Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hviezda Johna Gottiho, mladého ambiciózneho a sebavedomého mafiána, stúpa rýchlo smerom hore. Vďaka svojmu vzácnemu priateľovi Neilovi Dellacrosovi, ktorý jeho schopnosti oceňuje, sa dostane až do samotného ústredia mafie. V dvadsiatich siedmich rokoch patrí medzi špičky v rodovej hierarchii Cosa Nostry v New Yorku. Jeho skvelé vyhliadky však skolí nečakaný pád. So svojimi kumpánmi spacká svoju prvú vraždu, za ktorú si musí odsedieť tri roky vo väzení. Vráti sa s jedinou túžbou - byť kmotrom prvým mužom mafie. Rok 1980 je pre rodinu Gottiovú čiernym. John stratí vo svojom živote to najcennejšie svojho syna Franka. Prejde veľa času, kým sa s jeho smrťou ako tak vyrovná. Stále ho neopúšťa túžba stať sa bossom newyorského podsvetia. Po pohrebe chorého Dellacrosa mu už nič nebráni v tom, aby konečne zrealizoval svoj zámer. Pretečie mnoho krvi, ale nakoniec sa mu to podarí. Polícia ho nazýva Teflónový Don, pretože nemôže preukázať žiaden jeho zločin. Teraz má šancu - keď prehovorí Gottiho blízky priateľ... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (35)

Tjaden 

všetky recenzie používateľa

Neprávem opomíjený snímek, který zdařile mapuje vzestup a pád posledního velkého bosse rodiny Gambino, Johna Gottiho. Na výpravě je patrné, že se jedná o TV film, avšak herecké výkony jsou na špičkové úrovni. Armand Assante se sice reálnému Gottimu příliš nepodobá, přesto svůj part zahrál uvěřitelně. Jako milovník seriálu The Sopranos jsem velice ocenil to, že se ve filmu objevili známe tváře - Dominic Chianese (strýček Junior), Tony Sirico (Paulie), Frank Vincent (Phil Leotardo) či Vincent Pastore (o pár kilo lehčí Pussy Bonpensiero). ()

in4mator 

všetky recenzie používateľa

Konverzační film, odehrávající se povětšinou v interiérech, nepotěší dost často nezáživnými rozhovory. Taky mi v něm chybělo VÍC zajímavých scén a VÍC napětí, které mohlo obstarat třeba sledování ze strany zákona, kdyby dostalo VÍC prostoru. A tak film stojí hlavně na skvělém hereckém výkonu hlavního protagonisty. ()

Reklama

Lacike 

všetky recenzie používateľa

Gotti, Witness to the Mob, Boss of Bosses. Moja oblubena mafianska trilogia o najznamejsom mafianovi za posledne roky. Kazdy z tychto filmov sa venuje jednej z troch dôlezitych postav tohto mafianskeho klanu. Gotti - samotnemu Gottimu, Witness to the Mob - Gottimu zastupcovi, ktory ho nakoniec potopi a Boss of Bosses - staremu bossovi, ktoreho Gotti nasilu nahradi. Jednotlive filmy su tak za 7/10, ale spolu tvoria skvelu mozaiku za 8/10. Uplne nesedi vo vsetkych detailoch, ale ani rozdielny pohlad tvorcov jednotlivych filmov by som nepovazoval za zapor, ale zaujimavy klad. O to viac vynikne snaha urobit z hlavnej postavy v kazdom jeho vlastnom filme charizmatickeho a z urciteho pohladu relativne kladneho mafiana, pricom je jasne, ze vsetci boli obycajni zmrdi, ktori si svoj osud zasluzili. Tak ako vsetci mafiani. Napriek tomu je stale fascinujuce sledovat ich osudy. Jednotlive filmy odporucam sledovat v poradi v akom som uviedol na zaciatku. ()

