Posledné recenzie (657)
Godzilla Minus One (2023)
Gožilla žvanilla, nudilla, opičilla a tady zase jednou něco hromada nerdů ukrutně přebušilla.
Shardlake (2024) (seriál)
Už když jsem příhody Matyáše Šerodlaka četl v knižní podobě, říkal jsem si, že po tomhle musí současná kinematografie dříve nebo později skočit. No posuďte sami – hlavní hrdina tělesně hendikepovaný, jeho nejlepší přátelé jsou dokonale integrovaný, na Sorbonnské medině studovaný arabský imigrant a dále konvertita židovského původu (to tenkrát v době čtení ještě byli Hebrejci ti hodní) a dokonce se v jedné z knih jako jeden/a z hlavních postav objeví opravdu velmi zajímavý/á tranzistorák. Že po tom chňapnul zrovna největší současný korektální ničitel dobrého vkusu, jehož logo v úvodních titulcích je pro mě jinak signálem pro okamžité vypnutí, mě proto sice nepřekvapilo, nicméně i tak docela vyděsilo, avšak po zhlédnutí první knihy musím říct, že nakonec to dopadlo docela přijatelně. Přemnožení MUDr. Maltonů, byť očekávané, mně sice permanentně nadzvedávalo žluč, stejně jako to, že Barák příliš nepřipomínal toho v knihách popsaného ostříleného a prohnaného šermujícího krav mága, ale spíše budil dojem, že by býval mohl velmi úspěšně infiltrovat tajnou klášterní sodomitskou buňku, a jakkoliv Matyáše shledávám povedeným, přece jen jsem byl mírně zklamán, že radši qazimódně neohnuli hřbet přítomného Borového Mirdy (jehož part by takto mohl zaujmout prověřený Rylance a Théoden si mohl znovu střihnout Norfolka). Takže sumasumárně zatím za pěkné čtyři, nicméně s ohledem na to, že v jedničce se autor teprve nesměle (a proto místy příliš okatě Ecologicky) rozjížděl, očekávám, že nejpozději po druhé knize to vytáhnu na plný počet a zejména doufám, že to Děsnejové neutnou/nedoprasí před nejoblíbenějším Zjevením.
Opičí človek (2024)
Příběh o tom, kterak se Krvavě sportující Hanys (Sun-Wu) Chuj přejedl kari, zhulil hašišem a Vešel do prázdna, je sice a priori mírně bizarní a dějově opět nepříliš invenční akční podívaná o jednom obzvláště pomstychtivém asurovi, avšak překvapivě chutně a plnokrevně zpracovaná, disponující dokonce i několika vskutku neotřelými brutalitkami (viz např. výtahový zářez), do jejíchž všech detailů sice bez podrobné encyklopedie hinduismu jeden nemá šanci proniknout, nicméně uvedené současně není nijak na překážku sledování. Vcelku tedy vlastně příjemné překvapení a jsem docela zvědav, s čím protagonista & režisér & scénárista přijdou příště.
Posledný denníček (2)
Sabotáž v první linii a zdrcující kameňák z dílny Rudého práva
Sdělení z reportáže o falšování kovidbumážek v očkovacím centru Vsetínské nemocnice: "Na jedné straně se snaží pacienty uchránit před smrtí, o pár metrů vedle se s covidem donedávna obchodovalo."
...