Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Animovaný
  • Dráma
  • Dobrodružný

Recenzie (310)

plagát

Pearl (2022) 

Farmárska slečna Pearl je za mňa trochu slabším filmom ako predchádzajúci X. Paradoxne má lepšie hodnotenia ako predchodca. Už nie som tak odvarený z jeho technického spracovania a ani dej už nebol dostatočne pútavý ako predtým. Odkazy na prvý diel a pay offy tu sú rozhodne a dobre spracované. Ale to je asi to, čo najviac na mňa zafungovalo. A ešte Mia Goth a jej výborný herecký prejav. Inak by som bral film za podpriemerný horor. V príbehu sa dozvedáme ako Pearl trávila svoju mladosť na známej farme s pobožnými rodičmi. A následne jej prerod na pomstychtivú a psychicky labilnú mrchu, akou bola v X. Lenže väčšinu času sa dokopy nič nedeje a nie je to nepríjemné, creepy a ani tak nechutné. Dokonca chýba aj humor, meta vtipy a film sa tentokrát už berie vážne a nerobia si tvorcovia srandu sami zo seba a z hororových klišé. Ešte je dobrá tá prepojenosť s Maxine, pretože Pearl mala skutočne pravdu, že si sú veľmi podobné. Postava Pearl a jej stvárnenie slečnou Goth je to najlepšie na filme ako som už hovoril. Ten jej desivý úsmev na konci bol extrém. Avšak, tu sa s postavami nepracuje tak dobre ako v prvom horore. Ako som spomínal, že časť postáv má plochý charakter, žiadny build up a ani vývoj. Tu sú až na Pearl také všetky postavy. Klasické archetypy, ktoré sa chovajú príkladne k svojej roli. Či už išlo o švagrinú Mitsy (Emma Jenkins-Purro) alebo premietača v kine (David Corenswet - ale ako Supermanovi mu držím palce). Ani herecky ma až na Miu nikto výrazne neoslovil. Jedine tá hádka Pearl a jej matky bola super, že sa aj herečka Tandi Wright predviedla ako skutočne prísna matka Ruth. Technicky sa tiež už nehrali tvorcovia s kamerou ako prvýkrát. Nemôžem im však uprieť pár zaujímavých pokusov a pekné zábery tu sú pravidelne. A vcelku kreatívne, že ich bežne vo filme nevidím. Strih už nedodával také to napätie a desivosť. Celkovo filmu chýba vo veľkom napätie. Necítil som až tak výrazne ťaživú a nepríjemnú atmosféru. Hudba bola však dobrá, ale aj tá fungovala v X lepšie, keď mala podčiarknuť nepríjemné pocity pri pozeraní. Zasadenie deja sa presunulo našťastie okrem farmy aj do kina a kostola, takže to vnímam ako príjemnú zmenu. Kostýmy boli spravené pekné dobové, ale už to nemalo taký ten retro nádych. Masky však sú stále mimoriadne kvalitné. Tam to neupadlo a mŕtvoly boli primerane nechutné.  Takže nehovorím, že ide vyslovene o katastrofu. To vôbec nie. Stále je to dosť slušný hororový film. Len sa nechytá na predchodcu. Režisérovi Ti Westovi prajem v prípade MaXXXine šťastnejšiu ruku.

plagát

X (2022) 

