Paródia, ktorá nadväzuje na úspešné československé komédie 70-tych rokov. Rozpráva príbeh o dobrodružnom pátraní po tajomnej beštii, vyčíňajúcej v uličkách Bratislavy po skončení prvej svetovej vojny, teda v období kedy sa naše hlavné mesto na chvíľku stalo Wilsonovom. (Forum Film SK)

Videá (2)

Trailer 1

Recenzie (313)

M.i.k.e odpad!

co to ku.va bylo?srovnávat Wilsonov s tvorbou Wese Andersona je čistá svatokrádež.Teoreticky je možné si vybavit určitou spojitost s Grandhotelem Budapešť,ale zatímco ten je naprosto geniální,Wilsonov je až zoufale hloupý,nudný a zbytečný.Pro americkou tvorbu už dlouho platí,že parodie je mrtvá (díky tomu komu se dostává do rukou) a ta česká evidentně jakbysmet.Oldřich Lipský se musí otáčet v hrobě jen při náznaku srovnání tohoto s Adélou...0% ()

kinderman

Ať mi nikdo neříká, že Epsteinův scénář byl vtipný aspoň na papíře. Nebyl. Nemohl být. Proč podle něj tedy film vznikl může mít jen dva důvody: buď byli všichni zkouření tak, že jim každá blbost připadala děsně vtipná, nebo celý Wilsonov posloužil jako pračka na peníze. Jiné vysvětlení, proč to někdo soudný včas nezastavil, mě nenapadá. ()

angel74

Černá krimi komedie Wilsonov nabízí nenáročnou podívanou opepřenou lehce nekorektním humorem. Film má sice pár slabších míst, ale v jednotlivostech jde o velice dobrou a často i podnětnou zábavu. Silnou stránkou snímku je zcela jistě dobová výprava. Herecké obsazení také není špatné. Hlavní pozornost na sebe podle očekávání strhává Jiří Macháček, mě však nejvíce překvapil a tím pádem i zaujal Vojtěch Dyk. Značně naivního a nezkušeného policejního čekatele Josefa Eisnera zahrál tak bravurně, že jsem měla pocit, jako by takovým prosťáčkem skutečně byl. (65%) ()

Pepinec

Jeden tribunovej chorál pro Epsteina: "A Mááárku ty si stejně vola kus, hej, stejně vola kus, hej, stejně vola kus!" On Mašín není zrovna režisérskej bombarďák, ale takovouhle hroudu ničeho by neutlačil ani hovnivál. Nepochybuju o tom, že to všichni mysleli moc dobře a že to má víc skrytejch významů než pražský metro zastávek, ale na mě jako na diváka to působilo stejně, jako působila na učitelku výtvarky každá moje malba vodovkama - jako paskvil. ()

OG_Swifty

Kdyz jsem si po premiere filmu cetl recenzi Franze Fuky, kterej to neskutecne setrel, tak jsem si ted rikal, jakej to bude shit. A nemuzu rict, ze by to shit nebyl. Na druhou stranu nebylo to az uzkostlive hrozny, jak jsem predpokladal. Stylem bych rekl, ze se to snazilo napodobit / vyrovnat Mazanymu Filipovi, ale to se filmu nepodarilo ani nahodou a nebylo to vinou Machacka, kterej se snazil docela dobre (byt ho bitelne nesnasim). Idea mesta, snaziciho se pripojit k USA, proste fungovala lip na papiru nez v realu, ale scenar proste pokulhava nejenom v dialozich, ale i deji samotnem. A rada vtipu a narazek, ktere byly ozdobou Filipa, tady pusobi prvoplanove a hlavne trapne. Pauhofova byla sice mrdatelna, zato Kraus to uplne zabil - prislo mi, jako by to mel uplne u prdele a leckdy mluvil jak v ty svy zasrany show na Prime. ()

Galéria (43)

Zaujímavosti (11)

• S rozpočtom 41 300 000 Kč ide o zatiaľ najdrahšiu českú komédiu a 31. najdrahší český film vôbec. (Raccoon.city)
  • Ide o sfilmovanie poviedky Michala Hvoreckého, „Najhorší zločin vo Wilsonove“, ktorá vyšla v roku 2001, v zbierke poviedok Lovci & Zberači. (JančiBači)
  • Často je vo filme zobrazená americká vlajka, avšak súčasná s 50 hviezdami, ktorú v USA začali používať až v roku 1960. Navyše sa vo filme opakovane hovorí o tom, že Wilsonov chce byť 49. štátom USA a na vlajku (s 50 hviezdami) sa herci snažia prirobiť 49. za Wilsonov. (Raccoon.city)