel ako Toma Ripleyho stvárnil v najnovšom seriáli Andrew Scott. V tomto filme je Tom oproti nemu úplná sentimentálna, nevyrovnaná mäkkota a nie ctižiadostivý, arogantný, sebecký vrah, ktorý city potláča úplne bokom a jeho najlepšou zbraňou je lož. Podobne je to aj so zvyšným hviezdne nabitým obsadením, ktoré ide charakterovo skôr bezpečnou cestou. Keby som v poslednej dobe nevidela seriál Ripley, tento film to má za pekné 4*. Teraz s tými štyrmi váham. Tento film u mňa patrí "iba" k tým celkom dobrým.

plagát

Eric (2024) (seriál) 

Krimi thriller? Dráma určite, ale rodinná, ktorá sa v poslednej epizóde dokonca čiastočne premenila aj na tuctovú rodinnú komédiu ("kto bude prvý doma?") s happyendom. Krimi žánrom to len tak škrtlo, keďže sa v rámci seriálu otvára neukočírovateľné množstvo tém (hosexualita, pedofília, rodinné vzťahy manželské aj rodičovské, korupcia, bezdomovci, vnútorný boj, drogy, alkoholizmus...to je únavné len menovať), ktoré topia hlavnú zápletku. Zdrvujúci záver, ale nie v pozitívnom slova zmysle. Ústredný problém strateného dieťaťa sa tak nejak vyriešil sám, bez akéhokoľvek strhujúceho detektívneho vyšetrovania. Žiaľ, nezostal čas to zamotať viac.

plagát

Temná hmota - Superpozice (2024) (epizóda) 

Komornejšia, atmosferická epizóda navodzujúca dojem frustrácie z dvoch rôznych uhla pohľadov. Zúfalstva, beznádeje na jednej strane a sklamania z nedokonalosti na strane druhej. Edgerton je nesmierne uveriteľný a aj bez slov, v obyčajných pohľadoch v roli Jasona 2 pôsobí ako skrytý arogantný sebec a v roli Jasona 1 presný opak. Opäť je epizóda v závere ustrihnutá v správnom vygradovanom momente. Aj cez drobnosti spomínané pri minulých epizódach dávam plnú paľbu.

plagát

Na samotě u lesa (1976) 

Vtip filmu je založený na kontraste medzi dedinou a mestom, niečo čo by vlastne v dnešnej dobe už vôbec nefungovalo. Prijemné sledovanie, množstvo zľudovených hlášok, obzvlášť by som vydzvihla aj šikovných detských hercov. Ale ruku na srdce, sú aj humornejšie komédie z minulostoročnej česko-slovenskej tvorby, ktoré máte chuť si zopakovať a stále sa budete na tom rehniť ako prvýkrát.

plagát

Star Wars: Akolytka - Pomsta / Spravedlnost (2024) (epizóda) 

Ústredný problém sa rieši akosi prirýchlo a jednoducho. Vedela by som si predstaviť aj zamotanejší dej a zložitejšie dialógy. Postavy sú zatiaľ pomerne čiernobiele s celkom jasným smerovaním do klišé finišu. Napätie sa snaží eskalovať, no nejak ma to neberie. Na konci epizódy nedochádza k nijakému vytrženiu. Žeby som sa tešila aj na tie ďalšie, nemôžem povedať. Je to ako také nealkoholické pivo. Slabé 3*.

plagát

Star Wars: Akolytka - Ztracená / Nalezená (2024) (epizóda) 

Meh. Ako pilotná epizóda je to také priemerné z pohľadu hereckých výkonov aj náhľadom do zápletky. Nie je to nič super originálne, ani extra vťahujúce. Ten úvodný súboj dokonale sumarizuje celú epizódu - kŕčovité. Vizuálne samozrejme pekné a technicky zapadajúce do obdobia cca 100 rokov pred Skrytou hrozbou. Dokonca i hudba a prechody medzi scénami sú v takom retro štýle snažiace sa podobať na Lucasove filmy. Ale netreba lámať palicu hneď pri prvej epizóde, uvidíme ako sa to vykryštalizuje. 60% určite zaslúži.

plagát

Kolaps (2024) 

Civil war je antiutopický film, ktorý je výnimočný svojou nečakanou inakosťou. Vynecháva veškerý sentiment aj dejové pozadie a chladnokrvne zobrazuje nahú, neobrúsenú realitu americkej občianskej vojny z pohľadu novinárov, ktorí sú stelesnením objektivity. Film zároveň provokuje myšlienky diváka smerom k situácii v skutočnom polarizovanom svete a ponúka obraz možnej katastrofy. Výborné herecky a taktiež dĺžka filmu svedčí o hesle "stručne, jasne, výstižne", i keď stále tam boli momenty, ktoré boli zbytočne nudné.

plagát

Avengers 2: Vek Ultrona (2015) 

Akcia tohto filmu je priam nekonečná, čo zaráža o to viac, keď sa film tvári, že ideme rozvracať partiu zvnútra a tým pádom chceme pôsobiť čiastočne aj ako nejaká charakterová psycho dráma. To absolútne nejde dokopy. Pritom ako nápad to nie je zlé, ale je to (práve kvôli množstvu akcie) dotiahnuté len napoly. Dej sa odohráva takým závratným tempom, až vzniká chaotické akciou neukočírované testosterónové predstavenie, ktoré vzbuduje také nespočetné množstvo otázok logického chrakateru až je to úsmevné.

plagát

Iba vraždy v budove - Season 3 (2023) (séria) 

Veľmi riskantná a úplne nečakaná stávka na muzikálovú tému pri tomto seriáli dopadla z môjho pohľadu nadmieru dobre. O to viac, keď tvorcovia vytiahnu také eso s muzikálom neodmysliteľne spojené ako je Meryl Streep! Krimi aj komediálna stránka si už tradične držia vysokú úroveň. Rušil ma fakt, že ustredné trio takmer celú sériu nespolupracovalo, ako bolo zvykom doteraz a dovolím si povedať, že tá ich rozhádanosť pôsobila výplňovito. Ale to nič nemení na fakte, že na Oliverov muzikál by som si do divadla zašla veľmi rada.