Recenzie (1 758)
Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
// Ne tak blbý jako Sucker Punch, ne tak hnusný jako Armáda mrtvých, zdaleka ne tak ikonický jako Watchmeni a bohužel ani z půlky tak dobře natočený jako Muž z oceli. Průšvih to není, pokud do toho člověk jde smířenej, že Snyder vykradl veškerou populární fikci za posleních 70 let, ale chválit tenhle sestřih taky nehodlám. Zjevně chybějící scény a vymazaná krev, aby Netflix mohl uměle zopakovat SnyderCut, tomu brutálně ubírají na zajímavosti, takže výsledkem je těžce sterilní dobrodružství, z něhož jsme viděli pravděpodobně ještě navíc tu horší polovinu. 4/10
Saltburn (2023)
// All style, no substance. Po Nadějné mladé ženě jsem od Fennell čekal víc, nakonec to nebylo ani tak provokativní, jak se tradovalo. 5/10
Percy Jackson a bohovia Olympu - Z ničoho nič vyparím učiteľku matematiky (2023) (epizóda)
// Mám docela hlad po filmech a seriálech s řeckou mytologií, tahle bolestivě lowcost fantasy mi s ním ale bohužel nepomáhá, protože...se v ní vůbec nic neděje. Disney je na tom čím dál hůř.
Aquaman a stratené kráľovstvo (2023)
// Neškodná zábava pro masy, která se sice nemůže rovnat zlatému standardu komiksových filmů (a vlastně ani jedničce), ale ve srovnání s většinou těch letošních to byl takřka balzám na velmi ztrápenou duši. Lepší hlášky, míň doslovnosti a delší setrvání v té hororové/lovecraftovské oceánské mytologii, a byl bych skoro i nadšený. Takhle mě to v první půlce namlsalo, jenom abych se později u bizarně sestříhané buddy komedie s Momou a Wilsonem maličko nudil. 6/10 a je dobře, že si teď DC dá rok a půl pauzu. 2025 bude dobrej, věřím.
Reacher - Bankomat (2023) (epizóda)
// Good ol' Reacher, úspěšná formule z první řady se obměnila tak akorát na to, aby to pořád fungovalo a zároveň to bylo fresh. Jenom ten Ritchson možná ještě trochu narostl a Serinda Swan, oh my god. Po třech epizodách jsem hladovej po zbytku, Amazon věděl, co dělá, když rovnou odklepnul třetí sérii.
Traja mušketieri: Milady (2023)
// Dechberoucí pokračování jednoho z nejpovedenějších letošních filmů, fakt si myslím, že tahle adaptace Mušketýrů může být pro dnešní generaci tou definitivní. Ďábelská Eva Green, intenzivní akční scény, emoce až na půdu. Dějově mi jednička sedla víc, dvojka za ní ale moc nezaostává a vzhledem k finále bych si zatraceně moc přál, aby časem došlo i na trojku. 8/10
Nech svět světem (2023)
// Kdyby Hitchcock točil Cloverfield, kde tím monstrem jsou lidi sami. Vypiplaný sociální teror se dvěmi největšími životními pravdami. People suck a Přátelé jsou i vstříc konci světa jasnou emocionální kotvou. Miluju tyhle filmy bruslící na hraně mezi satirou a vážně pojatým dramatem, tenhle navíc doplňuje ještě famózní kamera, což z jinak poměrně slow-burn zážitku dělalo místy nečekaný vizuální spektákl. Takhle ke konci roku už jsem to ani nečekal, ale kvůli Esmailově provokativnímu stylu vyprávění tu topku nakonec ještě fakt předělám. 9/10 (odkaz na Západní křídlo byla třešnička na už tak báječném dortu)
Fargo - The Tragedy of the Commons (2023) (epizóda)
// Minnesoto, chybělas mi.
Napoleon (2023)
// Napoleon z rychlíku. To nejzásadnější z jeho a Josephina života tu asi je, ale dějiny, zejména dění ve Francii, Scott podal velmi zkratkovitě. Dobrá zpráva je, že bitvy fungují parádně, zejména Slavkov, a jakmile se snímek překlopí do své druhé poloviny, je to nakonec i poměrně vtahující biografie s opět jednou skvělým Phoenixem. 270minutovej sestřih bude jistě zajímavej, ale dřív jak za rok ho vidět nechci. 7/10
Hry o život: Balada o hadoch a vtáčatkách (2023)
// Těch paralel s Potterem a Fantastickými zvířaty by se tu našlo vlastně docela dost, nové Hunger Games jsou ještě ponurejší, je to prequel, vsází se tu na jeden konkrétní aspekt (tam to byly magický potvory, tady je to zpěv) a v jádru je to celé jedna velká bitva o záchranu něčího morálního kompasu v amorální době. Lawrence umí, scénář to bere hezky od podlahy a Zegler si pro sebe krade všechny scény. A stejně jako u Fantastických zvířat, i bez tohohle by se svět v klidu obešel. Nicméně když už točit film s jasným koncem, tak nějak takhle (mínus teda ta přemrštěná stopáž, tu se nepovedlo obhájit ani trochu). 7/10