Po událostech z minulého dílu malá Jamie oněměla, ovšem zjistila, že je telekiniticky poutána ke svému strýci - vrahovi Michaelu Myersovi. A ten se vrací i na letošní Halloween. I tentokrát mu v cestě stojí jeho nemesis - Dr. Loomis, který má plán jak Michaela porazit. (Opsha)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (176)

Bloody13

V předešlé části udělali policisté z Michaela cedník, ale to mu nebrání nic v tom, aby se po nutné resuscitaci vrátil o rok později a další halloweenský svátek oslavil v kruhu rodinném. Mezi ním a Jamie navíc vzniká telepatické pouto, čehož využívá starý známý, ale už hodně poblázněný, doktor Loomis. Pětka je vůbec nějaká zvláštní: Michael se tu často prohání autem a do toho se tu nepochopitelně objevuje postava Muže v černém, který v závěru vystřílí celou policejní stanici. Ale i přesto je to pořád zábava. Myers tu vykuchá 10 lidí plus jednoho psa, a ve dvou momentech divákovi hodně zatápí: samozřejmě mám na mysli číhanou ve stodole a útěk Jamie před strýčkem skrz šachtu. ()

tron

Spoilery. Päťka sa na scéne zjavila len rok po štvorke a teda zázrak sa nekoná. Samozrejme je logické, že sa vracia Michael Myers (hoci po skúsenostiach z trojky...), ale fakt je, že v jednotke a dvojke a štvorke prežil také šialenosti, že už sa z pokusov o jeho likvidáciu stáva neuveriteľná (a najmä zbytočná) fraška. Naopak, kým jeho je prakticky nemožné zneškodniť, on zneškodňuje každého a ako je v jeho zvyku, i tentokrát razantne brutálnym spôsobom. Obetí je ako na bežiacom páse, je to proste už len klasická osemdesiatková krvavá bezduchá vyvražďovačka. Toho vinou je nám jasné, že neprežije skoro nikto. Takže napätie je prakticky nulové. Päťka zároveň sklame každého, kto sa na ňu tešil po prekvapivo drsnom konci štvorky, kedy Myersova neter Jamie vykročila na podobnú cestu, ako on v 70. rokoch. Päťka túto dejovú linku síce úplne neignoruje, ale ukáže sa, že Jamie dá sa povedať ovládal jej ujo, takže krv na rukách nepatrí ani tak jej, ako skôr jemu. Juj bisťu, to je ale šalamúnske riešenie! Takže naďalej je hlavným zlom Myers a Jamie úbohá, nešťastná obeť. Novinkou v sérii je jednak jej telepatické napojenie na uja (vidí, čo práve robí a ak sa chystá zabíjať, dostane Jamie nervový záchvat) a jednak príchod Muža v čiernom. To je slepá ulička (treba dodať, že jedna z mnohých), do ktorých séria behom desaťročí zabŕdla a ktorá naplno vyvrcholila až v nasledujúcej časti, v ktorej sa ukázalo, že Michael bol pod vplyvom sekty zastupovanej práve Mužom v čiernom. Ten sa postará o absurdné finále, kedy vystrieľa policajnú stanicu (čo vtedy bolo v móde – Terminátor, Stopár) a následne prinúti nič nechápajúceho diváka kuriózne civieť na záverečné titulky. Plusom je tradične Dr. Loomis, aj keď Pleasence bol v danej úlohe natoľko doma, že už to preháňa a miestami je skôr otravný, než charizmatický. Haddonfieldský policajný zbor tentokrát pozostáva z extra tupcov v čele s (pseudo)komickou dvojkou, čo je našťastie jeden z minima pokusov o odľahčenie temnej atmosféry nielen v päťke, ale všeobecne v komplet celej ságe. ()

dr.horrible

Posledná polhodinka je fajn. Kým sa k nej dopracujú, je to také hodne divné a ukecané, a nie natoľko vážne ako predošlé časti. Tvorcovia si asi uvedomovali, že strach a atmosféru obsiahnutú v prvých dvoch dieloch vytvoriť nedokážu a pojali to miestami dokonca humorne(!) a odľahčene. Tá vec s malou Danielle Harris nefunguje ako by mala a v priebehu prvej hodiny je aj úmrtí nejak poskromne, nakoniec sa to teda pokúsia dohnať už spomínanou záverečnou tridsať minútovkou (no dobre, možno štyridsať) a hneď sa je na čo pozerať. No a potom príde záver a s ním jeden veľký krvavý otáznik. 65% Podľa mňa lepšie než predošlá časť. R.I.P. Dr. Loomis. ()

BoredSeal

Věčný souboj Myerse o vyhlazení svého příbuzenstva pokračuje. Kromě Dr. Loomise (skvělý Donald Pleasance zase postavu posunul dál), který si nebere vůbec žádné servítky ve snaze bývalého pacienta zastavit nadobro a zpočátku trochu lákavého nápadu telepatického spojení Myerse se svou neteří ale tentokrát tvůrci nabízí obyčejnou vyvražďovačku, ve které Myers jezdí v prima bouráku a chodí na výlety během dne a neváhají se dopustit i dalšího zprznění série vzkříšením Samhainovského nesmyslu. Sympatickou postavu ze čtyřky odklidí tvůrci hned na začátku a zbyde nám parta naprosto debilních mladých lidí v čele s nejotravnější krávou celé série na odstřel Tinou, u které jsem nahlas prosil televizor, ať jí Myers oddělá co nejbrutálněji a nejrychleji. Vleklý nenápaditý film (např. honění se po stodole za rozvernými koťátky nebo "pronásledování" pseudo lesem) končí naprosto hovadským koncem i přes původně slibné symbolické finále a ambice čtyřky se pozvolna sunou do hrdla záchodové mísy. ()

Xmilden

Druhý díl éry Jamie. Do odpadu má film díky závěrečnému napínavému vyústění daleko, ale důvod k radosti rozhodně není. První polovina je dokonale zmršená a z Myerse se začíná stávat trošku telepat, který vždy malou Jamie spolehlivě najde. Zkrátka není se kam schovat a kam se ukrýt. Dr. Loomis začíná být podobně nesmrtelný jako oblíbený zabiják. Takže to začíná být už trošku otrava. Mikovo skóre: 10 kousků. Ještě že zhruba o 10 let později Steve Miner natočí dokonalý comeback. Jinak by se o původní série dala shrnout asi takto: I - 80%, II - 70%, III - 0%, IV - 40%, V - 40%, VI - 20%, VII - 75%, VIII - 15%. ()

Galéria (69)

Zaujímavosti (25)

• Film měl původně začínat scénou, v níž muž najde tělo Michaela Myerse (Don Shanks), sundá mu masku a vyděsí se jeho vzhledem. (HellFire)