Nové recenzie - TOP používatelia

Dobrý, zlý a škaredý

*CARNIFEX*Dobrý, zlý a škaredý(1966)

Škoda, že sa nemám s kým hrať na indiánov, ako voľakedy, už by som ziapal z okna: "Tasím kolty, a teraz sa máte po-piči vy žlté, šikmooké špiny!" Dooobre, som sa nechal trochu uniesť, neber to rasisticky :) Inak, Ja keby mám hrať v tomto filme, nie je tu pre mňa rola. Musel by tam niekto štvrtý do partie, ako v prípade Troch mušketierov ten štvrtý, pričom by sa tento film volal: "Hodný, zlý, ošklivý a mimoriadne pekný". Tak ako píše Arsenal vo svojom komentári, tá hudba mi bude teraz hrkotať v gebuli niekoľko dní, pričom tých 90% je za mňa kurva zaslúžených. Tie tri hodiny zbehli ako voda a poviem narovinu, že keby mám frajerku, určite by ju to bavilo tiež. Nuž ale nemám, no musím si už konečne niekoho nájsť a oženiť sa, veď predsa nemôžem zomrieť šťastný :D Toto je jeden z 200 najlepších, či najobľúbenejších filmov, ktorý si svoju postavenie na 21 mieste plne zaslúži. A šup na posledných 7 počinov.

Manželia Stodolovci

NevkaManželia Stodolovci(2023)

Chápu, že Stodolovi asi dostanou ve filmové podobě kartáč za to, kolik toho vynechali, jak moc to bylo nepřesné nebo co všechno tvůrci zjednodušili. Na druhou stranu se na ně můžu díky předchozí neznalosti dívat s relativně slušným odstupem. Dejme tomu, že jsem asi někdy zaslechl, že se podobný případ odehrál, ale fakticky jsem o něm neměl žádné větší informace. A je to právě tento důvod, proč mě to "bavilo" sledovat. Žáčková je v roli Stodolky skvělá (až mi z toho bylo fyzicky nevolno) a Hájek toho podpantofláka hraje taky výborně. Člověk tak hlavně díky nim zvládne aspoň trochu nacítit, jaký hnus to tehdy byl. Takže ano. Pokud jdete ze směru "nevím nic - kouknu na film - kouknu na dokument/pročtu podrobné informace", rozhodně můžu doporučit. Informační hodnota bude stoupat. Ten zbytek si pak musí zvážit, jestli na to chcete koukat jen kvůli perfektním hereckým výkonům - protože nic navíc pravděpodobně nedostane.

Začiatok sezóny

castorZačiatok sezóny(1989)

O poválečných traumatech vznikly bezpochyby lepší kousky. Tomuhle nepomůže ani skvělé herecké obsazení v čele s Robertem De Nirem, který coby vietnamský veterán brzy pochopí, že každý se s poválečnou depresí vyrovnává trochu jinak. V jednoduchosti je sice síla, nicméně britský televizní tvůrce David Hugh Jones měl přidat plyn a nabídnout alespoň nějakou zapamatovatelnou (silnou) scénu. A nemyslím tím válečnou vřavu. Místo toho nabízí tuny dialogů, předvídatelné momenty a průměrný (a ještě navíc skřípající) příběh. Dietní tři hvězdy.

Bad Boys: Na život a na smrť

Spiker01Bad Boys: Na život a na smrť(2024)

Tak trošku nucený sequel, protože trojka vydělala a cenných značek je zvláště v letošní kinové bídě zoufalý nedostatek. Tak trošku tuctová zápletka s neprávem očerněnými (haha) policisty, které kupříkladu Ethan Hunt čelí v každém díle a zkrátka více téhož. Nejvíce však záleží na tom, jak moc rádi máte Smithe s Lawrencem, zvláště Will se pořád udržuje ve skvělé kondici a Martin na sobě taky trošku zapracoval. Hlášky na mě v 90% případů fungovaly (někomu už to může v padesáti přijít moc), akce byla obstojná, ačkoliv se nezapíše do análů toho nejlepšího, je to pořád solid sedmička, která neurazí a zvlášť u filmů z produkce Sony je to nadstandard. Mám úplně stejně na úrovni s třetím dílem, trošku mi přijde, že trojka byla víc opěvovaná a 4 už víc hejtovaná, nesouhlasím s obojím.

