Obľúbené filmy (10)
Moulin Rouge (2001)
Dodnes vzpomínám, jak z kina v první půl hodině odešla asi čtvrtina sálu a říkám si: "Vždyť on ten Moulin Rouge je na tom vlastně skoro stejně jako já", prostě pokavaď dáte na první dojem a vzdáte to s ním hned z kraje, o hodně přijdete, protože tady je potřeba proniknout do hloubky. A mě ta hloubková penetrace baví i opakovaně, ačkoli mi poprvé ta první bohémská půl hoďka taky moc nesedla, ale barvičky a songy mě v kině udržely a bylo to dobře, protože se pro mě z Moulin Rouge stal už po prvním shlédnutí jeden z mých nejmilovanějších filmů, který mě dostane z každé depky, ač mi ji zároveň i přivodí, jelikož s málokterým filmovým hrdinou jsem ze svých čtyř tisíc viděných filmů dokázala soucítit tak jako s Christianem.
Chicago (2002)
Film, u něhož jsem si v kině už při prvních záběrech uvědomila, proč miluju filmy a že tohle bude jeden z těch nejmilovanějších. A taky, že jo, pro mě jeden z nejlepších filmů všech dob s nedostižnou Zeta Jones. Ta ženská se pro muzikály narodila! Viděno snad už stokrát (to bez přehánění). Moje první a zároveň i poslední dvd, jehož vydání jsem se nemohla dočkat (a taky moje první speciální edice XD). 100% a ani o chlup míň.
Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004)
Film, který si pouštím vždycky, když se zklamu v lásce, nebo lidech obecně. Nic jiného mi tak krásně nevymaže na dvě hodiny paměť jako tahle geniálně vystavěná hříčka hravého Gondryho.
Silent Hill (2006)
Jeden z mála dokonalých přepisů videohry na stříbrné plátno (především prvního dílu, který mám asi desetkrát projetý do konce), který ve mě už na první shlédnutí (v kině) vzbuzoval známý pocit ovladače v ruce a deja-vu (hrdinka vejde do školy, zatočí a já přesně vím, že ve hře byla vlevo recepce a tradá, je tam recepce a desítky podobných situací...). Pro mě naprosto bravurní pocta Silent Hillu jako videohře a jeden z mála nezmršených pokusů, které doposud vznikly. Jeden z nejlepších hororů všech dob v mém subjektivním žebříčku.
Magnólia (1999)
Battle Royale (2000)
Úsvit mŕtvych (1978)
Narušenie (1999)
Showgirls (1995)
Na špičce jazyka (2002)
Tohle není jen špička jazyka, tohle je špička jak žánru lesbického, tak žánru dramatického. Pro mě prostě jeden z nejlepších filmů všech dob, který se vyrovná kdejakému velkofilmu.