Vôbec nerozumiem týmto nízkym hodnoteniam, ktoré X schytal od divákov. Ja som napríklad príjemne prekvapený a až takto dobrý film som nečakal. Možno decká dúfali, že dostanú klasický slasher s mnohými jump scares. Ale toto je hlavne o nepríjemných pocitoch a ťaživej atmosfére. Nechápem ako toto mohlo stáť len jeden jediný milión dolárov a tvorcovia majú môj obdiv. Neviem na čom ušetrili, ale vôbec to nie je vidieť. Technicky je to mimoriadne hravý počin a aj príbeh má spracovaný na vysokej úrovni. Takže rozpočet využili na maximum a museli sa spoliehať na kreatívne riešenia a nie na to, čo je ľahké. Klobúk dole. Príbeh je pomerne priamy. Mladí ľudia ako amatérsky filmári idú točiť na odľahlú farmu porno. Ale starý manželský pár nevie, čo sa ide diať na ich pozemku a keď to zistia, tak to filmári majú zrátané. V X je mnoho skrytých detailov, odkazov a prepojení medzi postavami, čo len dodáva príbehu a postavám viaceré vrstvy a komplexnosť. Aj keď na prvý pohľad pôsobí tento film dosť jednoducho. Napríklad sa hovorí o podobnosti medzi farmárovou ženou a hlavnou hrdinkou. A tie podobnosti tam naozaj sú. Nehovoriac o tom, že obe ženy hrá tá istá herečka, len dobre zamaskovaná. Jednotlivé dejové a charakterové súvislosti a následné pay-offy sú skvelou odmenou pre pozorného diváka. Potešilo ma, že filmu nechýba ani humor a hlavne taký jemný meta humor, kedy si horor dokáže robiť srandu sám zo seba a z klišé známych zo slasherov. Najviac ma pobavila veta miestneho šerifa (James Gaylyn) na záver. Ale nesmiem zabudnúť na to, že tento film vie byť aj neskutočne nepríjemný a nechutný. Či už ide o vraždy samotné, ktoré sú často kreatívne, veľmi gore a krvavé. Alebo keď si vedľa vás ľahne nahá 75+ žena a obchytkáva vás, aj keď chvíľu predtým zabila pár vašich kamarátov a je od ich krvi. A ako ste to už možno správne odhadli, aj na tie prasačinky dôjde. Aj keď viac ako zadky, sesky a full frontal v tme a z diaľky, neuvidíte. Časť postáv je prevažne charakterovo plochá a ani nemajú nejakú svoju známu backstory. Naopak iné charaktery disponujú sympatickým postupným rozvojom osobnosti a viacvrstvovým charakterom. Ale to tak v slasheroch býva, že na takéto veci nie je veľký priestor. Tu sa v pár prípadoch našiel. Čo som nečakal je zvrat u zvukárky Lorraine (Jenna Ortega) a reakcie jej frajera a kameramana RJa (Owen Campbell). Tvorcovia ich tak nechcene spravili zaujímavejšími postavami ako hlavnú hrdinku Maxine (Mia Goth), ktorá sa chce stať filmovou hviezdou. Áno, je tu načrtnutý jej zlý vzťah s otcom (Simon Prast), tvrdohlavosť a cieľavedomosť. Kompenzuje si to drogami a o 20 rokov starším priateľom Wayneom (Martin Henderson). Ale o dosť lepšie stvárnila Pearl, tú starú creepy ženu majiteľa farmy. Až z nej išli zimomriavky. Brrr :D Howard (Stephen Ure), farmár, tiež dobre dopĺňal jeho pomätenú a nadržanú starú ženu, ktorá chcela znova mladou byť (bleh). Čakal som, že nám zaspievajú obe hlavné filmové hviezdy, keďže Kid Cudi sa tým živí, ale jeho Jackson iba hral na gitare. Brittany Snow svoju acapella kariéru z Pitch Perfect využila aspoň na pár sekúnd. Naozaj pekne spieva. Teda mal som na mysli  to fiktívne porno; v ňom sú hlavnými hviezdami. Technicky je film perfektný. Zábery to má dychberúce, kreatívne a nepríjemne. Či už sú použité letecké zábery, širokouhlý objektív, pohľady zdola (o ktorých je tu aj jeden meta vtip), delená obrazovka na zdôraznenie podobnosti medzi Pearl a Maxine a amatérskym štábom. Ďalej je tu skvelo využité osvetlenie a farby. Hlavne keď krv ostrieka svetlá a preto svietia na červeno a vražedná stará pani vyzerá ešte viac hrôzostrašne. Režisér Ti West a David Kashevaroff… to ako oni postrihali film je čistá fantázia (kto ocení moje meme, získava zlatého bludišťáka). Takýto strih som ešte nikde nevidel a veľmi dobre podtrhuje tie nepríjemné momenty. Síce sa epileptici nepotešia, ale ja som nadšený. Kostýmy a masky sú perfektné a fakt nejde poznať 30 ročnú slečnu pod maskou tej 75+ starej pani a aj pán farmár má dobrú masku. Oblečenie, autá, rekvizity a aj hudba sú klasické sedemdesiatky a retro štýl vystihli filmári na jednotku. Zároveň je hudba tiež veľmi nepríjemná a naozaj dopĺňa skvelým spôsobom atmosféru celého deja. Zasadenie deja nie je žiadnu novinkou ani v žánri hororu, ale využité je rozhodne na 100%.  Takže tento horor rozhodne odporúčam všetkým milovníkom podobných vyvražďovačiek. Teší ma, že nejde o žiadne lacné triky a ľakačky. To dnešným strašidelným filmom chýba. Už teraz sa neviem dočkať prequelu Pearl a až si tento rok v kine pozriem pokračovanie v podobe filmu MaXXXine.