Stíny horkého léta

chozeStíny horkého léta(1977)

Komorní baladický home invasion se zneklidňující Liškovou hudbou a atmosférou, natáčený v mém milovaném Štramberku. Inteligentní chlapská podívaná směřuje s rozvážností hlavního hrdiny a za výborných úsporných dialogů (záporáci nemluví vůbec) k nevyhnutelnému závěrečnému výbuchu násilí. Ten bohužel není nijak pamětihodný a stejně tak by mohl být zajímavější děj k němu vedoucí, konkrétně útočníci by mohli své oběti mnohem víc terorizovat.

Posedlost

chozePosedlost(1981)

Hysterické rozchodové psycho, přepínající v druhé polovině do Hellraisera. A trochu mi to připomnělo i dřívější Brood od Cronenberga, který byl taky inspirovaný režisérovým vlastním drsným rozvodem. Sugestivní kamera zachycuje vyčerpávající, místy komické soupeření Adjani a Neilla o to, kdo bude působit jako větší hysterka/šílenec. Adjani vítězí a je nezapomenutelná, ale Neill se taky poctivě snažil. Těžko se mi to hodnotí, protože u mě převažuje dojem, že je to uječený psycho blábol, v celku nekoukatelný, ale má to svoje lahodně ujeté a extrémní momenty a ve výsledku mě to fascinuje.

Gabriela Soukalová: Pravda se pořád vyplatí

MattyGabriela Soukalová: Pravda se pořád vyplatí(2024)

Kdybych za tenhle komentovaný sestřih novinových titulků a nepůvodních záběrů z živých sportovních přenosů zaplatil plné vstupné, cítil bych se dost ošizen. Jde o jednostrannou glorifikaci/(sebe)obhajobu prokládanou starým dobrým kydáním hnoje, kritickou ke všem, jen ne k samotné protagonistce, která se zas a znovu plačtivě staví do pozice oběti. Jak jinak, když je režisér/promotér zároveň agentem Soukalové. Člověk nemusí být vystudovaný psycholog, aby ho napadlo, že vztahy obvykle takhle schematicky nefungují, že není jen čisté dobro a absolutní zlo, ale budiž. Při stominutové stopáži a prvoplánovém zapojování sentimentální hudby to ovšem vede k extrémní monotónnosti a nevkusnému kýčaření. Celé je to navrch, snad vyjma slz v autě, okatě fejkové, naskriptované, bez autenticky působících výroků a situací – jak ironické u filmu, který má v podtitulu slovo „pravda“. Poslední půlhodina, kdy už není moc o čem vyprávět, je pak z velké části jen bezobsažným ředěním onoho hustého, lepkavého koncentrátu. Díky alespoň za nechtěně wtf momenty, třeba mluvící hlavu Krause, který (zrovna on!) se moralistně vymezuje vůči novinářským hyenám. Pro VoD platformu cílící na nejnižší společný jmenovatel jde ale o adekvátní výplň, která svým nápadně bulvárním nábojem zřejmě přitáhne dost pozornosti, aby se producentům vyplatilo natočit příště stejně plonkové promo jinému sportovci nebo sportovkyni. 20%

Ricardovci

NinadeLRicardovci(2021)

20 let s láskou vzpomínám na starší televizák Lucy (2003), miluju původní seriál I Love Lucy a samozřejmě Kidmanku. Proto má očekávání byla velká, a stejně tak velké je i mé zklamání. Ale tak Aaron Sorkin sice u filmu pracuje dlouho, byl dokonce u toho, když se Kidmanka před 30 lety snažila najít si své hollywoodské místo v Malice, ale zřejmě je mnohem lepší scénárista, než režisér. Tak skvělé téma a tak promarněné! Scvrknout ten příběh na jediný týden a ledabyle poskládat krizi v manželství, členství v komunistické straně, tvorbu průkopnického sitcomu a ještě zkombinovat drama s fejkovým dokudramatem? To skutečně nebylo nutné.

Vrah naoko

3DD!3Vrah naoko(2023)

Chytrý, promyšlený scénář s poselstvím o strachu ze změny života. Skvělé tempo, špičkové herecké výkony - ty dialogy! - Glen Powell mizí v roli. Příběh krásně graduje a akce v něm není vůbec žádná. Škoda toho debilně přeloženého názvu. Jinak milý romantický film, kterým Linklater splnil sen spoustě zakřiklých brýlatých študáků o tom, že tu svou Adriu Arjonu mají šanci dostat do postele. A bude je to jenom stát ztrátu vlastní osobnosti. Hodně štěstí u závěrečné zkoušky.

