Reklama

Reklama

Na prahu války

  • Česko Skrytý život (viac)
Trailer 1

Od vizionárskeho režiséra a scenáristu Terrencea Malicka prichádza tento príbeh podľa skutočných udalostí o neznámom hrdinovi Franzovi Jägerstätterovi (August Diehl), ktorý odmietol bojovať za nacistov počas druhej svetovej vojny. Na základe skutočných listov, ktoré si rakúsky farmár posielal so svojou ženou Fani (Valerie Pachner), kým bol vo väzení, film sleduje úžasnú rodinnú cestu lásky a obetavosti. Franz mesiace nevidel svoju ženu a dcéry pre povinné vojenské cvičenie s nemeckou armádou a dostane povolenie vrátiť sa do svojho mierumilovného vidieckeho domova. Ale keď sa vojna nečakane vyhrotí, Franz je povolaný do boja a ako nový vojak musí prisahať vernosť Hitlerovi a Tretej ríši. Aj napriek prosbám susedov, vojakov a dokonca aj dôveryhodných kňazov Franz opakovane odmietne urobiť prísahu. To spôsobí, že sa ocitne vo väzení a očakáva súd pre vlastizradu. Medzičasom sa Fani nielenže musí postarať o rodinnú farmu a ich tri dcéry, ale susedia ju vylúčia zo spoločnosti, pretože podľahli požiadavkám vernosti Tretej ríše. Franzov prípad ide na súd, je vyhlásený za vinného a odsúdený na smrť. Ale jeho neochvejná viera a láska k jeho žene Fani a jeho trom deťom udržujú jeho ducha nažive. (Disney+)

(viac)

Videá (3)

Trailer 1

Recenzie (154)

pepo 

všetky recenzie používateľa

Asi najkrehkejsi protivojnovy film vobec. Po dlhych rokoch Malick konecne zase pochopil, ze jedinecny a uchvatny rukopis nestaci, ale potrebuje k filmom aj napojenie na divaka. A som za to rad. Jedine, co mi tam vadilo, ze na to nebol vacsi budget a mozno to mohlo byt o 10 minut kratsie. Inak opat uchvatna filmarcina, plna podnetnych myslienok a tentoraz aj strhujuceho pribehu. Posledna pol hodina ma dostala na kolena a pri najsilnejsom "I love you" za dlhe roky som dostal emocne KO. Ale aby ste neboli prilis nateseny, tak je to samozrejme stale hardcore art. 9/10 ()

Rozjimatel 

všetky recenzie používateľa

[3,5*]     "Antikrist je chytrý. Využíva cnosť človeka, aby ho zviedol."     Krásne poetický film s charakteristickým rukopisom Terrencea Malicka. Táto filmová báseň oplýva nádhernými obrazmi horského prostredia rakúskych Álp a je podfarbená výbornou hudbou Jamesa Newtona Howarda. To poetické rozprávanie je trochu naťahované, miestami stráca náboj (ale po chvíli sa vždy zase dostaví elektrošok) a občas tie myšlienky vyznievajú až banálne. Dlhšie som mal problém zvyknúť si na tento osobitý filmársky štýl, naladiť sa na rovnakú frekvenciu, ale keď sa tak stalo, bol som filmom úplne zhypnotizovaný. Ďalšie moje výhrady sú výsostne subjektívneho razenia. Dve hlavné postavy mi totiž neboli zrovna sympatické: Fani (Valerie Pachner) svojim mužatkovským vzhľadom a Franz (August Diehl) svojim veľmi čudným postojom náboženského fanatika. Veď ako môže niekto povýšiť svoje presvedčenie (a to len vonkajšie, vnútorné si mohol nejakým hlúpym podpisom kľudne zachovať) nad svoju rodinu? Argument, že by svojim podpisom urazil boha mi pripadá dosť hlúpy. Ale to je len môj čisto subjektívny názor. Film veľmi umne kladie túto otázku (Čo je viac?) a je na každom divákovi, aby si ju zodpovedal sám za seba. ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Ten, akože už aj legendárny a povestný, americký tvorca Terrence Malick, ktorý je zároveň i sám sebe pánom, pretože to, čo si aj úplne osamote napíše (scenár), si aj následne zrežíruje, a to podľa svojho najväčšieho gusta, že od Stromu života, z roku 2011, sa z neho už systematicky stáva taký » SELFISH « režisér, ktorý sa výhradne riadi iba svojim, vnútorným pocitom, ako najlepšie nakrútiť film, keď už vonkoncom nemyslí na to, či to vôbec bude niekoho zaujímať, absolútne nepomýšľa, čo si o tom pomyslí publikum, teda diváci, de-facto, on nenakrúca film pre divákov, ale jednoznačne len sám pre seba, a je mu totálne jedno, akú to bude mať neskôr danú odozvu zo všetkých táborov ? Od citovaného filmu ho vnímam výhradne už, ako takú obohranú platňu, ktorá sa neustále opakuje. Väčšinou preferuje vizuálne, filozofické cítenie, čo síce nie je nič protivné, ale ak vám to tentokrát tlačí takmer 3 hodiny sústavne do hlavy, tak určite máte už aj vy svoju hrdosť, pokým si konečne poviete: „Dosť” ! Obsadil väčšinou neznámych, nemeckých a rakúskych, aj všelijakých známejších, zahraničných hercov, exteriéry sa sústredia do krásneho prostredia rakúskych Álp, hornatá príroda je naozaj nádherná, až si miestami normálne myslíte, že ste niekde tu doma na Slovensku, či aj v Česku. Po dlhých rokoch vymenil dvorného kameramana Emmanuela Lubezkiho za Nemca Jörgea Widmera, kedy som býval veľmi často nadšený z prezentovanej kompozície obrazu, ktorá je vskutku mimoriadna, fantastická, že mi ani bohvieako nechýbal uznávaný Chivo. Pochválim taktiež aj strihovú skladbu, na ktorej si dala trojica strihačov extra záležať. J.N. Howard sa vyznamenal, čo sa týka hudby. Línia udalostí a vzťahov spadá do 2. svetovej vojny okolo farmára a oddaného pacifistu Franza Jägerstättera a jeho rodiny, t.j. manželky, dcér a matky + veľa vedľajších postáv dostáva svoj priestor, medzi nimi sú i „Komisár Moser, Ernst Stockinger, Adolf (S)Hitler a Mikael Blomkvist” a cetera. Skrytý život má bezpochyby čosi do seba, čím je dosť interesantný, čo už o pár riadkov vyššie definujem, ale dať si znovu repete, asi skôr nehrozí, prečo by som sa mal púšťať do druhého kola, keď už viem, čo ma v ňom čaká. Minimálne, ak by aspoň trochu vystrihol nejaké zbytočné pasáže, tak by som nad tým pouvažoval, inak tieto tri hoďky sú vskutku strašne prepálené ! ()