plagát

Popoluška 3: Stratená v čase (2007) 

Je mi jasné, že už sa táto séria nikdy nevráti ku kvalitám prvého filmu. Popoluška 3 musí opäť variť z vody, keďže nemajú k tomu žiadnu predlohu. Ale treba povedať jednu podstatnú vec. Toto mal byť druhý diel série a ten skutočný druhý ani nemusel vznikať. Nehovoriac o tom, že trojka redconuje to, čo sa udialo v dvojke. Anastázia mala mať za partnera pekára a tu je zase doma so sestrou a matkou. Príbeh je o tom, že Popoluškina macocha sa dostane k čarovnému prútiku dobrej víly. Vráti sa v čase a čarami chce zariadiť to, aby sa princ oženil s jej dcérou Anastáziou. Popoluška sa to snaží zvrátiť a pomáhajú jej v tom aj myšky. Za mňa je to rozhodne dobrý nápad na pokračovanie a bavilo ma to sledovať. Na rozdiel od dvojky. Postavy sú už do tretice podané dobre a aj napísané dobre. Ich motivácie sú jasne dané, charaktery sympatické ako aj prvýkrát. Ako vždy som ostal pri dabingu a ten slovenský pokračuje v “tradícii” z dvojky a opäť je vydarený a kvalitný ako aj v prvých dvoch filmoch.  Po technickej stránke tu máme príjemnú zmenu k lepšiemu. Minimálne čo sa animácie týka. Pretože tá je opäť v takom klasickom Disney štýle aký ich rozprávkam svedčí. Vychádza z animácii minulého storočia, len ich modernizuje. Sem-tam som zazrel pokus o 3D prvok. Hudba je pekná, rozprávková a príjemne dopĺňa dej. Kostýmy sú navrhnuté opäť pekne a tak ako si to takýto animák žiada. Zasadenie deja sa nemení a opäť sme prevažne na zámku. To je síce trochu blbé a mohli byť v tomto tvorcovia kreatívnejší, ale v poriadku.  Takže toto tretie pokračovanie a zároveň posledný diel Popolušky je hneď druhé najlepšie. Oficiálne pokračovanie môžete kľudne odignorovať a po jednotke si pustiť rovno toto. Animák vrelo odporúčam

plagát

Kaskadér (2024) 