1923 - Season 1

Kaka1923 - Season 1(2022)

Dají se pochopít všechny ty námitky skalních fandů Yellowstonu a 1883. Ano, s 1923 je to trochu složitější, protože je náladově roztříštěný, emocionálně rozevlátý a několik příběhových linek se rozvijí do přílišné šířky a konec jedničky vlastně zdaleka není takový, jak se po prvních dvou až třech dílech očekává. Ovšem jestli 1883 byl syrový solitaire a pocta westernu, tak 1923 je pocta všem slavným dobrodružným filmům. Občas jsem měl pocit, že vidím to nejlepší z Afriky a některé momenty dávají vzpomenout na legendární Lovce Lvů, jindy to romantické tokání ústřední dvojice (mimochodem fantasticky castingově trefený Brandon Sklenar) připomíná Out of Africa. Sheridan tady rozehrává zkrátka větší a košatější příběh než u jeho dějově staršího bratříčka a nebojí se ho změkčit v podobě docela svěží romance, která náramně připomíná tu z Titanicu. I tak však duchovní otec této série nevynechá momenty ryzího násilí a ultra-záporáky. Především pak Timothy Dalton je vynikající. Dobře našlápnuto ke druhé sérii.

Cudzinci: Kapitola 1

LIVINGDEADCudzinci: Kapitola 1(2024)

Bože, jít na to do kina.....tak se asi ukoušu nudou. Tolik nesmyslných situací. Tak ji někdo pořád bouchá na dveře a ona si pustí desku, zahraje si na klavír a ještě si dá jointa. Ani jeden u sebe nemá mobil a přitom v dnešní době má telefon každý u sebe zvláště ve vyhrocených situací. A ten chlápek, takovou bačkoru jsem ještě neviděl...Slabých 40%

Akty X - Gender Bender

MM_RamoneAkty X - Gender Bender(1994)

V roku 1993 sa začal vysielať americký mysteriózny televízny seriál "Akty X" (The X-Files). Počas deviatich rokov bolo vyprodukovaných deväť sérií, ktoré spolu obsahujú dvestodva častí. Štrnásta epizóda z prvej série nesie názov "Opačné pohlavie" (Gender Bender). Televíznu premiéru mala dvadsiateho prvého januára roku 1994. Agent FBI Fox Mulder a jeho kolegyňa agentka Dana Scullyová prichádzajú do štátu Massachusetts, aby tam objasnili podivné úmrtia mladých ľudí. Počas vyšetrovania musia preniknúť do uzavretej náboženskej sekty. Všetko nasvädčuje tomu, že vrahom je zrejme osoba, ktorá dokáže meniť svoje pohlavie. Jedná sa o časť, ktorá je síce scenáristicky hodne rozháraná, ale miestami disponuje dosť hustou atmosférou a nečakanými zvratmi. ****

Vládca Paríža

chozeVládca Paríža(2018)

Po Mesrinovi se Richet s Casselem vyšlápli na další skutečnou legendu francouzského podsvětí a sice Vidocqa. Bohužel, výsledkem je jen průměrná historická kriminálka, byť jako výlet do napoleonské Paříže plné bývalých galejníků a půvabných žen je to fajn.

Kaskadér

tronKaskadér(2024)

Najúnavnejší, najunavujúcejší a najunavenejší blockbuster roka? Nebavilo ma to. Goslinga a Blunt mám rád, ale treba na nich prísnu ruku, inak zvyknú byť priemerní. A tú sú, prepáčte, strašne slabí. Nemajú medzi sebou žiadnu chémiu, ich postavy sú napísané o ničom a tomu prirodzene odpovedajú aj herecké výkony oboch zúčastnených. Čakal som, že si užijem aspoň fantastické akčné scény, ale žiaľ aj tie sú mimoriadne nudné. Scenár je krajne neoriginálne zverstvo. Z celého viac ako dvojhodinového filmu ma napokon zaujalo len pár neakčných drobností ( (jednorožec, kaskadérsky Oscar, Jean-Claude). A soundtrack.

Abigail

tronAbigail(2024)

Čo ja viem... Nebavilo. Čo z toho, ak máte k dispozícii dobrých hercov (Dana Stevensa, Kevina Duranda, Giancarla Esposita), keď hrajú neschopných blbcov a kreténov? Zaujal ma z nich len Matthew Goode, ktorého som si pár týždňov dozadu užil v The Offer, ale má tu len cameo. Nápad zaujímavý (Výkupné vs. minidracula), ale vinou nesympatických postáv a scenára pozostávajúceho z útrpne predvídateľných klišé, je stupeň zábavy nastavený veľmi nízky. Pôvodne som chcel dať „až“ 3*, ale keď som si predstavil, že by som to musel vidieť ešte druhý raz...

