• Horor

Recenzie (8 051)

Vojna policajtov (2024)

Dej sa dá popísať jednou vetou: Osamelý policajt sa šikovne pohybuje na hrane zákona v divokej atmosfére východoslovenského podsvetia na začiatku 90. rokov. Film má výbornú atmosféru s pekným vizuálom a výbornými hereckými výkonmi. Škoda len, že film má na konci veľa divokých zvratov. Ale stále je to výborná štýlová gangsterka. Ani sa mi nechce veriť, že tento film natočili Slovensko- Česká produkcia. Príjemné ma film prekvapil. 7,5/10

Saw X (2023)

Vážne, všetko, čo chcem, je skutočný koniec celej série, chcel som vidieť veľký súboj učeníkov s napodobiteľmi so zapojenými detektívmi ale nič také sa nestalo. Producenti sa nám len smejú do tváre a hovoria, že budú dojiť túto franšízu, kým sa dá. Asi si myslia, že je to zábavné a jediné, čo chceme, je sadizmus a dementný príbeh. 3/10

Funny Games (1997)

Videl som americký remake ,,Funny Games" pred originálom, jednoducho preto, že jeho upútavka s ironickým nádychom ma mimoriadne zaujala. Je pravda, že je to v rozpore s mojím obvyklým procesom, ale nemohol som si pomôcť. Ku koncu ma ohromila drzosť scenáristu a režiséra Michaela Hanekeho v rozprávaní strašidelného príbehu o domovej invázii bez hollywoodskeho pôvabu, humoru a milosrdenstva – originál alebo remake, stále je to jedno z najbláznivejších cvičení aké som videl. 7/10

Prízrak (2017)

Minimalistický, no zároveň dojímavý výkon Caseyho Afflecka pod plachtou prekvapivo pôsobí a vytvára éterickú prítomnosť, ktorá pretrváva dlho po skončení filmu. Premyslený strih filmu, charakterizovaný dlhými zábermi a pomalým tempom, umožňuje divákom ponoriť sa do meditatívnej atmosféry filmu. Jeho sila spočíva v skúmaní času, smrteľnosti a posmrtného života, pričom ponúka jedinečný a introspektívny pohľad na nadprirodzený žáner. Strašidelná partitúra Daniela Harta pridáva filmu na melancholickej kráse a kinematografia, často zarámovaná do štvorcového pomeru strán, dáva pocit izolácie a večnosti. „Prízrak“ je podnetný a pokojne dojímavý zážitok, ktorý nám pripomína, že aj v smrti môže naša prítomnosť vydržať. 7/10

To som ja, Margaret! (2023)

Ak si chcete oddýchnuť pri tv tak tento film je presne pre vás. Výkon Margaret vynikal spolu s inteligentným písaním. Okamžite som sa vžil do týchto tínedžerských postáv a ich nevinnosti, pričom som sa emocionálne dotýkal dospelých. Margaret siahajúca k Bohu počas celého filmu mala jednoducho príjemný nádych. Hoci sa to príliš nevenuje náboženskému aspektu, celej veci medzi židmi a katolíckymi kresťanmi, rieši to bez kázania. Určite to malo viacero skvelých scén, od veselých až po dojímavé momenty. Fajn film. 6,5/10

Súperi (2024)

Ak nie ste fanúšikom Zendayi, nikdy by som tento "film" nikomu neodporúčal. Chýbalo mu úplne všetko okrem občasných krásnych scenérií. Zendaya je inteligentná a krásna žena s nepopierateľnými hviezdnymi vlastnosťami, ale jej herectvo ma nikdy nepresvedčilo. Vždy sa perfektne postaví do záberu, má potrebný pohyb či výraz, no vždy je to viac prepojené s kamerou ako s postavou (aj v Eufórii). Milostný trojuholník, ktorý nám režisér Luca Guadagnino servíruje je plný klišé postáv plochých ako palacinka. Som sklamaný!!! 6/10

Aftersun (2022)

Takmer nikdy nepozerám filmy dvakrát po sebe, ale „Aftersun“ bol zriedkavý prípad, keď som to absolútne musel. Nemyslím si, že tento film sa dá úplne oceniť na prvé pozretie. Vaša myseľ sa vráti k malým momentom a prehodnotí ich význam, a to sa aj stalo. Ale opätovné pozeranie s celým obrazom dáva celému filmu inú perspektívu. Druhé sledovanie je takmer ako sledovanie iného filmu. Aj keď to môže spôsobiť frustrujúce prvé sledovanie, jasnosť, ktorá prichádza s posledným záberom filmu, zrazu dáva všetko do správnej perspektívy a cítil som ohromujúci záplavu emócií. K utrpeniu dochádza častejšie v tichosti a je to súhrn mnohých tichých momentov tohto filmu, ktoré privádzajú domov jeden z najefektívnejších, najjemnejších posolstiev súcitu, aké som za celý rok videl. 8,5/10

Godzilla a Kong: Nová Ríša (2024)

Monster = hurá Ľudia = odpad.                                                  Ďalší diel Monster-Verse do zbierky mi dal ďalší dôvod navštíviť moje kino. Našťastie som nebol sklamaný, dostal som všetko, čo som očakával, čo by sa dalo zhrnúť z dvoch vyššie uvedených rovníc. O ľuďoch: Ak si chcete film pozrieť doma, nestrácajte čas podzápletkou o ľuďoch. Je to úplne zbytočné. Dialógy nie sú vtipné ani chytré. Slúžia tak iba na zlú expozíciu, a sú bolestne vyčerpávajúce sledovať. Vidíte, ako príšery bojujú a tieto „postavy“ medzitým vysvetľujú: oh, kto to napísal. Nabudúce už by mohli ľudí úplne vynechať. 6/10

Godzilla Minus One (2023)

Od úvodu až po koniec ma celý film zaujal, a režisér dokázal vytvoriť mimoriadne zaujímavý príbeh s ľudskými postavami. Zaoberá sa niektorými veľmi vážnymi témami, ako sú vina pozostalých a následky vojnového násilia na civilistoch a protichodné emócie týkajúce sa národnej hrdosti a pocitu zrady vašou vládou. Napriek tomu je film tiež vzrušujúci a optimistický a obsahuje niektoré z najlepších Godzillových sekvencií. Špeciálne efekty vyzerajú väčšinou skvele, no sem tam sa nájde pár záberov, ktoré v porovnaní s niektorými hollywoodskymi filmami nie sú dokonalé. Ale na tom však takmer nezáleží. Film je veľmi zábavný. 8/10

Banková lúpež (1981)

Vlastne kompetentný malý thriller, úplne a totálne zničený mizerným zmätkom posledných asi 10 minút! .... Úprimne povedané, je to neuveriteľné a koniec filmu nedáva žiadny zmysel! Skvelí ,,scenárista a režisér" by si zaslúžili nakopať do zadku za zničenie pekného malého filmu, ktorý mohol byť viac uznávaný. 6/10