Tento film je veľký granát a výborne natočený. Kaskadér je skvelá komédia, ktorá dobre balansuje medzi vtipom a zároveň dramatickými pasážami. Humor tvorcovia správne dávkujú a do sýtosti som sa zasmial. Rovnako má príjemne spracované aj tie romantické linky medzi ústrednou dvojicou. Opakuje sa situácia z minulého roka, kedy Ryan Gosling opäť exceluje svojim komediálnym hereckým nadaním. Príbeh sleduje neúspešnú kariéru filmového kaskadéra Colta Seaversa (Ryan Gosling), ktorý sekunduje hereckej hviezde, Tomovi Ryderovi (Aaron Taylor-Johnson). Popri práci si na pľaci našiel lásku svojho života, kameramanku Jody Moreno (Emily Blunt). Jedného dňa sa však príšerne zraní pri natáčaní voľného pádu. Po roku podradnej práce sa mu naskytne príležitosť spolupracovať s Jody znova. Tá už je tentokrát režisérka a je naňho naštvaná, pretože sa rok neozval. Zároveň však dostane úlohu od producentky Gail Meyer (Hannah Waddingham), že nech nájde hlavnú hviezdu Toma Rydera. Údajne je nezvestný 2 dni a vie o tom len ona. A tam sa začne celkom zaujímavá krimi zápletka. To už by som však veľa prezradil. Každopádne, je to scenáristicky napísané veľmi dobre a ani na sekundu som sa nenudil. Postavy sú tiež poňaté pomerne sympaticky, ich charaktery a ich building. Je to komédia a tam sa nezvykne ísť do hĺbky. Ale mne to stačí a získali si ma pomerne rýchlo. A ako som už spomínal, tak Gosling si to absolútne kradne pre seba. Avšak nikto nezaostával a Aaron Taylor-Johnson si strihol rolu namysleného herca tiež dobre, rovnako ako Blunt rolu režisérky. To jej doťahovanie sa s Goslingom malo v sebe iskru. Ešte musím spomenúť narážky a vtipné cameo istého dobrého komediálneho herca. Ale to sa nechajte prekvapiť v kine, že kto sa objaví na konci. Technicky je to výborne natočený film. Nie len kamera má pár money-shot záberov, ale všeobecne sa vyhrali so zábermi dosť dobre. Ústredný hudobný motív od kapely Kiss sa mi tiež páčil a príjemne dotváral komediálne prvky. Akcia a choreografie sú tiež poňaté veľmi slušne a bavil som sa pri týchto scénach. Kostýmy a masky boli využité kreatívne. Či už sa jednalo o tie, ktoré boli určené pre fiktívny film, ale aj pre Kaskadéra ako takého. A aj práve preto oceňujem prácu kaskadérov, pretože to je hlavná myšlienka tohto filmu. Súhlasím s názorom, že majú ťažkú prácu a sú mimoriadne nedocenení. Zaslúžia si kategóriu na Oscaroch. Zasadenie deja na filmársky pľac je tiež sympatická myšlienka a ako taká je ajmenej tradičná. Aj keď mám taký dojem, že z prostredia Hollywoodu je toho pomerne dosť, posledné roky. Takže takúto komédiu z filmárskeho prostredia určite všetkým vrelo odporúčam. Určite na to choďte do kina a podporte tvorcov. Zaslúžia si to.

plagát

Popoluška 2: Splnený sen (2002) 

Nuž, Popoluška 2 je presne ten prepad v kvalite, ktorý som aj očakával. Logicky sa muselo ísť bez predlohy, keďže tú vyčerpali na pôvodný film. A dosť to vidno. Tvorcovia chceli pokračovať krátko po konci prvého dielu.  Tak príbeh poňali tak, že myšky z prvého dielu spomínajú na zážitky z kráľovského paláca. Najprv tu máme prvý príbeh o tom, ako si Popoluška (Jennifer Hale) zvykala na princeznovské povinnosti a musela zorganizovať bál. Potom je tu príbeh o jarných slávnostiach, kedy sa myšiak Jaq (Rob Paulsen) na chvíľu chcel stať človekom, aby bol Popoluške viac nápomocný. A do tretice ten najzaujímavejší bol o Anastázii (Tress MacNeille) a ako si táto nevlastná sestra Popolušky našla ženícha. Postavy sú napísané podobne dobre ako v prvom filme. Len už sa nikam charakterovo neposunú. Doslova je tento film dosť zbytočným pokračovaním. Párkrát som sa zasmial, ale inak to až tak veľmi záživné nebolo.  Technicky to už tiež nie je tá kvalita akú by som čakal. Síce dvojku animujú Japonci, ale nehodí sa mi to k Disney produkcii. Tá stará technika z 50. rokov bola zjavne oveľa lepšia. Ani zábery neboli krajšie ako by ste čakali od takej skôr televíznej produkcie. Hudba nebola nijak výrazná a ani pamätná. Kostýmy len nadviazali na prvý diel a nedošlo k žiadnym zmenám. Zasadenie deja sa sústredí na hrad a okolité pozemky. Takže rovnako ničím novým nezaujme.  Takže odporučiť to veľmi nemôžem. Podľa mňa toto neosloví ani tých najmenších. Ešte si pozriem tretí diel, keď už to chcem vidieť komplet, ale neteším sa.

