Recenzie (3 264)

Onsen anma geiša (1968)

Niektoré masérky sa s mužmi hrajú, iné ich rovno odmietajú. Hneď v prvom zábere je prítomná herečka z hlavných úloh Ishiiho noir trilógie. Ona je vodkyňa masérok, ktoré si začnú konflikt s vyššie postavenými gejšami. Neškodná zábavka, ktorá sa nedá raž príliš vážne, lebo nemá dosť intenzívne dramatické scény a nie je ani dostatočne zábavná, lebo jej humor je prízemne prvoplánová. Pobaviť sa dá, ale len trochu. Prerod skoro nevinnej Chiyo na skúsenú, emancipovanú ženu nemá až také dramatizovanie, no je rozhodne zaujímavý.

Mzda strachu (1977)

„Good luck, Serrano.“ Tanečná hudba a chlap pijúci snáď koňak na hoteli vo Vera Cruz s výhľadom na poobednú slávnosť. Dvere otvorí štýlový zabijak s potmehúdskymi fúzikmi, pomaly dvíha ruku s revolverom a strieľa. Ďalej počujeme hlučný výťah, po prestrihu na iných hrdinov v Jeruzaleme zvony kôz, štrngotajúce vydávané mince za zaplatené lístky v autobuse a jeho motor. Zo zvonov kôz sa stala hudba. Nastupujúci mladíci zabudli pri budove aktovku, no ale naschvál, keďže vybuchla hneď po ich odchode. Priženený Francúz v Paríži nevie riešiť hroziace dlhy a samovraždu švagra, ktorý bol jeho obchodným partnerom. Roy Scheider s troma ďalšími lupičmi vykráda miestnosť kostolu patriacu mafiánskemu bossovi a postrelia pri tom jeho brata kňaza. Dynamiku máme už v prológoch za prvých 24 minút. Juhoamerická džungľa. Všetci sa dostanú práve tam a robia ťažko pri stavaní ropného potrubia. Nadíde čas pre gurážnych chlapov a zíde sa práve táto nesúrodá štvorica, aby v dvoch starých nákladiakoch previezli každý 3 debny dynamitu po skoro neschodných cestách. Desivá, ponurá hudba pri prechádzaní nákladiaka labilným, dreveným mostom nad riekou počas búrky sa vrýva do pamäte ako hororová. Viac ako z akčných scén tu je napätie z terénu, ale stále je to chlapský film, aj keď mu chýba akcia a hĺbka Heat, Friedkin nemíňa, je konzistentný v napätí a špine, niekedy nie však v téme, škoda aj, že dynamika jeho To Live and Die in L.A. sa tu tiež nenachádza.

Scavengers (2016)

Ochutnávka toho, ako seriál vyzerá o 8 rokov neskôr, ponúka ale len neuveriteľné, veselé a surreálne momenty, takisto animácia je na nižšej úrovni, ako animácia seriálu.

Scavengers Reign (2023) (seriál)

Zaujímavý sci-fi svet, kde mimozemská planéta poskytuje nekonečné možnosti údivu a symbiózy svojich organizmov, ale aj veľa nebezpečenstva, ktorému musia čeliť preživší členovia posádky vesmírnej lode Demeter. Vo flashbackoch je rozkľúčovaná príčina pádu lode a svojou drámou pripomínajú scény seriálu BoJack Horseman, škoda ale, že je týchto flashbackov tak málo a sú skoro všetky použité v prvej polovici série, lebo boli najemočnejšou časťou seriálu. Zo začiatku cítiť rôznorodosť charakterov, ktorá postupne skoro vymizne a veľmi radikálne výmeny názorov medzi preživšími tu nie sú. Využitie vlastnej vôle umelej inteligencie tiež vyznieva trochu dostratena. Záver nakoniec neponúka drsnú drámu, ale skôr rozprávku, no cestou k nemu som sa dobre bavil.

Scavengers Reign - The Reunion (2023) (epizóda)

Záver série mi prišiel príliš rozprávkový. Je neuveriteľný aj na tento sci-fi svet, ale epizóda predsa len kvalitu mala, aj keď nižšiu, ako tie predošlé.

Scavengers Reign - The Nest (2023) (epizóda)