The Hearse

darkrobykThe Hearse(1980)

Vcelku sympatický snímek se zbytečně dlouhou stopáží, která ale nakonec až tak neunavuje. Zpočátku to vypadá na duchařinu, pak na satanský horor, opět duchařinu, a to se několikrát zopakuje. Neklidný příběh s místy strašidelnou hudbou, kdy napětí se stupňuje směrem k závěru. Jane Hardyová odjede z města na venkov, kde zdědila dům po tetě. Hodlá v něm strávit léto, jelikož ji sužují deprese a o na věří, že čerstvý vzduch ji přivede na jiné myšlenky. Na konci léta se chce rozhodnout, zda si dům ponechá. Jenže v domě se dějí podivné věci, místní se s ní nechtějí bavit a mluví o strašidelném domě a večer ji pronásleduje tajemný muž v pohřebním voze. K tomu ještě noční můry, z nichž ta kostelní je velmi pěkně atmosférická, a nebýt  mladíka Paula, co ji pomáhá opravovat dům a tajně ji miluje (nakonec ji lásku vyzná, ale...), a uhrančivého mladého muže Toma, k němuž zaplane láskou, asi by velmi brzy sbalila kufry. Jenže netuší, že smrt už začala obcházet její dům. A od dob Psycha nemůže chybět ani koupelna a vana se závěsem...

Tanec s vlkmi

dO_odTanec s vlkmi(1990)

// Věci, který mě po třicítce bolí nejvíc. 1. Sledovat muže, když přijdou o svý psy (nebo vlky). 2. Sledovat muže, když přijdou o svý koně. 3. Záda, když čtyři hodiny v kuse intenzivně sleduju jeden z největších mistrovských kousků kinematografie a už nevím, jak jinak se u toho posadit/lehnout si. Tady za to ale všechna ta bolest stála. 10/10

Butch Cassidy a Sundance Kid

*CARNIFEX*Butch Cassidy a Sundance Kid(1969)

Tak "schválne" som si dal porátať, koľko moja osôbka vzhliadla westernov. No že údajne 58, pričom na špičke je nestarnúci "Vinnetou" a jeho rôzne varianty vrátane "Pokladu na striebornom jazere". Asi tak trochu na smiech, že? Pamätám si ešte "Tenkrát na Západě" kvôli harmonike či "Sedem statočných" a to z úplne prostého dôvodu, lebo ich bolo proste SEDEM. Takýto som Ja fanúšik westernov, ale presto všetko, k "Butchovi Cassidym a Sundance Kidovi" som pristúpil s rešpektom, lebo šak ide o 42 najlepší film, pričom nechcem, aby na mňa nejaký trubiroh z ČSFD tasil kolty. V prvom rade musím povedať, že som absolútne netušil, o čom je samotný príbeh. Keď vidím takýto obrí obsah, mám tomu čo ho napísal, chuť bez milosti polámať oba ukazováky aj prostredníky na oboch rukách. Nuž ale čo narobíme, my môžeme len kritizovať, veď to nám ide z tepla domova najlepšie :) Ale vážne teraz, lebo šak už som ako ten, čo ten "román" napísal, v ktorom prezrádza 3/4 deju z filmu (som si ho nakoniec prečítal PO vzhliadnutí). Snímok ma popravde celkom bavil, ale nie zas tak, aby som nadobudol presvedčenie, že tých 89% je plnohodnotne zaslúžených. Ale zas, čo Ja o tom viem, keď ma doposiaľ bavili len Máyovky pričom Vinnetou a Old Shatterhand sú pre mňa aj tak väčší frajeri, ako títo dvaja žoldnieri :) Toto je jeden z 200 najlepších, či najobľúbenejších filmov, pričom mne zostalo posledných 8 "kúskov", aby som to mal celé (konečne) za sebou. Medzi 3-štyri, dám štyri, lebo môžem, lebo v závere sa núka krásna pointa, a to fakt, že pred spravodlivosťou sa utiecť nedá a dobehne skrátka každého.

Butch Cassidy a Sundance Kid

flanker.27Butch Cassidy a Sundance Kid(1969)

Film, který si dal za cíl oprávnit zločin Američanů v zahraničí, protože oni jsou přece takoví sympaťáci. Tak nějak příznačné pro americké pojetí světa. "Milují nás, i když je okrádáme"... :))) Ve skutečnosti v závěrečné scéně není pravda nic, likvidaci zločinecké dvojice provedlo osm policistů a tři vojáci, kteří se k tomu nachomýtli spíše náhodou. Já ten film z principu nenávidím.

Časové pásmo bolo zmenené