plagát

Garfield vo filme (2024) 

Ja mám na Garfielda veľa spomienok z detstva a bol to môj obľúbený oranžový lenivý kocúr. Hlavne tie dve staršie hrané adaptácie komiksov. Tak preto som sa tešil, že si zaspomínam na detstvo týmto animákom. Ale bohužiaľ, zle som to odhadol čo sa týka cieľovky. Pretože som bol v domnení, že pôjde o PG-13, ale je to film od 7 rokov. A tak ho musím aj týmto spôsobom brať a byť k nemu tolerantnejší. Pretože scenár je trochu hlúpejší a infantilnejší ako by som si prial. Preto je aj príbeh taký trochu jednoduchší a primitívnejší. Garfield (Chris Pratt) vo filme rozpráva svoj osobný príbeh o tom, ako ho otec Vic (Samuel L. Jackson) ako malé mača opustil a zoznámil sa s jeho pánom Johnom (Nicholas Hoult). S tým, že jednej noci Garfielda a Odieho (Harvey Guillén) unesú posluhovači mačky Jinx (Hannah Waddingham), ktorá sníva o pomste. Vic túto mačku zradil, keď za mlady kradli mlieko z jednej farmy a tak chce aby Vic a Garfield ukradli veľkú zásobu mlieka pre ňu. Riešime tu teda aj vzťah medzi otcom a synom, ale aj lásku medzi dobytkom zo spomínanej mliečnej farmy. Scenár sem tam strácal logiku, čo sa týka chovania sa postáv a humor bol často dosť cringe, ale je to pre decká, takže prižmúrim nad tým oči.  Samozrejme som videl dabingovú verziu, kde som očakával dabing YouTubera Dušana Brachnu, ale nejak som ho tam nezaznamenal. Každopádne, dabing sa vydaril. V pôvodnom znení je obsadenie ešte hviezdnejšie, takže diváci si užijú aj originál. Postavy boli poňaté a napísané pomerne dobre. Len ako som vravel, napriek ich sympatiám, sa občas chovajú divne. Technicky ide o pekný film. Animácia je trochu lacnejšia na pohľad, ale ani neurazí. Film má taký svojský vzhľad známy z komiksovej predlohy. Hudba bola príjemná a veselá a do takejto rozprávky akurát. Práca s kamerou ma neoslnila, pretože nič prevratné som si nevšimol. Zasadenie deja je zaujímavé, hlavne čo sa týka tej miestnej sci-fi farmy. Kostýmy tu neboli logicky takmer žiadne, ale vzhľad mačiek je taký netradičný. Hlavne vzhľadom na ich farby. Zelená a modrá mačka sú trochu úlet. Ale nevadí.  Takže keď to tak uzavriem, tak pre vaše najmenšie ratolesti to je skvelá rozprávka. Pre rodičov už skôr taká infantilná nuda. Je to teda na zváženie

plagát

Popoluška (1950) 

