Posledné recenzie (1 462)
Prvé znamenie: Prichádza Satan! (2024)
Prvý hororový nadpriemer tento rok a veľmi dôstojné naviazanie a dejové prepojenie s originálom od Richarda Donnera. Dejovo síce divák ktorý videl pôvodného Omena vie, k čomu celý príbeh speje, no cesta do cieľa bola dostatočne zaujímavá a tvorcovia sa s dejom vcelku vyhrali (vysvetlenie prečo cirkev chce príchod Antikrista, dejový twist ohľadom jeho matky). Hlavným dôvodom prečo ale film baví sú hororové momenty. Pár prvkov si z originálu film požičal (samovražda mníšky obesením, hudobný motív Ave Satani), ale pôsobilo to skôr ako vzdávanie pocty než vykrádanie, keďže režisérka má aj dostatok vlastných nápadov, kde Rkový rating využíva na maximum (napr. pôrod s rukou diabla). Spoľahnúť sa tiež môže výbornú Nell Tiger Free, ktorá sa na horory neskutočne hodí a dúfam, že v tomto žánri zostane aj v budúcnosti. Celkovo teda atmosferické, napínavé a nepríjemné strašenie, presne tak ako to mám rád. Uvidíme s čím príde Arkasha Stevenson nabudúce, pretože na debut to bolo veľmi solídne. 75%
Počatie (2024)
V rámci jedného mesiaca nám do kín prišli 2 dejovo takmer identické nunsploitations (mníška prichádza do kláštora, kde otehotnie a čaká antikrista) a Počatie zo súboja s prequelom Omena vychádza ako o triedu slabší a porazený protivník. Dá sa oceniť, že je to Rko: dočkáme sa krvi a pár intenzívnejších scén (trhanie jazyka, prebodnutie krku) kde kamera v rozhodujúcich momentoch kvôli ratingu nemusí uhnúť. A možno, že Sydney Sweeney sa snaží. Ale žiaľ pre ňu si po Madame Web pravdepodobne pripíše ďalší prepadák, pretože Počatie je natočené rutinne, predvídateľne a nedokázal som sa pri ňom báť. Klincom na záver (alebo kameňom?) je pôrod dieťaťa, pri ktorom sa Sydney intenzívnym 2 minútovým sústavným krikom snažila zapísať medzi scream queens hororového žánru, za mňa ale táto prehnaná snaha vypálila úplne naopak a scéna mi prišla ako z paródie a vhodná skôr na Zlatú malinu. Lepšie 2* a 40%
Late Night with the Devil (2023)
Atmosféra 70.rokov a dobových talkshows je zachytená autenticky a v závere keď diabol začne úradovať, je to (ne)príjemné pozeranie. Cesta k tomu je však veľmi dlhá. Prvú polovicu reálne sledujeme len jeden diel 70kovej talkshow, čiže žiadne veľké terno a zábava to nie je. Potom začnú pomaly náznaky, že sa bude niečo diať a v závere sa divák konečne dočká. No na horor je tu málo strachu, desu, brutality či atmosféry. Scenársiticky tiež pôsboí film nedotiahnuto a prakticky všetky vedľajšie dejové línie sú len načrtnuté a neodtiahnuté (manželka, vysoké stromy). Ako jednohubkový indie horor s námetom ktorý človek nevidel spracovaný 100 krát budiž, no ako horor roka, zásadná žánrová udalosť a ktovie čo všetko ešte hlásali prehypeované ohlasy, určite nie. Plus mám pocit, že režisérske duo sa od svojho minulého filmu Scare Campaign s rovnakým námetom (upadajúca TV show v ktorej sa tvorcovia v snahe zvýšiť sledovanosť pustia do niečoho šokujúceho čo sa vymkne spod kontroly) výraznejšie nikam neposunuli. 58%
Posledný denníček (1)
TOP 10 za jednotlivé roky mimo Horory
TOP 10 FILMY-ROK 2023
1.Oppenheimer (2023)-95%
2.Nezvestná (2023)-90%
3.Invalid (2023)-90%
4.Sisu (2023)-90%
5.Tetris (2023)-90%
6.John Wick 4 (2023)-85%
7.Vrahovia mesiaca kvetov (2023)-80%
8.To Catch a Killer (2023)-80%
9.The Holdovers (2023)-80%
10.Rebel (2023)-80%
TOP 10 FILMY-ROK 2022
1.Babylon (2022)-100%
2.Boiling point (2022)-95%
3.Top Gun 2: Maverick (2022)-90%
4.The Outfit (2022)-90%
5.Blondýnka (2022)-85%
6.The Unbearable Weight Of Massive Talent (2022)-80%
7.Project Wolf Hunting (2022)-80%
8.Na nože 2: Glass Onion (2022)-75%
9.Vyšehrad: Fylm (2022)-75%
10.Accident Man 2: Zabijakova dovolenka (2022)-75%
TOP 10 FILMY-ROK 2021
1.Rytieri spravodlivosti (2021)-100%
2.K zemi hleď (2021)-95%
3.Cesta za smířením (2021)-90%
4.Klan Gucci (2021)-90%
5.No Time to Die (2021)-90%
6.Zabijakov osobný strážca 2 (2021)-90%
7.Nikto (2021)-90%
8.Xtreme (2021)-90%
9.Otec (2021)-85%
10.Posledný súboj (2021)-80%
TOP 10 FILMY-ROK 2020
1.Chľast (2020)-100%
2.David Attenborough-Život na našej planéte (2020)-100%
3.Gentlemani (2019)-95%
4.Nádejná mladá žena (2020) -95%
5.Chicagský Tribunál (2020)-95%
6.Bad Boys 3 (2020)-90%
7.Hlasy (2020)-90%
8.Drsné mesto (2020)-90%
9.V sieti (2020)-90%
10.Neviditeľný (2020)-85%