somnar 

všetky recenzie používateľa

Jednou to všechno získá nějaký smysl, znělo už ve Stromu života. A světe, div se, zní to i tady. Tentokrát by se na ty trademarky, záběrování a Malickovu "náladu" mělo papírově nechat naladit snadněji, pořád - a zejména doma - je to ale dost fuška. Herci mi připadali nejlepší za dlouhou dobu, bohužel jejich projevům to kroužení ruční kamerou kolem nich vůbec nesvědčí a těžko se na ně napojuje. Poslední hodina (vážně jsem to napsal?) ale konvenční sílu má, a tuplem v době, kdy je třeba každý dobrý skutek hezky píárově vykřičet do světa, protože jinak se vlastně nestal. ()

*CARNIFEX* 

všetky recenzie používateľa

Snáď opätovne nebudem za kacíra dnešnej kinematografie, no od filmu so stopážou 174 minút, navyše s vojnovou tématikou, očakávam viac, ako len snahu o vyvolanie “mdlej nálady”. Úvodná hodina extrémne nudila, pričom načo bolo dobré to obšírne vykresľovanie pomerov u rakúskych sedliakov v Alpách, skutočne nechápem. Potom “A Hidden Life” konečne trošku ožije, no celkovo sa moje dojmy diametrálne líšia od očakávania. Priemer, ktorý som dosledoval z úcty k dobe. ()

Galéria (34)

Zaujímavosti (29)

  • Aj napriek tomu, že sa dej odohrával v rakúskej dedinke Radegund, v ktorej sa natáčalo tiež, väčšina záberov na prírodu, hory a okolie pochádzajú z talianskeho regiónu Južné Tirolsko. Kostolík s Alpami v pozadí je v Seis am Schlern, zábery na údolie z Franzovho (August Diehl) domu sú v Gsies a v Sappada. Scény z väznice a z Berlína boli natáčané priamo v Berlíne. Celé natáčanie trvalo 8 týždňov, v Taliansku strávili filmári 24 dní, 14 dní v Berlíne (7) a Zittau (7) a zvyšok v samotnom Radegunde. Umelecký vedúci Steve Summersgill uviedol, že všetky lokácie boli veľmi náležite a starostlivo vyberané pre ich textúru, autenticitu a vizuálny rozsah. (Real Tom Hardy)
  • Natáčecí štáb čítal asi 30 lidí. (Borrtex)

Súvisiace novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (viac)

Malick chystá film o Ježíši Kristovi

Malick chystá film o Ježíši Kristovi

10.06.2019

Jen pár dní po premiéře zatím posledního filmu Terrence Malicka (Tenká červená linie, Strom života) A Hidden Life na festivalu v Cannes přichází zpráva, že oslavovaný filmař chystá další film. Ten se… (viac)

Malick workoholikem

Malick workoholikem

25.11.2016

Legendární filmař Terrence Malick nikdy netočil závratným tempem. Mezi Nebeskými dny a Tenkou červenou linií třeba nechal díru 20 let, od roku 2011 se ale podivuhodně rozjel. Po šestileté pauze… (viac)

Reklama

Reklama