Príbeh poznám ako svoje ponožky, ale aj v tomto prípade platí, že pôvodnú animovanú verziu od Disney som nikdy nevidel. Až doteraz. A takto to je s drvivou väčšinou Disney rozprávok. Minulý rok som mal príležitosť vidieť hranú Popolušku a tak ju viem porovnať s touto Popoluškou. Zároveň som samozrejme videl aj známe české Tři oříšky pro Popelku s Libušou Šafránkovou a rôzne iné moderné prerábky a romantické komédie. Ale tie už s rozprávkou nemajú nič spoločné. Príbeh rovnako nebudem konkretizovať, pretože je to zbytočné a tieto klasiky poznáme všetci už od detstva. Rozdiel medzi touto kreslenou formou a hranou, je opäť v tom, že hraná prináša viac informácii o postavách a všetky veci sú názorne ukázané. V tomto prípade však mnoho informácii vybaví rozprávač, ale nie sme ich očitými svedkami. Nehovoriac o tom, že pri dĺžke 75 minút na to ani nie je dostatok času. Potom sú rozdiely už len v tom, že niektoré situácie sa odohrali inak, inakším spôsobom s inými postavami, ale zásadné momenty sú totožné. Postavy sú spracované mimoriadne dobre a sympaticky. Každý si získa vaše srdce a celý príbeh je aj príznačne poučný. Najviac ma pobavili myši a ich doťahovanie sa s kocúrom Luciferom. Herecky to neposúdim, pretože tak ako vždy, v animáku volím slovenský dabing. Ten je tu už taký starší a dosť to počuť, ale aspoň som si nostalgicky zaspomínal na detské časy. Tieto osobnosti už dnes v dabingu často nepočuť (nie že by boli tí herci nebohí, len už nie sú tak často obsadzovaní).  Po technickej stránke nemám čo dodať, pretože toto je taká tá poctivá ručná animácia aká bola kedysi, keď sme sa nemohli spoliehať na počítače. A táto práca je aj v tomto prípade odvedená na jednotku. K maskám sa vyjadriť neviem, pretože logicky, je to kreslené. Kostýmy sú tu také, aké sa v rozprávke kreslenej v 50. rokoch očakávajú a sú za mňa poňaté sympaticky a správne rozprávkovo. Hudba a piesne tiež dodávajú celkovému zážitku čarovnú atmosféru a nemôžem sa sťažovať. Zasadenie deja prekvapí spracovaním jednotlivých miest, pretože kráľovsky palác žiari ako keby to je kasíno v Las Vegas a to mi trochu nesedelo. Rovnako som v Popoluškinom rodnom dome nečakal vežu s 500 schodami 😅 Takže ak ste nevideli ani vy takúto starú klasiku, vrelo vám ju odporúčam. A ja som zvedavý na tie dve pokračovania, ktoré vznikli. Len očividne to už na pôvodný film nemá ani zďaleka

plagát

Leví kráľ (2019) 

