Recenzie (2 461)
Krev a zlato (2023)
Nazi-stern (v dobrém i zlém) s výraznou českou filmařskou stopou.
DogMan (2023)
Celkově cajk, haf. Čekal jsem sice trochu jiný vývoj a děj, ale do zvoleného konceptu na konci filmu znící - v českém znění: Ondřej Gregor Brzobohatý - pobavilo nejvíc.
Nemé tajomstvá (2023)
V předvečer Českých Lvů si doma pouštíme náhodně objevený český film, o kterém jsme neměli páru, protože jsme nezaznamenali jeho propagaci do kin, jeho plakáty, jeho trailer, nikde nic. Ale hraje tam moje oblíbená blondýnka Plodková, takže s chutí do toho. A výborné překvapení nás čekalo. Film je to tématicky hluboce zajímavý, napínavý, skvělé natočený a dějově vystavěný (byť jsem rozuzlení "kdo je pachatel" poznal o něco dříve než přišlo, ale to nevadí a ani jeho intenzitě neubírá), silně se opírající o výborné, vrstvené herecké výkony. A až v závěrečných titulcích zjišťují, kdo je scenárist(k)a (Nellis v té lepší formě) a kdo stojí za režií (Mašín). Bravo. Za mě osobně ten (nej)lepší český film loňského roku! 85%
Kosmonaut z Čech (2024)
Vidění v pátek večer. Taková retro sci-fi s českými reáliemi, proprietami a technikou. Vizuálně ujde. Vztahová část s Lenkou je však plytká a nejsilnější momenty zvláštního snímku jsou, když se nemluví radši vůbec. Hudba tomu pomáhá víc. 45%
Chudiatko (2023)
Bouře v papundeklové sklenici vody. Emma je jako Bella skvělá, ale to její šukání, pardon hopsání podle půlky Kámasútry zas takové podnětné není a ta ala Frankensteinova satira se taky rychle vyčerpá. Má to poměrně originální (ne tak pro diváky znalé Karla Zemana) výtvarný design, kamerové snímání rybím okem jsem taky dlouho neviděl, ale přesto je to dosti chladné a strojové a ani toho podnětného vtipu, který by to mohl významně povýšit se nedostává. Vlastně jsem se upřímně zasmál jen při svatební scéně. Chudáčci někteří diváci.
Adikts (2024) (seriál)
Vydatná dvoudílná dávka je skutečná a nápaditá jízda, které poté spadne řetěz a dojed zbytku je dost průměrný. Mám v piči, přesně před rokem viděný Banger byl větší šlehá. Ale na iVysílání bych tohle nečekal...
Nech svět světem (2023)
Když u toho vypijte toliko červeného 🍷, co Julia, tak vám to snad rozšíří obzory ještě trochu více ___ WTF smrt Americe ___ ...k té krajní hromadě (satirických, ironických, realistických) konverzací a občasných kameramanských exhibicí.
Světlo a tma (2013) (TV film)
Jeden z nejzásadnějších dokumentů o podstatě Vesmíru a o tom, čím je především naplněný - světlem & temnem, které je ještě zajímavější a důležitější a tajemnější.
Dungeons & Dragons: Česť zlodejov (2023)
Tuctový "Marvel" potkal fantasy a přeci jen to na poházené vlhké kalhotky a trenky všude okolo zase stačí.. 50%
Oppenheimer (2023)
Opulentní a k explozivnímu prasknutí nacpaný snímek audio šupami a vizuálními fajnovkami, které Nolan kobercově sází v každém detailně pomyslném závěru, podtržené perfektním soundtrackem. Přitom je to v kostce konverzační životopis, akorát s mnoha žánrovými přesahy a časovými rovinami. Jenže je tam kvantová a jaderná fyzika a druhá světová válka, což je přesně moje gusto, takže jsme neměl problém se ve filmu orientovat a vstřebat všechno, co tak intenzivně podává. Ale pro úplného laika to bude v dané kadenci nemálo matoucí (několik lidí z kina odešlo po dvou třetinách filmu, krátce po jaderném testu). Za mě cajk a klobouk dolů před pohlcujícím způsobem zpracování plným osobitých Nolanových trademarků až manýr, které jsem tentokrát zvládl bez větších výhrad. 85%