Santino7 

všetky recenzie používateľa

Napriek tomu, že túto vec opakujem prakticky neustále a teda pri každej možnej príležitosti (vlastne sa z nej stáva u mňa už akási odrhovačka), ono mi to skrátka nedá a tak musím opäť - 90. roky boli čo sa týka mafiánskych filmov asi najprajnejším obdobím v doterajšej histórii filmu vôbec. Za tých pár rokov ich vzniklo skutočne neúrekom, no a čo je pre nás z pohľadu divákov asi najdôležitejšie, množstvo z nich bolo aj vskutku vydarených, prvotriednych (a nezabudnuteľných). A práve k onej skupine vyvolených medzi žánrové esá sa u mňa v podstate okamžite po skončení (resp. začalo sa to rysovať už počas pozerania) suverénne zaradila aj táto - minimálne v našich končinách pomerne neznáma - životopisná snímka. A navyše televízna... Avšak to mi v poslednej dobe absolútne neprekáža, pretože ako som sa už x-krát presvedčil, niekedy práve televízne filmy s omnoho okresanejším rozpočtom dokážu zaujať viac než všakovaké zaručené "kinohity", ktoré sú častokrát až zbytočne plytké a umelé. Ale späť k filmu ako takému - prvou vecou, ktorú nutno vyzdvihnúť, je jednoznačne herecké obsadenie, to sa vskutku vydarilo. Armand Assante je síce pre širšie publikum menom asi do veľkej miery neznámym (hoci mne sa pri pozeraní okamžite vybavila Slyova režijná prvotina Paradise Alley, kde stvárnil jedného z tria bratov), avšak svojej šance sa chopil na výbornú, mafiánskeho bossa Gottiho zahral ozaj presvedčivo. Z ostatných zaujal ešte napríklad William Forsythe (ktorý Sammyho Gravana stvárnil obzvlášť slizko), no a v neposlednom rade ma zaujala aj celá enkláva tvárí dobre známych z neskoršej kultovky menom Sopranovci, ktorí sa tu mne osobne postarali o príjemnú a snáď aj priateľskú atmosféru (pri ktorej som už len dosť naivne vyčkával na Tonyho, no Gandolfini sa žiaľ neobjavil, zažiaril až neskôr :-)). Pravdou síce je, že snímka obsahuje zopár chybičiek krásy a miestami je možno pri niektorých životných udalostiach trochu stručná (čo určite neunikne tým, ktorý o Gottim už mali možnosť čo-to prečítať/vidieť/počuť). Avšak i cez týchto pár nedokonalostí treba povedať, že ako životopisná záležitosť je to vskutku vydarené, a navyše s prihliadnutím na to, že vyšla veľmi skoro (keď ešte všetky zmienené udalosti boli v čerstvej pamäti ľudí a všetci hlavní aktéri - respektíve aspoň väčšina z nich - boli nažive) a teda obrazne povedané "zaťala do živého" - i keď po pravde nič také prevratné ani neobsahuje, je to len veľmi kvalitne spracovaný mafiánsky film, na ktorý bola v tom čase obrovská spoločenská "poptávka". Čiže ak to mám v stručnosti zhrnúť, táto snímka ma naozaj vskutku príjemne prekvapila (no a vidieť ju v čase jej vzniku, určite by ma poctivo "nažhavila" na už spomínaných Sopranovcov). Síce sa pochopiteľne nikdy nestane takou pamätnou a celosvetovo uznávanou záležitosťou, akými sú napríklad Krstný otec, Goodfellas a im podobné mafiánske klasiky, no i tak môžem už teraz pokojne vyhásiť, že si ju s určitosťou ešte niekedy opakovane pozriem, o tom rozhodne niet pochýb. 5/5 ()

jondoe 

všetky recenzie používateľa

Pred nedavnom som mal moznost pozriet film Svedok Proti Mafii, ktory je tiez o '' nepriestrelnom '' Johnovo Gottim, a jeho pravej ruky Salvatore Gravanovi, z ktoreho sa nakoniec vyklula ta najvacsia krysa v historie americko-talianskej mafie. Tento film sa pacil o malinko viac. Aj ked sa v podstate jedna o ten isty pribeh tento je ovela lepsie podany a ma o trosku lepsich hercov. Armand Assante podava priam oscarovy vykon. Veril som mu kazde jedno slovo ci gesto. Svoju malu, ale velmi zaujimavu si tu strihol aj vyborny Anthony Quinn, ktory sa podobnych filmov velmi hodil. Film Gotti je vybornym televiznym pocinom, ktory sice zdaleka nekonkuruje slavnejsim filmom Scorseseho, Copoolu ci de Palmu, ale milovnikov zanry urcite potesi. ()

Galéria (5)

Zaujímavosti (6)

  • Ve filmu je pro Gottiho poslední kapkou absence Castellana na Dellacroceho pohřbu, po němž začne plánovat jeho vraždu. Ve skutečnosti Dellacroce dlouho Gottiho chránil a držel Castellana od „Ruggierových pásek“, kde Gotti mluví o Castellanovi velmi neuctivě. Po smrti Dellacroceho musel tedy Gotti jednat velmi rychle hlavně proto, aby Castellano nebyl rychlejší. (Sealteam6)
  • John Gotti je ve filmu vyobrazen jako „muž cti“, téměř bez záporných vlastností a Sammy Gravano naopak jako prospěchář a zrádce. Ve skutečnosti dle mnohých svědectví byl John Gotti neuvěřitelně arogantní pokrytec, který neuměl skoro nic kromě vedení lidí. Naopak Sammy Gravano byl mozek a finance rodiny Gambino. Svou prostořekostí mu John Gotti nedal na vybranou, když musel zradit mafii a spolupracovat s FBI. Bývalý vymahač rodiny Gambino John Alite se nechal slyšet, že kdyby Sammy měl na výběr, místo spolupráce s FBI by Gottiho radši zabil. (Sealteam6)
  • Film je inspirován životním příběhem známého mafiánského bossa Johna Gottiho, zvaného také The Dapper Don. (Sufferer)

Reklama

Reklama