Ako som už dávnejšie spomínal, tak ja som sa v detstve venoval skôr tvorbe DreamWorks alebo Pixaru. Ten je síce už dlhý čas súčasťou Disney, ale rozprávky ako Leví kráľ, napriek legendárnemu statusu, išli mimo mňa. Okej, konkrétne táto nie, ale väčšina z nich áno. Len minulý rok som si zaspomínal na prvý diel a zhliadol som ho, ale až teraz som videl kompletnú kreslenú trilógiu. Zároveň som bol k zhliadnutiu tejto novej verzie (okrem iného) motivovaný tohtoročným uvedením prequelu o Mufasovi. Videl som z neho prvý trailer a zatiaľ ma to nejak extra nezaujalo. Ale veď uvidíme ako to dopadne a o čom to bude. Som zvedavý, kedy príde CGI prerábka kresleného pokračovania, kde už má Simba (Donald Glover) rodinu s levicou Nalou (Beyoncé). Príbeh logicky sumarizovať určite nejak konkrétne nemusím. Každý ho pozná. Môžem sa sústrediť jedine na zmeny oproti pôvodnej verzii. A napriek tomu, že táto CGI verzia je o 30 minút dlhšia, veľa noviniek a inovácii neprináša. Postavy sa vyjadrujú konkrétnejšie a obšírenjšie, aby bol dej pochopiteľnejší aj pre tých pomalších. Ale aspoň je to celé prirodzenejšie. Tvorcovia hovorili o pridaní piesní, ale nemám pocit, že by Hans Zimmer a Elton John pridali niečo naviac. Skôr mám pocit, že 1-2 piesne ubudli. A to je v rámci príbehu asi všetko. Keď je reč o postavách, tak tie sú spracované dosť verne voči pôvodným. Aj keď Rafiki (John Kani) mi prišiel viac upozadený ako predtým. Timon (Billy Eichner) a Pumba (Seth Rogen) mali lepší humor a paradoxne občas som sa viac schuti zasmial ako pri pôvodnom filme. Dabing nemôžem ohodnotiť, pretože som sledoval slovenský a nie pôvodný. Ale obsadenie to má veľmi sympatické. A ani po slovensky to neznie vôbec zle. Postavy všeobecne boli kozmeticky trochu pomenené. Ale nijak výrazne. Základné charakterové vlastnosti im zostali.  Po technickej stránke je to skvelé, pretože zábery sú neskutočné krásne na tú peknú, aj keď počítačovú prírodu. Naozaj sa vyhrali s rôznymi detailami a so samotnými zvieratami. Tvorcovia chceli čo najväčší realizmus. Len neviem či pri zobrazení zvierat sa im to vždy vydarilo, tak ako chceli. Občas to vyzerá ako dokument, pretože bohužiaľ, reálne zvery nemôžu mať gestá a mimiku ako tie kreslené. Inak by to nevyzeralo prirodzene a to je možno aj škoda. A tie animácie sú miestami dosť umelé a vidieť, že nejde o živé tvory. Preto sa z filmu akoby v tejto oblasti vytratila tá rozprávkovosť. Hudobne je to rovnako skvelé ako kedysi, pretože máme tam tie isté piesne, logicky. A niektoré som si aj rád zaspieval, keďže som na nich vyrastal. Zasadenie deja je tiež spracované skvelo, ale tejto digi prírode akoby vo veľkom chýbali pestré farby a pôsobí často až fádne. Kostýmy a masky tu nie sú, takže tieto kategórie neriešim. Keď som vravel o kamere, ktorá je skvelá, tak strih sa mi nepáčil. Konkrétne má film zvolený divný štýl stmievačiek. Skôr by som ocenil rýchly strih bez stmievania obrazu. Ale to je len vec vkusu. Mal som výraznejší pocit dokumentu ako rozprávky. Takže táto nová podoba nie je zlá a páči sa mi takmer rovnako ako originál. Aj keď na ten sa to nikdy nedotiahne. Je to jedna z tých lepších live-action prerábiek od Disneyho.

plagát

Súperi (2024) 

Challengers sú jedno z tých veľmi príjemných prekvapení v kine a s výborným obsadením. Teda nie že by som poznal ostatných hercov okrem hlavnej hrdinky, ale okrem iného, aj herecky ide o silný zážitok. A určite to je najkrajšie natočený tenisový film aký som doteraz videl. Napriek tomu, že šport je v tomto prípade ten vedľajší a skôr sa sústredíme na milostný trojuholník. Pôvodne som návštevu kina ani nemal v pláne, ale spätne to vôbec neľutujem. Hneď na začiatok poviem, že nemám rád filmy s otvoreným koncom, kde si ten záver musí vysvetliť každý divák sám. Môžte si to interpretovať viacerými spôsobmi. Tu mi to tiež vadí, ale som ochotnejší to prekusnúť viac, ako inokedy. Každopádne, dej sa odohráva na poli 13 rokov okolo tenisových kariér dvoch kamarátov, Arta Donaldsona (Mike Faist) a Petera Zweiga (Josh O'Connor), ešte z detských čias, ktorí majú záujem o to isté dievča, tiež tenistku, Tashi Donaldson (Zendaya). No a to je prakticky celou pointou príbehu, kedy sa obaja chalani snažia získať si srdce tej najväčšej krásky. Až to prerástlo do vzájomného nepriateľstva oboch chalanov a Tashi nejak do konca filmu ani nevie koho z dvojice vlastne chce a či vôbec niekoho úprimne ľúbi. Hlavné trio postáv si hneď dokázalo získať divácke sympatie a je napísané vážne dobre. Všetci traja si zaslúžia môj obdiv a tieto dramatické úlohy im šli od ruky. Majú fakt talent a ich vzájomnú chémiu som si celý čas užíval. Tuším, že je to prvý film, kde som videl hrať Zendayu nie úplne dobrého človeka a ani to nemusela naplno prejaviť. Náznaky sú tam dostatočné. Technicky je tento film tiež pecka. Práca s kamerou tu je doslova na Oscara. Pretože tie zábery sú jeden money-shot za druhým. GoPro na raketách, na loptičke, dronové zábery, z vrchu, zo spodu. Ten film je vizuálne dokonalý. A preto chválim vedúcu osobu kameramanov, Sayombhu Mukdeeprom. Hudba je perfektná a neskutočne dokáže podporiť danú situáciu. Kostýmy sú také ako si viete v tenise predstaviť. Klasické úbory a aj športový civil. Mimochodom, slečna Zendaya je tu mimoriadne sexi a opäť sa mi potvrdilo, že je moja filmová crush. Masky sa tu veľmi neriešili. Zasadenie deja prevažne na tenisové kurty má tú správnu atmosféru, aká má byť. Rovnako dobre sa tvorcovia vyhrali aj so strihom, kedy sa strieda aktuálny finálový zápas dvoch sokov s minulosťou, kedy zisťujeme ako sa títo traja zoznámili.  Takže určite to môžem každému odporučiť a stojí to aj za viac ako len jedno pozretie. Takúto športovú drámu prekypujúcu emóciami tak ľahko nenájdete.

plagát

Boy-Kills-World (2023) 

Trailery na Boy Kills World vyzerali o dosť lepšie ako výsledný film. Bol som presvedčený aj na základe synopsie, že by to mohol byť dobrý akčný revenge film.  Je to celé o odplate, ale bohužiaľ, o ničom inom. Akčné scény a súboje sú natočené fantasticky, ale scenár je dosť tragédia. Čiže obom scenáristom, Tylerovi Burton Smithovi a Arendovi Remmersovi, sa to nejak rozsypalo. A občas sa film snaží byť nasilu vtipný, ale nie je. Skôr je to taký cringe humor.  Hlavný hrdina (Bill Skarsgård) ani nemá meno, ale ide o to, že mu zavraždili otca, matku a sestru (Quinn Copeland). Môže za to Hilda Van Der Koy (Famke Janssen), ktorá je miestna diktátorka a každoročne si vyberá ľudí, ktorých zabije. A tak je hlavný hrdina miestnym šamanom (Yayan Ruhian) od detstva trénovaný v boji, aby sa mohol Hilde pomstiť. A keď už sa s Hildou osobne stretne, tak zisťuje, že to bolo celé inak a že trpel stratou pamäte. Na záver nás čaká americký happyend. Len je to celé napísané strašne klišoidne a hlúpo. Dalo sa to aj oveľa lepšie. Postavy sú tiež napísané neuspokojivo. Bill Skarsgård to zvládol herecky dobre a tiahne celý film. Zvyšok osadenstva buď hral priemerne alebo to až príliš preháňal. Ani jedna z postáv až na hlavnú mi nebola sympatická. Proste takto nie. Technicky to bolo skvelo natočené a je to úplne iná situácia. Práca s kamerou, svetlami a plus choreografie a akcia sú zvládnuté na jednotku. Veľmi som si to užíval. Hudba bola príznačne dobrá a mala šmrnc. Kostýmy a masky boli vymyslené sympaticky a každá postava mala niečo do seba po stránke oblečenia . Zasadenie deja už tak extra zaujímavé nebolo. Respektíve mohli ho využiť aj výraznejšie. CGI efekty boli celkom pekné a našťastie to nie je nič na hanbu.  Takže možno to niekoho baviť bude, ale asi si tiež bude najviac užívať len akčné sekvencie, ktorých tu nie je vôbec málo. Len ako som už viackrát spomenul - príbeh už je slabší a scenár drhne. Druhýkrát by som si to už nepozrel.